{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چگونه می‌‌شود با کمتر از یک دلار به بازسازی کلیسای نوتردام کمک کرد؟

چگونه می‌‌شود با کمتر از یک دلار به بازسازی کلیسای نوتردام کمک کرد؟
کدخبر : 4177
خبرنگار:

کلیسای مشهور نوتردام در پاریس در اوریل ۲۰۱۹ اتش گرفت و آسیبی جدی به بخش‌هایی از ان وارد شد. این کلیسا در حال مرمت است اما برخی کارشناسان بازسازی کامل این بنای تاریخی را تا دو دهه تخمین می‌زنند.

هنرام‌روز: در این بین وب سایتی با عنوان «دوستانِ نوتردام» دست به روشی نوآورانه برای تامین بخشی از هزینه بازسازی این کلیسا زده‌است. بخشی از این وب سایت تعاملی از ماه گذشته راه‌اندازی شد که برای مرمت آثار تاریخی اسیب دیده این کلیسا کمک‌های مردمی را جمع اوری می‌کند. علاقمندان می‌توانند برای مرمت نقاشی دیواری مورد علاقه خود و یا مجسمه‌های بیرونی این بنا کمک‌های نقدی خود را اهدا کنند. 

مبلغ تعیین شده برای مرمت هر یک از اثار ۱۰هزار دلار است و حداقل مبلغ واریزی می‌تواند کمتر از یک دلار باشد. تا کنون مبلغ لازم برای مرمت چند اثر این کلیسا چون Le Stryge که یکی از مشهورترین مجسمه‌های ترسناک این بنای گوتیک است، تامین شده‌.

وب سایت دوستان نوتردام در اصل در سال ۲۰۱۷ و با هدف تامین هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این بنا در مقابل اسیب‌هایی بود که در اثر گذر زمان و الودگی به وجود امدند اما بعد از اتش سوزی بیش از ۱ میلیارد دلار کمک نقدی را ۱۵۰ کشور جهان برای بازسازی این بنا جمع‌اوری کرده‌است.

منبع: وب سایت هایپر الرژیک

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها