{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اتحادیه مالکیت معنوی اروپا ثبت علامت تجاری برای میمون‌های بنکسی را رد کرد

اتحادیه مالکیت معنوی اروپا ثبت علامت تجاری برای میمون‌های بنکسی را رد کرد
کدخبر : 4187
خبرنگار:

اتحادیه مالکیت معنوی اروپا(EUIPO) پرونده ثبت علامت تجاری برای تصویر میمون نمادین هنرمند بنکسی، را رد کرد. این پرونده در خصوص استفاده ازادانه از طرح‌های بنکسی توسط یک شرکت کارت پستال با عنوان Full Color Black بر روی محصولاتش مطرح شد.

FA23F9AA-5955-439A-B50F-478688C81289هنرام‌روز: اتحادیه مالکیت معنوی اروپا می گوید آثار بنکسی در فضاهای عمومی به‌عنوان نقاشی دیواری اجرا می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود عموم مردم ازادانه از ان عکاسی کنند و اثار به صورت گسترده پخش شود. حکم صادره این اتحادیه همچنین تاکید دارد که این هنرمند به این موضوع اگاهی دارد که آثارش بدون کنترل او در حال استفاده و بازتولید هستند و خودش هم اثارش را با کیفیت بالا در وب سایتش برای چاپ و‌استفاده طرفدارانش قرار داده. از دیگر مواردی که حکم این دادگاه به ان اشاره کرد ناشناس ماندن هویت بنکسی است.

 

اما بنکسی به این حکم اعتراض و اعلام کرده که انتشار و بازنشر یک اثر هنری مانعی برای ثبت علامت تجاری نیست.

میمون‌های نمادین بنکسی تصویری از نیم تنه سه میمون با پیام «حالا بخند ، اما یک روز کنترل اوضاع را بدست می‌گیریم.» است. در سال ۲۰۱۸ اولین درخواست برای ثبت علامت تجاری این میمون‌ها در اتحادیه مالکیت معنوی اروپا توسط بنکسی به ثبت رسید اما در سال ۲۰۱۹ و در پی درخواست لغو مالکیت معنوی این اثر توسط شرکت کارت تبریک Full Color Black باطل شد و حالا حکم نهایی لغو درخواست بنکسی صادر شده‌است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها