{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

قفس طلایی آی‌وی‌وی در کاخ بلنهایم نصب می‌شود

قفس طلایی آی‌وی‌وی در کاخ بلنهایم نصب می‌شود
کدخبر : 4306

«قفس طلاکاری‌شده» آی وی‌وی، هنرمند چینی این هفته در کاخ بلنهایم انگلستان نصب می‌شود. این چیدمان هنری ۷ متری که در سال ۲۰۱۷ در پارک مرکزی نیویورک به همراه ۳۰۰ اثر هنری و چیدمان‌های دیگر به نمایش درامد قصد دارد، در خصوص اوضاع نابسامان بحران جهانی پناهجویان و آوارگان به مردم جهان هشدار دهد.

هنرام‌روز: نصب و‌ نمایش این چیدمان هنری در منطقه آکسفوردشایر بریتانیا نشان می‌دهد که بحران پناهجویان همچنان موضوعی مهم است که حل نشده.

آی وی‌وی ۶۴ ساله این روزها در لیسبون، پایتخت پرتغال ساکن است و در گفتگوی تلفنی با تیم آدامز، خبرنگار و نویسنده آبزرور نکاتی در خصوص این چیدمان می‌گوید:

«چندی پس از ان که از بازداشت چهار- پنج ساله در چین آزاد شده بودم، تصمیم گرفتم مستندی درباره مهاجران اروپا با مصاحبه  با مهاجران بسازم و در حال تحقیق بودم. (جریان انسانی، ۲۰۱۷)

3844356a-d32a-40eb-b179-57d37fd35955

تا اینکه صندوق هنر عمومی نیویورک به من پیشنهاد انجام یک پروژه را داد. محل نصب قفس طلایی در نیویورک چندان از برج ترامپ دور نبود، شاید دو سه خیابان با هم فاصله داشتند.

این چیدمان شبیه به قفس پرنده است و دو لایه دارد. مردم می‌توانند به داخل ان بروند و متوجه شوند که دنیا از درون قفس چگونه به نظر می‌رسد.»

ای‌وی‌وی پیش از این در سال ۲۰۱۴ نمایشگاهی در انگلیس داشت اما نتوانست از چین خارج و در نمایشگاه حاضر شود.

تصویر اصلی خبر نمایی از نصب قفس طلا کاری ای‌وی‌وی در نیویورک

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها