{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کپی مشهور تابلوی منالیزا زیر چکش حراج

کپی مشهور تابلوی منالیزا زیر چکش حراج
کدخبر : 4337
خبرنگار:

خانه حراج کریستیز در ماه ژوئن نسخه‌ای کپی و مشهور از تابلوی «منالیزا» مشهور به «مونالیزای هکینگ» با پیشنهاد قیمت ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار یورو به مزایده می‌گذارد. عنوان این تابلوی کپی میراثی از نام مالک آن «ریموند هکینگ»است و داستانی جالب دارد.

هنرام‌روز: هکینگ این کپی را در سال 1954  از یک فروشنده در جنوب فرانسه به قیمت 3 پوند خریده بود و به نظر میرسد در سال 1600 تا 1620 نقاشی شده است. زمانی که هکینگ این تابلو را خرید کمپینی راه اندازی کرد تا ثابت کند که تابلوی او منالیزای واقعی است و انکه  در لوور نگهداری می شود، تقلبی!

nfjf

او در طول سال‌ها 1950 تا 1960 بارها در رسانه‌های جهان از اصل بودن تابلو خود دفاع کرد و حتی سعی کرد این موضوع را به گوش خبرنگاران امریکایی نیز برساند. این اتفاقات  با سفر منالیزای لوور به موزه متروپولین نیویورک همزمان بود. او برای اثبات اصل بودن اثرش از هیچ فعالیتی دریغ نکرد و در نهایت این اقدامات او منجر به شناخته شدن منالیزای هکینگ در جهان شد.

ddddd

کپی کردن تابلو نقاشی مشهور «مونالیزا» در بین هنرمندان دوره‌های مختلف رایج بوده است. یکی از همین کپی‌ها که گمان می‌رود در کارگاه «داوینچی» و توسط یکی از شاگردان او خلق شده باشد، اکنون در موزه «پرادو» در مادرید نگهداری می‌شود.

«مونالیزای هکینگ» نیز نخستین کپی این نقاشی نیست که به مزایده گذاشته می‌شود. پیش از این در ژانویه سال 2019، یکی از کپی‌های این نقاشی به قیمت 1.7 میلیون دلار و بیش از 14 برابر قیمت تخمینی آن در حراجی ساتبیز فروخته شد.

تابلو اصلی «مونالیزا»‌ اثر «داونیچی» که در سال ۱۵۰۳ خلق  آن آغاز شد، برای بیش از 200 سال است که بر روی دیوار موزه «لوور»‌ پاریس نصب شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها