{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کارگردان نمایشِ است پس از اجرای اثرش در جشنواره تئاتر فجر، گفت:

امیدوارم اتفاق جشنواره دانشجویی برای است تکرار شود

امیدوارم اتفاق جشنواره دانشجویی برای است تکرار شود
کدخبر : 1667

نمایش"است" به نویسندگی و کارگردانی پرنیا شمس یکی از اجراهای موفق جشنواره تئاتر دانشگاهی بود که پس از پایان این رویداد به اجرای عموم درآمد. و اکنون با چهار سانس اجرا در دو روزِ ابتدایی بخش مسابقه صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت.

هنر امروز- فرزانه شهریاری: سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایشی با عنوان "است" را که یک تئاتر دانشجویی‌ست، در فهرست آثار نمایشی بخش مسابقه صحنه‌ای خود دارد. این اثر در روز ابتدایی جشنواره به نمایش درآمد. نویسنده و کارگردان "است" پرنیا شمس است که پیش از این "است" را در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به روی صحنه برد و توانست تندیس بهترین متن و طراحی صحنه و جایزه دوم کارگردانی و بازیگری زن را برای این نمایش از آن خود کند. این اثر همچنین
بهترین اثر معرفی شده برای اجرای عموم از جشنواره تئاتر دانشگاهی را دریافت کرد و بلافاصله پس از آن اجرای عموم خود را با تهیه کنندگی نوید محمدزاده آغاز کرد.

"پرنیا شمس" درباره تجربه‌ی زیستی‌اش برای ساخت این اثر  و چالش‌های کارگردانی به هنر ام‌روز گفت:

فاصله‌ی زمانی اکنونِ من تا دوره‌ی دبیرستان چند سالی بیشتر نیست، همینطور بازیگران کار. چنین اتفاقی را در دوره ی دبیرستان تجربه نکرده‌ام ، اما همیشه شاهد این بودم که دوست‌های صمیمی را از هم جدا می کردند و مانع رفاقت شان می‌شدند.
حمایت مالی و دیگر حمایت ها برای رسیدن هرچه راحت تر یک کار به اجرای عموم، اتفاقی ست که باعث می شود گروه فقط به کیفیت کار فکر کند و خیالش نسبت به اتفاق های جانبی کار راحت باشد. سختی سالن گرفتن برای اجرای عموم ، هزینه های ساخت یک پروژه ، جذب تماشاگر و ...چالش‌های مسیر کارگردانی‌ست و  امیدوارم اتفاق جشنواره دانشجویی تکرار بشود.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها