{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

با زور و تهدید سر صحنه فیلمبرداری نروید

با زور و تهدید سر صحنه فیلمبرداری نروید
کدخبر : 3315

نایب رییس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد، هر کدام از اعضای صنوف سینمایی که مشغول کار در پروژه‌ای هستند، اگر برای حفظ سلامتی خود احساس عدم امنیت دارند به روسای صنوف اطلاع دهند تا پیگیری صورت گیرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، در پی نادیده گرفتن اطلاعیه سازمان سینمایی مبنی بر توقف فیلمبرداری‌ها در شهرهای قرمز و نبود نظارت بر اجرایی شدن این دستور،  برخی عوامل فیلم‌های سینمایی و سریال‌های شبکه نمایش خانگی از اصرار  بر انجام کار در روزهایی که وضعیت شیوع کرونا در موج چهارم سیاه توصیف می‌شود، گله‌مند هستند.

در این باره روز گذشته گزارشی در ایسنا منتشر شد که با همراهی برخی عوامل و تاکید آن‌ها براینکه با زور و اجبار به حضور در سر صحنه دعوت می‌شوند یا اینکه بخاطر نگرانی از پرداخت عدم دستمزد مجبور به رفتن سر صحنه در این شرایط خاص هستند، روبرو شد. این انتقادها بیشتر از آن جهت است که در بعضی پروژه‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر به عهده خود افراد گذاشته شده و تست‌گیری متناوب هم انجام نمی‌شود و در این بین تعدادی از عوامل هم به کرونا مبتلا شده‌اند. البته پروژه‌هایی هم هستند که در همین یکی دو روز گذشته به طور موقت تعطیل شدند که در میان فیلم‌های سینمایی به «نگهبان» رضا میرکریمی ،« تفریق» مانی حقیقی و .... و از بین سریال‌ها به «هیولا» مهران مدیری می‌توان اشاره کرد.

با این حال با توجه به ادامه فعالیت‌ چند پروژه دیگر، علیرضا نجف‌زاده - نایب رییس هیات مدیره خانه سینما و رییس کمیته رفاهی خانه سینما - ضمن اشاره به کمیته‌ای که سال قبل در خانه سینما برای رسیدگی به همین امور تشکیل شده بود اما بعد به دلیل بروز مسائلی تعطیل شد، به ایسنا گفت: در پروژه‌هایی که مجوز قراردادشان در ارتباط با وزارت ارشاد است، اگر دستور سازمان سینمایی را مبنی بر تعطیلی رعایت نکنند و بعد خدای ناکرده اتفاقی برای کسی بیفتد، تهیه‌کننده باید پاسخگو باشد چون وقتی اعلام می‌کنند فیلمبرداری تعطیل شود، باید این کار انجام می‌شد.

او ادامه داد: خانه سینما پس از سازمان سینمایی بیانیه‌ای صادر و پروژه‌ها را دعوت به تعطیلی کرد و اگر کسی در این مسیر  تخطی کند، قطعاً مسئولیت کار با مسئولان آن پروژه است.

وی افزود: ‌در کمیته رفاهی خانه سینما سعی کردیم به اعضای صنوفی که خود یا خانواده‌هایشان درگیر کرونا شده‌اند در حد توان از طریق کمک‌های پزشکی و حتی مالی یاری‌رسانی کنیم ولی در شرایط فعلی اگر هر کدام از اعضا در پروژه‌ای بخاطر شرایط کاری احساس عدم امنیت می‌کنند، حتما از طریق صنف و رییس صنف خود اطلاع‌رسانی کنند تا ما بتوانیم پیگیری کنیم.

در روزهای گذشته مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا بر افزایش آمارهای مرتبط با کرونا در این هفته تاکید داشتند و در خانه ماندن را بهترین راه برای حفظ سلامتی و کمک به کم شدن آمار مبتلایان عنوان کردند.

براین اساس تمام مشاغل - بجز مشاغل گروه یک - برای مدتی تعطیل شده‌اند ولی تعدادی از پروژه‌های فیلمبرداری فیلم و سریال همچنان مشغول کار هستند و در این بین بیش از هر چیز اصرار بر ادامه تولید سریال‌هایی که در چند وقت اخیر بخاطر کیفیت پایین به شدت مورد انتقاد بودند جای تامل دارد. برخی عوامل همین سریال‌ها اشاره می‌کنند که مسائل مالی و ضرری که هر روز تعطیلی در این شرایط به تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار وارد می‌کند مانع از این می‌شود که توقف کار برای حفظ سلامتی افراد در اولویت بماند. این در حالی است که سال گذشته هنرمندان زیادی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم که در بین آن‌ها تعدادی در همین پروژه‌ها بیمار شده و از دنیا رفتند. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها