{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دلیل جدا شدن برادران کوئن فاش شد

دلیل جدا شدن برادران کوئن فاش شد
کدخبر : 4839

آهنگساز همیشگی فیلم‌های برادران کوئن می‌گوید همکاری نکردن ایتان کوئن در پروژه جدید این دلیل ساده را دارد که نمی‌خواسته فیلم بسازد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که پاییز آینده اکران خواهد شد و جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح می‌کند، "تراژدی مکبث" به کارگردانی "جول کوئن" است. این اقتباس سینمایی از اثر شکسپیر به چند دلیل از جمله بازی "فرانسیس مک‌دورمند" و "دنزل واشینگتن" هیجان‌انگیز است، اما نکته قابل‌توجه‌تر کارگردانی "جول کوئن" بدون همکاری برادرش "ایتان کوئن" خواهد بود. "جول کوئن" فیلم "تراژدی مکبث" را به تنهایی نوشته و کارگردانی کرده، در حالی که این دو فیلم‌های برنده اسکار "فارگو" (Fargo) و "جایی برای پیرمردها نیست" و بسیاری دیگر را در کنار هم ساخته بودند.

"کارتر برتول" آهنگساز همیشگی فیلم‌های برادران کوئن در اپیزود اخیر پادکست "اسکور" می‌گوید همکاری نکردن "ایتان کوئن" در پروژه جدید این دلیل ساده را دارد که نمی‌خواسته فیلم بسازد. اما این به معنای پایان همکاری برادران کوئن برای همیشه نخواهد بود. "ایتان کوئن" سپتامبر سال ۲۰۱۹ در مصاحبه با "لس‌آنجلس تایمز" گفته بود که از فیلمسازی فاصله گرفته تا بر روی پروژه‌های دیگر کار کند.

برول می‌گوید: "می‌دانم که ایتان پیش‌تر به تنهایی فیلمی را نوشته و تهیه کرده است، اما این اولین بار است که جول فیلمی را به تنهایی کارگردانی می‌کند. ایتان فقط دیگر نمی‌خواست فیلم بسازد. ایتان از وضعیت فعلی‌اش بسیار راضی است، و نمی‌دانم که جول پس از این فیلم چه خواهد کرد. فیلمنامه‌های پرشمار دیگری را نیز دارند که با همکاری یکدیگر نوشته‌اند و در قفسه‌های مختلف کنار گذاشته شده‌اند. امیدوارم که به سراغشان بروند. بعضی از این فیلمنامه‌ها را خوانده‌ام و فوق‌العاده بوده‌اند. همگی ما در سنی هستیم که نمی‌دانیم… می‌توانیم همگی بازنشسته شویم. کسب‌وکاری به‌شدت غیرقابل‌پیش‌بینی است."

به گزارش 30نما، برول سال گذشته در مصاحبه دیگری با "کلایدر" گفته بود که همکاری نکردن برادران کوئن به نظر عجیب آمده است: "کمی متفاوت است، حتی در بحث‌هایی که داشته‌ایم. بله، کمی متفاوت است که یکی از برادران را داشته باشیم. من ایتان را اواخر سال گذشته دیدم وقتی که جوئل آماده می‌شد فیلمبرداری را در لس‌آنجلس آغاز کند. او گفت احساس عجیبی دارد که جوئل می‌خواهد آماده‌ی فیلمبرداری یک پروژه شود. اما ایتان نمی‌خواست در این فیلم همکاری کند. می‌خواست کارهای دیگری انجام دهد. بنابراین برای همه‌ی ما کمی متفاوت خواهد بود، اما فکر می‌کنم حس بسیار آشنایی در فیلم وجود دارد، نگاهی آشنا، فکر می‌کنم خودتان متوجه خواهید شد."

برول در مصاحبه اخیرش تأیید می‌کند که ضبط موسیقی متن "تراژدی مکبث" را بهار گذشته در نیویورک به پایان رسانده است. این آهنگساز می‌گوید ابتدا سعی کرده از سازهای رشته‌ای استفاده کند تا هر نوازنده بتواند ماسک بزند: "اما این فیلم مکبث است، صحنه‌های نبرد وجود دارند، بنابراین به سازهای بادی برنجی نیاز داشتم. سازهای بادی را در بخش خودش ضبط کردیم در حالی که شش نوازنده با فاصله ۴ متری از هم ایستاده بودند. پس از اجرا، هیچ‌کس اجازه نداشت به مدت چهار ساعت وارد اتاق شود تا وقتی که هوا به گردش افتاد و مکان ضدعفونی شد."

"تراژدی مکبث" ۲۴ سپتامبر جشنواره نیویورک را افتتاح می‌کند. تاریخ نمایش عمومی این فیلم توسط استودیوی A24 اعلام نشده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها