{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

متقاضیان تحصیل هنر در خارج از کشور چه مدارکی نیاز دارند؟

 متقاضیان تحصیل هنر در خارج از کشور چه مدارکی نیاز دارند؟
کدخبر : 4067

شاید در رشته های فنی و مهندسی و پزشکی و علوم انسانی شما نتوانید بدون مدرک دانشگاهی اعتبار دهی شده، کار خاصی انجام دهید. اما در هنر، میتوان بدون طی کردن دوره های اکادمیک، کارهای شگرف و ژرفی انجام داد که تئوریسین ها و آکادمیسین ها و اساتید هنر را از سینما تا هنرهای تجسمی، سورپرایز کند.

به گزارش هنر ام‌روز، شمار زیادی از مشتاقان تحصیل در دانشگاه ها به خصوص علاقمندان تحصیل در خارج از کشور را دانشجویان رشته های هنری تشکیل می دهند که طیف گسترده ای از رشته ها فرا روی انهاست. در سلسله گفتارهایی که به معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه خارج از کشور در روزیاتو در چند سال اخیر پرداختیم، رشته های هنری و بورسیه  های هنری کم تر پرداخته شده  است که در این گفتار، توجه مشتاقان تحصیل در این حوزه را به نکاتی جلب می کنیم.

art1-1

زبان تحصیل در رشته های  هنری

برای تحصیل در رشته های هنری، اول کشور مقصد را تعیین کنید. مثلا اگر در رشته مجسمه سازی کار میکنید، دانشگاه  هنر فلورانس گزینه خوبی برای شما خواهد بود. اگر فارغ التحصیل رشته کارشناسی موسیقی هستید، قطعا دانشگاه وین می تواند یک گزینه قابل تامل برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا باشد. اگر دانش آموخته کارشناسی  کارگردانی سینما هستید، حتما فرانسه یکی از گزینه های پیش رو خواهد بود. اگر دانش اموخته بازیگری یا کارگردانی تئاتر  هستید، اسپانیا و ایتالیا را توصیه می کنیم.

art1-7

اگر به دنبال تحصیل در مقطع ارشد و دکترا فلسفه هنر هستید، آلمان و انگلیس و سوئد به شما پیشنهاد می شود که دانشگاه هایی زیر نظر تئوریسین های فعال و شناخته شده فلسفه هنر اروپا دارند. به هر حال، برای ادامه تحصیل در رشته هنر، اول کشور را تعیین کنید. بعضی از کشورهای اروپایی و آسیایی، در زمینه برخی از شاخه های هنر، خیلی فعال و شاخص هستند. مثل ایتالیا و فرانسه. این موضوع تاثیر زیادی روی انتخاب دانشگاه تحصیل خواهد داشت و تکلیف شما را برای تقویت زبان روشن می کند.

اگر خواستار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هنر در کشورهایی هستید که دانشگاه هایی به زبان انگلیسی دارند، آیلتس ۶ تا ۶.۵ آکادمیک یا تافل ۷تا ۸۵ اینترنتی مورد نیاز است. بعضا دانشگاه ها برای دانشجویانی که نمره زبان پایین تر دارند، پذیرش مشروط صادر می کنند. اما توجه کنید که با داشتن پذیرش مشروط، احتمال دریافت روادید دانشجویی  شما به شدت کاهش می یابد. پس سعی کنید حداقل های گفته شده را رعایت کنید. برای تحصیل در کشورهای آلمانی زبان،‌ مدرک B1 نیاز است. در کشورهای فرانسوی زبان مثل سوییس، داشتن مدرکی که مورد تایید سفارت فرانسه در تهران باشد الزامی خواهد بود. پس، برای موفقیت در رشته های هنری در خارج از کشور، زبان خود را در سطح  قابل قبول  برسانید.

art1-2

تعامل با اساتید دانشکده های هنر

فرض کنید شما دانش اموخته رشته کارشناسی نقاشی هستید. قصد ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد نقاشی در  ایتالیا دارید. دانشگاه میلان و فلورانس را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید. اما نمیدانید که اساتید دانشکده هنر این دانشگاه ها، علاقمند به همکاری با شما هستند یا خیر. شما می توانید فایل نقاشی های انجام شده، مقالات نگارش شده به  انگلیسی را به صورت یک ای میل به استاد مربوطه ارسال و نظر ایشان را دریافت کنید. البته این رویه برای اخذ پذیرش  در رشته های دکترا هنر بیشتر متداول است تا کارشناسی ارشد.

بنابراین، حفظ تعامل و رایزنی گسترده با اساتید هنر دانشگاه های جهان، یکی از مهم ترین کارهایی است که دانشجوی هنر باید انجام دهد. چرا که آنچه اهمیت دارد، سابقه کار و توانایی او در رشته ای است که قصد اپلای دارد و این موضوع برای دانشجوی هنر حیاتی است. این موضوع را جدی بگیرید. اساتید دانشکده های هنر، اکثرا هنرمند و صاحب اثر و صاحب سبک هستند. فرقی بین تئاتر و نقاشی و موسیقی نیست. با آثار خود با آن ها حرف بزنید.

کالج بین المللی هنر پاریس یکی از مقصدهای تحصیلی ارزشمند برای مشتاقان تحصیل هنر در پایتخت عشاق اروپا است:‌https://www.paris.edu

 

پاریس، میلان و لندن،‌ پایتخت مد و لباس  اروپا است. این سه شهر تاریخی و دیدنی و توریستی قاره سبز، مملو از مدرسه ها و دانشکده ها و دانشگاه های هنری معروف بوده که بعضا تراز جهانی دارند. اگر قصد تحصیل پولی در اروپا دارید، اول دانشگاه های این سه شهر را بررسی کنید. مخصوصا اگه قصد تحصیل در رشته های معماری، طراحی پارچه و لباس و مقولاتی در این حوزه را زیر نظر دارید، دانشگاه های پاریس و میلان و لندن و دانشگاه های حومه، گزینه ای عالی به شمار می رود. نگران اقامت هم نباشید. میتوانید از خوابگاه های خارج از مرکز یا خوابگاه های دانشگاه ها استفاده کنید تا پول کمتری برای اجاره محل اقامت پرداخت کنید. خوبی کار اینجاست که شما را با برترین گالری ها و موزه ها و موسسات و مدرسه های هنری مطرح جهان متصل می کند.

کنفرانس  های هنری

در طول سال، صدها کنفرانس در حوزه  های هنری در ۲۰۰ کشور جهان برگزار می شود که فهرست آن ها را میتوانید از سایت های مرجع معرفی برنامه های کنفرانس مثل کنفرانس آلرت پیدا کنید. شرکت در کنفرانس های هنری به صورت ارائه مقاله، ارائه پوستر، شنونده صرف، سبب می شود تا شما با جدید ترین فعالیت های هنری در حوزه مورد نظر آشنا شده و بتوانید با کارها و طرح ها و پروژه ها و تئوریسین های مختلف از کشورهای گوناگون آشنا شوید.

مساله ای که باید به آن توجه شود آن است که بسیاری از کارشناسانی که در کنفرانس های هنری بین المللی حضور  پیدا می کنند، گالری دار،  مجموعه دار،  اساتید هیات علمی دانشکده  های هنر، شرکت ها و موسسات فعال در این عرصه ها و فعالان این حوزه هستند که شما را به شبکه ای از  فعالان و علاقمندان حرفه ای هنر مرتبط می کند که ظرفیتی عالی برای کسب ادمیشن و بورسیه و حتی توصیه نامه می باشد.

پس شرکت در کنفرانس های هنری را جدی بگیرید. مخصوصا اگر رشته کارشناسی ارشد مورد علاقه شما ارتباط زیادی  با رشته کارشناسی ندارد. مثلا کارشناسی معماری دارید و قصد دارید در رشته فلسفه هنر شرکت  کنید. شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی هنری و ارسال مقاله  (حتی مرور مقاله حرفه ای) می تواند رزومه آکادمیک شما را برای دریافت بورس و ادمیشن تقویت کند.

دوره های کوتاه مدت و مدرسه های تابستانی

تابستان نزدیک است. برخی از مدرسه های به نام اروپا و آسیا، دوره های ۲ هفته ای تا ۶ هفته ای در زمینه های مختلف  برای علاقمندان در سطح عادی تا پیشرفته برگزار می کنند که فرصت خوبی برای شما برای گردش و تفریحی و آشنایی با روش ها و سبک ها و تجارب در  رشته های مختلف هنری مورد نظر است.

مخصوصا که با اساتید و هم چنین طراحان و هنرمندان کشورهای مختلف اشنا شده و فرصت تعامل بیشتر با دانشگاه های شهر مورد نظر در کشور مقصد را نیز پیدا می کنید. بسیاری از دانشکده های هنری اروپا و آسیا از کوالالامپور گرفته تا وین و ورشو و پاریس و استکهلم و حتی کپنهاگ و اسلو نروژ، دوره های هنری کوتاه مدت دارند که به راحتی می توانید در ان ها شرکت کرده و برای خود فرصت آفرینی کنید. دریافت روادید برای شرکت در دوره های کوتاه مدت هنری، اگر با دعوتنامه رسمی همراه شود، امکان پذیر است. فقط باید ۲ ماه قبل از دوره برای دریافت رواید اقدام کنید. وضعیت  سوئد و آلمان و فرانسه همیشه شلوغ است.

اگر قصد اپلای رشته های هنری در عرصه های مد و لباس و معماری و نقاشی و موسیقی و مجسمه سازی و فیلمسازی و تئاتر دارید، درخواست خود را با شرح رزومه کامل کامنت کنید تا بررسی شود و مجموعه ای از فرصت ها برای شما معرفی شود.

منبع: سایت روزیاتو

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها