{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

با ۱۰ دانشگاه برتر مد در جهان آشنا شوید

 با ۱۰ دانشگاه برتر مد در جهان آشنا شوید
کدخبر : 4094

وقتی حرفه‌ی خود را انتخاب می‌کنید، اولین قدم برای درست پیمودن مسیر، کسب علم و تجربه در راستای آن است. انتخاب رشته‌ی تحصیلی و دانشگاه خوب یکی از اساسی‌ترین انتخاب‌ها برای به دست آوردن دانش آن حرفه و شغل است. اگر به دنیای مد و فشن علاقمند هستید، احتمال اینکه قصد ورود به یکی از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل در رشته مد و فشن را داشته باشید، بسیار زیاد است. لیستی از دانشگاه‌های برتر مد در جهان را در ادامه معرفی می‌کنیم که این مدرسه‌ها با مد و شاخه‌های فشن مرتبط است. این دانشکد‌ه‌ها معتبرترین انستیتوها در جهان هستند و بستری فراهم کردند، برای پرورش طراحان لباس که برخی از ‌آن‌ها در حال حاضر شهرت جهانی دارند.

به گزارش هنر ام‌روز، سترهای آموزشی در دانشگاه‌های مد، متناسب با گرایشی که از شاخه‌های فشن انتخاب کردید به صورت عملی و تئوری ارائه داد می‌شود. ولی نکته‌ی حائز اهمیت این است که دوره‎ها به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد، آموزش داده می‌شود و شما باید توانایی ارتباط برقرار کردن به آن زبان را داشته با۲۱شید. نکته مهم دیگر، هزینه‌ی بالای تحصیل در دانشگاه‌های مد است که در برخی از این دانشگاه‌ها با دادن بورس تحصیلی، کمک هزینه‌ای برای مخارج شما می‌شود. 

در برخی از سایت‌ها مثل Business of Fashion و QS World University Rankings بر اساس برخی از آیتم‌ها مانند کیفیت اساتید، بورس‌های اعطایی، تعداد دانشجویان، امکانات آزمایشی و تحقیقاتی و نظرات افراد برجسته دانشگاهی هر ساله دانشگاه‌های مطرح را طبقه‌بندی می‌کنند. این سایت‌ها مرجع خوبی برای پیدا کردن دانشگاه برتر مد در جهان هستند.

 

Central Saint Martins

دانشگاه سنترال سنت مارتین، واقع در لندن انگلستان، یک مدرسه هنر عالی دولتی می‌باشد که به دلیل دوره‌های هنری ، طراحی و به ویژه مد معروف است. این دانشگاه پس از ادغام مدرسه‌ی مرکزی هنر و طراحی و دانشکده هنر سنت مارتین در سال ۱۹۸۶ تاسیس شد. رنکینگ این دانشگاه بالاترین امتیاز را برای کاریابی دانشجویی پس از فارغ التحصیلی کسب کرده است.


برخی از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه به این قرار است:
• طراحی ۳ بعدی
• مدیریت کسب و کار
• ارتباطات در حوزه‌ی مد
• الگوسازی
• مد نویسی و روزنامه نگاری مد
• بازاریابی مد
• طراحی لباس مردانه و زنانه
• طراحی چاپ پارچه و پارچه سازی
• استایلینگ و گریم
• عکاسی مد


از دانشجویان فارغ‌التحصیل از این دانشگاه که در صنعت مد شهرت جهانی دارند می‌توان به استلا مک کارتنی (Stella McCartney)، سارا برتون (Sarah Burton)، الکساندر مک کوئین (Alexander McQueen) و جان گالیانو (John Galliano) اشاره کرد.۴

تصویری از محوطه‌ی بیرونی دانشگاه مد Central Saint Martins

تصویری از محوطه‌ی بیرونی دانشگاه مد Central Saint Martins
 

 

Parsons The New School For Design

دانشکده‌ی طراحی پارسونز واقع در نیویورک آمریکا، پیشگام در هنر و طراحی و از بهترین مدارس مد در جهان است. پارسونز همچنین به دلیل روش‌های نوین تدریس که باعث خلاقیت در دانشجویان خود می‌شود شناخته شده و معتبر است.


 این مدرسه در جستجوی بیان هنری فردگرایانه در سال ۱۸۹۶ توسط نقاش امپرسیونیست، ویلیام مریت چیس (William Merritt Chase)  تأسیس شد و بعد از گذشت تقریبا یک قرن با مدرسه‌ی The New School ادغام شد. دپارتمان فشن این مدرسه‌ی هنری به شکل حرفه‌ای دوره‌های بازاریابی مد، طراحی فشن، پارچه‌سازی و… را به صورت دوره‌های کوتاه مدت و تابستانی و همچنین در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می‌دهد. از فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه می‌توان: دونا کاران (Donna Karan)، مارک جیکوبز(Marc Jacobs)، تام فورد (Tom Ford)، الکساندر ونگ (Alexander Wang) و پرابال گورونگ (Prabal Gurung) را نام برد.

تصویری ازنمای دانشگاه مد Parsons

 

Istituto Marangoni

موسسه‌ی ماراگونی در میلان ایتالیا در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد. این مرکز با ایده‌ی پرورش علاقه‌مندان به حوزه‌ی هنر، طراحی‌لباس و همچنین تبدیل شدن آنها به متخصصان فنی، شکل گرفت. این موسسه‌ی هنری با داشتن حدودا چهل هزار دانشجو با ملیت و فرهنگ‌های مختلف، زمینه را برای بروز و رشد خلاقیت در بین هنرجوها فراهم کرده است. دوره ها در هر سطح متناسب با نیازهای مختلف صنعت ارائه شده و فضاهایی را برای کارآموزی و ایجاد مهارت در افراد فراهم می‌کنند.
کلیه‌ی رشته‌ها، همزمان در شعبه‌های پاریس، لندن، میلان و همچنین شهر شنژن در چین، در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

رشته‌هایی همچون بازاریابی مد، بازرگانی مد، مدیریت برند و مد لوکس، عکاسی و فیلبرداری مد در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد اجرایی و دوره های کوتاه مدت ارائه می‌شود.

 فارغ التحصیلان مشهور این موسسه  Franco Moschino، Domenico Dolce  وAlessandra Facchinetti هستند.

تصویری از دانشگاه مد Marangoni

تصویری از دانشگاه مد Marangoni

 

Royal College Of Arts

کالج سلطنتی هنر در کنزینگتون لندن، تنها کالج در جهان در زمینه هنر و طراحی است که تا مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه دارد؛ این امر آن را از سایر مدارس مد در سراسر جهان، جدا می کند.
این مجموعه حدود ۲۴ دوره را در گروه هنر و طراحی ارائه می دهد؛ و به طور مداوم به عنوان یکی از معتبرترین موسسات هنر و طراحی نامگذاری شده است.

رویال کالج هنردر سال ۱۸۹۶ تاسیس شد و در سال ۱۹۶۷ یک امتیازسلطنتی دریافت کرد که آن را به یک دانشگاه مستقل تبدیل کرد. در سال ۲۰۱۵ سایت Business of Fashion، این دانشگاه را در رنکینگ اول دوره‌های کارشناسی ارشد مد قرار داد. در سال ۲۰۱۹ QS World University Rankings، رتبه اول را در زمینه هنر و طراحی به این کالج داد.


از فارغ التحصیلان مشهور و تاثیر گذار بر جنبش‌های هنری این کالج، می‌توان اوسی کلارک (Ossie Clark) را نام برد.

 تصویری از نمای دانشگاه مد Royal College Of Arts

تصویری از نمای دانشگاه مد Royal College Of Arts

 

Fashion Institute Of Technology

موسسه‌ی فن آوری مد واقع در منهتن نیویورک که به اختصار FITصنعت مد نیز نامیده می‌شود. برخی از سردمداران در زمینه‌ی طراحی، بازیگری و همچنین متخصصان صنعت مد، از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند. دومین مقصد تحصیلی مھم در عرصه‌‌ی مد از نگاه سایت Business of Fashion ، موسسه‌ی فناوری مد آمریکا یا ھمان FIT است. در این دانشگاه مد رشته‌هایی همچون طراحی پارچه، مدیریت کسب و کار مد، جواهرات و طراحی داخلی، عطر، مدیریت بازاریابی و لوازم آرایشی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. برخی از نام‌آوران فارغ‌التحصیل این موسسه: طراح مشهور کلوین کلاین (Calvin Klein)، طراح لباس لبنانی ریم آکرا (Reem Acra) و رالف روچی (Ralph Rucci) است.

 جمعی از دانشجویان دانشگاه مد FIT

جمعی از دانشجویان دانشگاه مد FIT

 

Kingston University

 دانشگاه کینگستون در لندن، یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های انگلستان است اما دپارتمان مد آن، این قدمت را ندارد. البته خیلی زود توانست خود را در لیست بهترین دانشگاه‌های فشن جهان قرار دهد؛ و از سرتاسر جهان دانشجویان فعالی را جذب ‌کند.

اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه همیشه دارای پست و مقام‌های بالا بوده‌اند و با برجسته‌ترین برندهای مد همکاری داشته‌اند. از طراحان لباس که از این دانشگاه فارغ‎التحصیل شده‌اند می‌توان Felipe Oliveira Baptista و John Richmond را نام برد. همچنین Glenda Bailey ژورنالیست و ویراستار ارشد مجله‌ی Harper’s Bazaar نیز دانش  آموخته‌ی این دانشگاه است.

تصویری از دانشگاه مد Kingston

تصویری از دانشگاه مد Kingston

 

  Ecole de la Chambre Syndicale de Couture

بیش از صد سال پیش  اتحادیه سندیکای کوتورفرانسه در پاریس، این مدرسه را تاسیس کرد تا استعدادهای ماهری را به خوبی آموزش دهد و آنها را به بهترین متخصصان صنعت مد تبدیل کند.

دوره‌هایی که در این مرکز آموزش داده ‌می‌شود مربوط به طراحی و الگوسازی لباس‌های لوکس و اوت کوتور است. بنابراین شما باید برای ورود به این دانشگاه، اصول اولیه طراحی لباس را در موسسه و دانشگاه‌های دیگر گذرانده باشید؛ البته به زبان فرانسوی نیز باید احاطه‌ی کامل داشته باشید زیرا اکثر دوره‌های مربوط به کوتور به زبان فرانسوی ارائه داده می‌شود. کارشناسی ارشد  طراحی لباس وآناتومی فشن، کارشناسی طراحی لباس و تکنیک و دوره های پیشرفته در زمینه طراحی، دراپینگ و الگوسازی از جمله دیگر رشته‌های ارائه شده در این مرکز می‌باشد.

از نام آوران معتبر این مدرسه می‌توان Yves Saint Laurent، Issey Makey، Karl Lagerfeld، Andre Courreges و Anne Valerie را نام برد.

گارگاه دانشگاه مد   Ecole de la Chambre Syndicale de Couture

گارگاه دانشگاه مد Ecole de la Chambre Syndicale de Couture

 

London College Of Fashion

یکی دیگر از دانشگا‌ه‌های برتر پایتخت مد، کالج مد لندن است که با ارائه‌ی متنوع‌ترین رشته‌های فشن، در جهان شناخته شده است. در این مرکز شما می‌توانید به شکل موشکافانه، جنبه‌های مختلف فشن را بررسی کنید.

این کالج علاوه بر گرایش‌های طراحی لباس، بازاریابی مد، روزنامه‌نگاری (Fashion Journalism) و عکاسی فشن، دوره‌هایی را برای افزایش مهارت خیاطی به شکل حرفه‌ای نیز ارائه می‌دهد. همچنین رشته‌هایی در زمینه‌ی خلاقیت و نوآوری در کسب و کار از پرطرفدارترین رشته‌های این کالج است که از سرتاسر جهان دانشجو می‌پذیرد. یکی از رشته‌هایی که کمتر در دیگر دانشگاه‌های مد به آن پرداخته میشود روانشناسی مد است که در لیست رشته‌های این دانشگاه، قرار گرفته است.

فارغ‌التحصیلان برجسته و نامی این کالج  Jimmy Choo، Chris Liu و William Tempest هستند.

تصویری از دانشگاه مد  London College Of Fashion

تصویری از دانشگاه مد London College Of Fashion

 

Esmod

بنای این مدرسه‌ی مد در پاریس، سال ۱۸۴۱ توسط (Alexis Guerre-Lavigne)، خیاط مخترع و مبتکر، افتتاح شد. بر اساس گفته‌ی سایت اسمد، این مرکز با داشتن قدمتی حدود ۱۸۰ سال، اولین و قدیمی‌ترین مدرسه‌ی تخصصی مد، در جهان است. این مدرسه با دارا بودن چهار پردیس در داخل فرانسه و چند شعبه دیگر در خارج از کشور مثل: مسکو، دبی و توکیو… به صورت مجموع دارای ۲۱ شعبه در جهان می باشد. اسمد یک مدرسه‌ی خصوصی است و از کمک های مالی دولت بهره نمی برد؛ بنابراین صندوق بورس تحصیلی ندارد. با این حال شرکت‌های زیادی با برگزاری مسابقه‌های مرتبط با حوزه‌ی فشن، حامی مالی دانشجویان این دانشگاه می‌شوند. موسس این مدرسه علاوه بر ابداع روش گرلاوین در خیاطی، ابزاری را اختراع کرد که برای صنعت مد حیاتی بود مثل: مانکن برای دراپینگ لباس، متر رولی و گونیا.

تصویری از محوطه‌ی داخلی دانشگاه مد  Esmod

تصویری از محوطه‌ی داخلی دانشگاه مد Esmod

 

Bunka Fashion College

اگر شما قصد ادامه تحصیل در حیطه‌ی مد و فشن را در قاره‌ی آسیا داشته باشید، بی شک کالج مد Bunka بهترین انتخاب است. در ژاپن، نخستین کالج فعال در عرصه مد و لباس، کالج مد بونکا است که از سال ۱۹۲۳ میلادی تا کنون، در صنعت فشن حضور موثر و فعالی داشته است. این دانشگاه در ۴ دپارتمان مجزا، (Fashion creation)، (Fashion Technoloy)، (Fashion Marketing & Distribution) و (Fashion Accessories)، فشن را به صورت تخصصی آموزش می‌دهد.

دانشگاه مد بونکا

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها