{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهار سریال برتر تاریخی ایران

چهار سریال برتر تاریخی ایران
کدخبر : 2982

چهار سریال برتر تاریخی در دهه هشتاد ساخته شد که جز آثار ماندگار تلویزیون محسوب میشوند .

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از پرهام موسوی، مدار صفر درجه ، شب دهم ، روزگار قریب‌ و درچشم باد چهار سریالی که از لحاظ درام قصه و بازسازی دوره های تاریخی موفق عمل کردند در این پست به بررسی این چهار سریال می پردازیم :

سریال در چشم باد: مسعود جعفری جوزانی در این سریال المان های ایران باستان را رعایت کرده از جشن های سنتی ایران ، نوروز تا آداب رسوم تاریخ کهن ایران . به همین دلیل میتوان گفت در چشم باد کاملا یک سریال ایرانی محسوب میشود ، سریالی که سنت های باستانی ما را یادآوری میکند . در درام درچشم باد با خانواده ایرانی طرف هستیم ، با اینکه فرزندان این خانواده اختلاف عقاید دارند ولی همیشه به یکدیگر احترام میذارند و در سختی ها به یکدیگر کمک میکنند به نوعی احترام مهم تر از عقیده های شخصی است که از نکات قابل تامل سریال است.

595798238-parsnaz-com

سریال مدار صفردرجه: ترکیب رنگ و نور این سریال ما را یاد فیلم های کلاسیک انگلیسی می اندازد و کاملا همخوانی دارد با فضای ملتهب اشغال ایران در آن دوره مهم تاریخ ایران . فضای کلی قصه ، فضای گانگستری است در کنار این فضای گانگستری اتفاقات عاشقانه ای رخ میدهد . مدار صفر درجه با توجه به فضای قصه اش که صلح میان تمام انسان های سراسر دنیا است فضای نور رنگ لباس و صحنه اش برعکس درچشم باد است به نوعی فضای بصری سریال ترکیبی از فضای ایرانی و انگلیسی است.

57527183

سریال روزگار قریب: کیانوش عیاری سه دوره از زندگی دکتر قریب را به خوبی نشان داده از نکات ویژه این سریال طراحی صحنه متفاوت هر دوره تاریخی است که دقیقا مخصوص آن دوره تاریخ است از زمان قاجار که جمعیت کمتر بوده تا دوره پهلوی که تعداد ماشین ها و انسان ها بیشتر از قبل شده و به همین دلیل خیابان ها انبوه میشوند که در طراحی صحنه روزگار قریب این نکات رعایت شده فیلمنامه زندگی نامه دکتر قریب هم فقط یک فیلمبیوگرافی نیست بلکه درام جذاب با اتفاقات و حوادث تاریخی است.

مهدی+هاشمی

سریال شب دهم: حسن فتحی در این سریال به خوبی توانست سنت تعزیه همراه درام عاشقانه تلخ قرار دهد که ترکیب این دو خروجی یک اثر منحصر به فرد را داد ، در کنار تم عاشقانه و سنت تعزیه مثل مدار صفر درجه این سریال هم فضای گانگستری هم دارد اما نسبت به مدار صفر درجه فضای گانگستری کمرنگی دارد.

serial-shab-dahom-2
.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها