{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

امبر عباس پیام گفت

شبکه نمایش خانگی باید در آثار طنز تغییر و تحولی ایجاد کند/ مردم به آثار طنز بیشتر نیاز دارند

شبکه نمایش خانگی باید در آثار طنز تغییر و تحولی ایجاد کند/ مردم به آثار طنز بیشتر نیاز دارند
کدخبر : 3324

امیر عباس پیام نویسنده آثاری چون «مامور بدرقه»، «در حاشیه 2»، «پاپوش» و «آنام» است که با خبرنگار برنا در خصوص تولیدات طنز شبکه خانگی و تلویزیون به گفت و گو پرداخت و این دو رسانه را با هم از چند لحاظ مقایسه کرد که در ذیل می خوانید.

به گزارش هنر ام‌روز، امیرعباس پیام، نویسنده، طراح ایده و طرح و بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «مامور بدرقه»، سریال تلویزیونی «آنام» و سریال تلویزیونی «در حاشیه 2» فعالیت داشته است. او در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا تولیدات طنز شبکه خانگی و تلویزیون را از چند لحاظ «ساختار»، «نزدیک شدن به خطوط قرمز»، «هزینه در تولید»، «جنس و نوع بازی و فیلمنامه ها» مقایسه و چنین بیان کرد: آثار کمیک و طنز بر عکس ملودرام ها در تلویزیون موفق تر از شبکه خانگی بوده است. در حالی که شاهد هستیم آثار ملودرام در شبکه خانگی جلو افتاده است و تلویزیون از این نوع سبک و ژانر فاصله گرفته است به نوعی هر یک از این رسانه در یک ژانر پیشرفت کرده اند و دلیل آن مشخص نیست.به نظر من سریال طنزی مانند «هیولا» از آثاری مانند «شب های برره» و «پاورچین» و سریال های این تیپی تا حدودی عقب تر است.

او ادامه داد: به تازگی سریال طنزی در شبکه خانگی روی کار آمده است که به شدت ضعیف است و در مقابل سریالی چون «نون.خ» هیچ ارزشی ندارد به نظر من شاید بیشتر به سمت ظاهر قدم می گذارند و گمان می کنند که بیننده را جذب خواهد کرد اما در نهایت از محتوا غافل می مانند و چنین چیزی به کار ضربه خواهد زد.

تلویزیون از  پخش برخی از سریال ها چون «قورباغه»، «می خواهم زنده بمانم» و از این دست آثار که به شدت کار های قدرتمندی هستند محروم است و اولین معضل هم به ممیزی ها بر می گردد.

امیر عباس پیام در ادامه بیان کرد: ما هنوز به این باور نرسیده ایم که همه چیز بستگی به فیلمنامه دارد اگر چنین چیزی از ابتدا پایه ریزی درست شود قطعا خروجی فیلم و سریال چه در تلویزیون و چه در شبکه خانگی به شدت خوب خواهد بود.

به نظر من جای تاسف دارد چرا که شبکه خانگی به دلیل فضای بازتری که دارد بیشتر می تواند فضای خوبی برای ساخت کار های کمدی موفق باشد.

برخی از افراد به دلیل اسم و رسمی که در این حرفه دارند بیشتر دنبال سو استفاده کردن هستند و سعی می کنند با در آمد های کلان اثر موفق بسازند اما نتیجه مانند دو سه کار اخیری می شود که در حال حاضر شاهد آن هستیم به عنوان کلام آخر امیدوارم این معضل هر چه سریع تر حل شود و ما شاهد آثار کمدی و ملودرام قدرتمند چه در شبکه خانگی و چه در تلویزیون باشیم.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها