{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حسن اسدی :

مهمترین پیام سریال «خانه آقاجان» توجه به مناسبات انسانی است

مهمترین پیام سریال «خانه آقاجان» توجه به مناسبات انسانی است
کدخبر : 3862

حسن اسدی بازیگر سریال «خانه آقاجان» گفت: اصلی‌ترین پیام سریال «خانه آقاجان» تسهیل مناسبات انسانی است و در آن نگاهی دقیق به فرهنگ و پیشینه تاریخی زنجان صورت گرفته است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، حسن اسدی بازیگر سینما و تلویزیون که این شب‌ها «خانه آقاجان» را روی آنتن شبکه «شما» دارد، درباره حضور در این سریال تلویزیونی اظهار کرد: از سوی شهرام عبدلی به گروه سازنده معرفی شدم و زمانی که درباره گروه و فیلمنامه تحقیق کردم و در جریان کار قرار گرفتم، پیشنهاد بازی در این سریال را پذیرفتم، در حقیقت این سریال اولین همکاری من با حاتم معصومی و علی حسن‌زاده به عنوان کارگردانان «خانه آقاجان» است.

وی با اشاره به اینکه در این سریال نقش یکی از دامادهای خانواده را ایفا می‌کند، افزود: این شخصیت سیر مختلفی را در وقایعی که اتفاق می‌افتد، طی می‌کند و در مجموع به دلیل آنکه نقشم در این سریال متفاوت‌تر از آن چیزی بود که در کارهای دیگر بازی کرده‌ام، قبول کردم در این سریال حضور داشته باشم.

بازیگر «خانه آقاجان» با بیان اینکه این سریال در زمان شیوع ویروس کرونا تولید شده است، عنوان کرد: زمانی که قرار شد برای حضور در این پروژه به زنجان بروم، درباره وضعیت آنجا به لحاظ شیوع کرونا پرسیدم که گفتند وضعیت زرد است، این وضعیت نسبت به تهران در آن زمان بهتر بود البته در طول کار نگرانی‌هایی به ویژه زمانی که کار در فضاهای بسته و داخلی فیلمبرداری می‌شد، وجود داشت؛ در فضاهای باز کمتر این مشکل را داشتیم که البته بسیاری از سکانس‌ها به فضای باز کشیده می‌شد که شاید به دلیل کرونا و یا ایده کارگردانان برای تنوع بصری بود.

وی در پاسخ به این پرسش که پرداختن به فرهنگ و سنت‌های بومی در آثار هنری که در سریال «خانه اقاجان» به آنها اشاره شده، تا چه اندازه حایز اهمیت است، تصریح کرد: قبل از حضور در این سریال چند دفعه به زنجان سفر کرده و با آن منطقه آشنا بودم اما «خانه آقاجان» بسیار ظریف و دقیق‌تر به فرهنگ،  پیشینه تاریخی زنجان، شیوه زندگی مردم آن منطقه، صنایع دستی و...پرداخته که برای خود من جذاب است.

اسدی در ادامه به ذکر یک مثال اشاره و بیان کرد: فردی دوچرخه‌اش را نزد شخصی به امانت می‌گذارد اما دیگر برای گرفتن دوچرخه‌اش برنمی‌گردد و شخصی که آن را به امانت گرفته دوچرخه را نزد خود نگه می‌دارد تا صاحب آن بیاید. این موضوع نماد امانت‌داری و خلق و خوی مردم زنجان است و ظاهرا این دوچرخه وجود و نماد آن در شهر قرار دارد.

بازیگر «خانه آقاجان» خاطرنشان کرد: این مثال را زدم تا بگویم ساخت آثار نمایشی و مستند در شهرهای مختلف به جز تهران که بیشتر به معاونت امور استان‌ها باز می‌گردد، می‌تواند در حفظ و نگهداری آداب و رسوم، پوشش، گویش و.. مناطق موثر واقع شود زیرا تنوع فرهنگی‌ یکی از ارزشمند‌ترین ویژگی‌های ایران است که باید در حفظ آن کوشید و آن را به مردم ایران و جهان معرفی کرد.

 

وی عنوان کرد: کارگردانان این سریال بسیار هوشمندانه عمل کردند و موضوع صنایع دستی منطقه را با ظرافت در لایه‌های معقول قصه گنجاندند؛ جالب اینکه عوامل سازنده در اسامی بازیگران سریال از «ملیله‌چی» استفاده کرده بودند که اشاره به صنایع دستی زنجان دارد.

به گفته بازیگر «خانه آقاجان»، اصلی‌ترین پیام این سریال برای مخاطبان تسهیل مناسبات انسانی است که این مناسبات باید به سمت و سوی درستی هدایت شوند.

اسدی در ادامه با اشاره به اینکه استان‌ها مانند معدن‌های گرانبهایی هستند که پایانی برای آن‌ها وجود ندارد و می‌توان از آن‌ها برداشت فرهنگی کرد، گفت: اگر به استان‌ها خوب توجه شود ما مدت‌ها مطلب خواهیم داشت تا آن‌ها را در قالب فیلم و سریال به مخاطبان عرضه کنیم. در حقیقت استان‌ها مانند چشمه جوشانی هستند که می‌توان دائما از آن‌ها بهره‌ برد.  

وی افزود: شخصیت‌های مختلفی در استان‌ها داریم که عده‌ بسیار زیادی آن‌ها نمی‌شناسند اما قابلیت پرداختن به آن‌ها در فیلم و سریال وجود دارد.

اسدی درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: مدتی پیش در مستند داستانی «باران که می‌بارد» حضور داشتم که فکر می‌کنم پنج قسمت آن پخش شده و بقیه قسمت‌ها برای پخش آماده می‌شوند؛ در این مستند داستانی به تناسب قصه به شهرهای مختلف ایران سفر داشتیم و تنوع اقلیمی را برای مخاطب به نمایش گذاشتیم. مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی نیز هستم که هم‌اکنون در یکی از شهرهای ایران تصویربرداری می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها