{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برنامه‌های تلویزیون در دهه اول محرم مشخص شد

برنامه‌های تلویزیون در دهه اول محرم مشخص شد
کدخبر : 4841

تلویزیون با سریال و حسینیه‌ای بزرگ به استقبال محرم می‌رود؛‌ تجربه‌ای که سال گذشته در شرایط کرونا، عزاداری و روضه‌خوانی را به خانه‌ها آورد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری تسنیم، تلویزیون مثل هر سال برای محرم و صفر برنامه و سریال‌هایی را تدارک می‌بیند. کارهایی را ویژه این ایام تولید می‌کند و کارهایی هم تأمینی و نوستالژی روی آنتن می‌روند. البته تا الان با توجه به 4 سریالی که از آی‌فیلم، اعلام نشده،‌ معلوم نیست "مختارنامه" پخش می‌شود یا خیر؟ شاید هم مثلِ سال قبل این کار به شبکه قرآن و معارف سیما و در دهه‌های بعدی به شبکه‌های سراسری واگذار شوند.

تلویزیون , سریال , صدا و سیما , آی فیلم , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه نمایش خانگی ,

شبکه یک با حسینیه تلویزیونی

شبکه یک سال گذشته تجربه خوبی را با حسینیه تلویزیونی و پوشش هیئت‌های مذهبی کشور داشت؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد قرار است در دهه اول محرم این کار را به صورت ویژه و گسترده در دستور کار داشته باشد و پخش سریال را به دهه‌های بعدی موکول کند. ناگفته نماند که بحث بر سرِ پخش سریال "87 متر" کیانوش عیاری، "بعد از آزادی" محمدعلی باشه آهنگر و حتی "افرا" بهرنگ توفیقی بود.

با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور و احتمالاً عزاداری رسانه‌ای عده‌ای از مردم، شبکه یک تصمیم گرفته همچون سال گذشته اولویت را به پوشش مراسم عزاداری بدهد و برنامه‌های این شبکه بر حسینیه تلویزیونی ایران متمرکز باشد. پس از پایان دهه اول محرم از میان مجموعه "87 متر" که مراحل فنی را می‌گذراند، "بعد از آزادی" که آماده پخش است و "افرا" که به مراحل فنی رسیده، یکی را برای پخش انتخاب کند. 

حالا باید دید مسئولان و دست‌اندرکاران در پخش، کدام یک را برای روی آنتن رفتن، برمی‌گزینند. 

تلویزیون , سریال , صدا و سیما , آی فیلم , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه نمایش خانگی ,

تنها شبکه‌ای که سریال محرمی دارد!

شاید تنها شبکه‌ای که در چند سالِ اخیر، به طور ویژه برای ایام محرم سریالی ویژه روی آنتن می‌برد شبکه 2 سیما باشد. به همین خاطر این روزها "در کنار پروانه‌ها" به کارگردانی داریوش یاری فیلمبرداری می‌شود تا در هفته اول شهریورماه روی آنتن برود. اما در دیگر شبکه‌ها این اتفاق به چشم نمی‌خورد. 

سریال ویژه محرم شبکه دو با عنوان "در کنار پروانه‌ها" درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است که تهیه‌کنندگی آن را بهروز مفید برعهده دارد. اوایل خرداد تهیه‌کننده سریال از پخش آن در ماه صفر و از نیمه‌های شهریور خبر داد اما در آخرین گفت‌وگویی که این تهیه‌کننده داشته است از فشردگی روند تولید به دلیل رساندن آن به پخش در ماه محرم از هشتم شهریورماه خبر داد.

همچنین بنا به گفته‌های این تهیه‌کننده تا این لحظه 70 درصد سریال مقابل دوربین رفته و تدوین پروژه نیز هم‌زمان پیش می‌رود.

تلویزیون , سریال , صدا و سیما , آی فیلم , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه نمایش خانگی ,

شبکه سه فعلاً با "گاندو"

سریال "گاندو" هم به قسمت یازدهم رسیده و در این شب‌های محرم هم احتمالاً روی آنتن شبکه سه خواهد بود. با توجه به 40 قسمتی بودن فصل دوم سریال جواد افشار، 27 قسمت دیگر از این سریال باقی مانده که تا اوایل شهریورماه پخش آن ادامه دارد. آن‌طور که به گوش می‌رسد قرار است بعد از "گاندو" هم آنتن شبکه در اختیار سریال "نیمروز تا تهران" قرار بگیرد که البته آن هم سریال محرمی نیست. 

شبکه پنج و سریالی تأمینی

همچنین پیگیری‌ها نشان می‌دهد شبکه پنج سریال تولیدی در این ایام ندارد و قرار است مجموعه‌ای را به صورت تأمینی روی آنتن ببرد. حال اینکه سریالِ تأمینی خارجی یا ایرانی باشد همچنان مشخص نیست. از طرفی نام سریال "زن زندگی، مرد زندگی" غلامرضا رمضانی و "روزگار جوانی" به گوش می‌رسد که بعد از ایام محرم روی آنتن این شبکه تلویزیونی برود. 

در این میان، مخاطبان برای تماشای سریال‌های قدیمی‌تر چشم به کنداکتور شبکه آی‌فیلم دارند که 4 سریال را برای امسال درنظر گرفته است. حداقل تا به الان خبری از "مختارنامه" نیست شاید بنابر نظرسنجی و کنداکتور فوق‌العاده‌ای این سریال به آی‌فیلم یا شبکه‌ای دیگر در تلویزیون اضافه شود. 

تلویزیون , سریال , صدا و سیما , آی فیلم , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , شبکه نمایش خانگی ,

4 سریال، بدون مختارنامه!

بنابر پیگیری‌ها از آی‌فیلم، کنداکتور، پخشِ 4 سریال "آرام می‌گیریم"، "مرضیه"، "زمین گرم" و "معصومیت از دست رفته" را می‌دهد. 

"آرام می‌گیریم" به کارگردانی روح‌الله سهرابی و تهیه‌کنندگی فرهاد گلی، جایگزین سریال "چاردیواری" می‌شود. در این مجموعه هوشنگ توکلی و آتیلا پسیانی و مجید صالحی و لعیا زنگنه ایفای نقش می‌کنند؛  ملودرام اجتماعی که به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین‌نسلی، گذشت و نوع‌دوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده می‌پردازد.

این سریال قرار است از یکشنبه 17 مرداد، هر روز ساعت 18 پخش شود و تکرار آن در ساعت‌های 2 بامداد و 10 صبح روز بعد روی آنتن می‌رود.

"مرضیه" نام دیگر سریالی است که دو سال قبل به‌کارگردانی فلورا سام و با بازی زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی از شبکه دو سیما پخش شد و  قرار است از دوشنبه 18 مرداد، هر روز ساعت 16 مهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها شود. ملودارمی خانوادگی است و محوریت قصه آن مسئله انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: «مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می‌شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...»

تکرار این سریال هر روز در ساعت‌های 24 و 8 صبح پخش خواهد شد.

سریال "زمین گرم" به‌نویسندگی سعید نعمت‌الله و کارگردانی بهرنگ توفیقی از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و قرار است از 18 مرداد، جایگزین سریال "شوق پرواز" در باکس ساعت 20 شود. در این سریال که بازیگرانی همچون مرجان شیرمحمدی و علیرضا خمسه و اصغر همت ایفای نقش کرده‌اند بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند.

"معصومیت از دست رفته" شاید سریالی قدیمی‌تر باشد که داود میرباقری کارگردانی کرده است. این سریال جایگزین "پایتخت6" می‌شود و از 18 مرداد روی آنتن خواهد رفت.  در این سریال بازیگرانی همچون امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خویینی‌ها، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.

"معصومیت ازدست‌رفته" هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود و بازپخش آن نیز ساعت‌های 5 صبح و 13 روز بعد خواهد بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها