{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

از سینمای هنر و تجربه چه خبر؟

آخرین فیلم‌های روز سینمای هنر وتجربه

آخرین فیلم‌های روز سینمای هنر وتجربه
کدخبر : 1023

این روزها سینمای هنر و تجربه بیست و شش فیلم برای اکران دارد.

هنر ام‌روز-فرزانه شهریاری:بیست و شش فیلم سینمای هنر و تجربه که این روزها در سینمای شهرهای تهران، کرج، قزوین کرمان، مشهد، بابل، ارومیه، تبریز و گرگان، به نمایش در می آید در ادامه معرفی شده است؛ علاقه مندان می توانند از طریق سایت سینما تیکت بلیت این فیلم ها را تهیه نمایند.

راه مریم

فیلم درام"راه مریم" به کارگردانی و تهیه کنندگی "عطیه جبار الدراجی" محصول سال 95 است و در دو سینمای "موزه سینما و پردیس سینمایی هویزه مشهد" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عیسی مرد گرفتاری که زنش را از دست داده است در تلاش برای یافتن معجزه ای برای درمان سرطان مرگبار دخترش مریم (هشت ساله) از بصره به شهر مقدس کربلا سفر می کند.

ایرو

فیلم "ایرو" به کارگردانی "سید هادی محقق" و تهیه کنندگی "سیدرضا محقق"، در پنج سینمای "پردیس سینمایی کورش، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی چارسو، تماشاخانه پارس تهران و پردیس سینمایی هویزه مشهد" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: پیرمردی که به تنهایی زندگی می‌کند و در انتظار قصاص فرزند خود می‌باشد به او اطلاع می‌دهند که در زندان سکته کرده است. برای تحویل جنازه راهی شهر شده و با اتفاقاتی مواجه می شود ...

سید هادی محقق کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. وی در سال 1357 در دهدشت ایران متولد شد و در رشتهٔ مکانیک خودرو تحصیل کرد. او فعالیت هنری خود را در سال 1990به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر و در سال 2000 به عنوان بازیگر، طراح و دستیار کارگردان تلویزیون آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۰ شروع به ساخت فیلم‌هایی برای تلویزیون کرد. در سال 2013 اولین فیلم بلند خود، او خوب سنگ می‌زند، را ساخت که برنده جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شد. . دومین فیلم محقق با نام "ممیرو" که در گروه "هنر و تجربه" اکران شد هم جوایزی از جشنواره های جهانی مثل بوسان کره جنوبی، بهترین فیلم جشنواره کازان روسیه، بهترین فیلم جشنواره پونا هند و… دریافت کرد.

"ایرو" تا کنون در هشت جشنواره، همچون: چهل و دومین جشنواره فیلم سائوپائولو برزیل، بخش شورش با دلیل بیست و دومین جشنواره فیلم شب های سیاه تالین استونی، حضور در بخش مسابقه رسمی چهل و نهمین جشنواره فیلم هند در گوا، حضور در شانزدهمین جشنواره فیلم چنای هند، حضور در جشنواره فیلم های ایرانی پراگ جمهوری چک، حضور در جشنواره زوریخ سویس، حضور در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم پکن چین ۲۰۱۹، حضور در سومین جشنواره گوا هاتی هند، حضور در هفتمین جشنواره بارسلون اسپانیا، حضور در پنجمین جشنواره تورنتو کانادا حضور داشته است.

"یک کامیون غروب"

فیلم "یک کامیون غروب" به کارگردانی "ابولفضل صفاری" در شش سینمای "پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی چارسو، سینما فرهنگ تهران، خانه هنرمندان، تماشاخانه پارس کرمان، پردیس هویزه مشهد" به نمایش در می آید.

این فیلم در سال 97 برنده جایزه زردآلوی طلایی ارمنستان شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

کمپی دور افتاده و راحت که بوسیله یک خانواده چهار نفری درست شده و اداره می شود بوسیله صاحب اصلی آن در معرض فروخته شدن است. این خانواده تمام تلاش خود را صرف رونق دادن و جلوگیری از فروخته شدن کمپ می کنند. ولی مشکلاتی که در کمپ بوجود می آید آنها را در معرض مشکلات جدیدی قرار می دهد. آرش عضو کوچک این خانواده که به اینترنت و تبلیغات نوین مسلط است تلاش می کند بوسیله تبلیغات اینترنتی و همچنین بهره گرفتن از شهرت و تبلیغات خواننده ای که با گروهش برای تمرین و تفریح به آنجا می آیند مشتری جذب کند.تا اینکه دختری به نام سایه به آنجا می آید...

درخت زندگی

مستند 59 دقیقه‌ای "درخت زندگی" به کارگردانی "هومن بابانوروزی" و تهیه کنندگی "سهیلا فرهادیانی" در دو سینمای " سینمای خانه هنرمندان و پردیس سینمایی هویزه مشهد" اکران می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

بابک و احمد احمدپور دو برادرند که حالا بعد از سی سال از تجربه بازی در فیلم خانه دوست کجاست؟ ساخته عباس کیارستمی سخن می گویند. تجربه بازیگری در سینما در دوران کودکی چالش بزرگی در زندگی آنهاست و مشکلات روحی، روانی و شغلی زیادی را به گفته خودشان در این سی سال به همراه داشته است.

کارگردان "درخت زندگی" درباره این فلیم می گوید: "درخت زندگی" را حدود یک سال بعد از سفر ابدی عباس کیارستمی ساختیم. این مستند تلاشی ست برای کنکاش در زندگی برادران احمدپور، بازیگران فیلم سینمایی خانه دوست کجاست؟ اثر عباس کیارستمی است. این فیلم یکی از محبوب ترین و مشهورترین ساخته های عباس کیارستمی در ایران و در خارج از آن به شمار می رود. دغدغه ای که همیشه ذهنم را مشغول می کرد حضور کودکان، به خصوص نابازیگر در فیلم های سینمایی بود و اینکه سرنوشت این کودکان بعد از تجربه بازیگری در سینما چه خواهد شد. چه آینده ای در انتظار آنهاست و این شهرت و محبوبیتی که در مقطعی از زمان آن تجربه می کنند چه تاثیری در زندگی آنها خواهد گذاشت.

زغال

فیلم "زغال" به کارگردانی "اسماعیل منصف" و تهیه کنندگی "اسماعیل منصف، اتیین دریکاد، نادر تکمیل‌همایون، نسیم محمودی" در هشت سینمای "پردیس سینمایی کورش، پردیس سینمایی باغ کتاب، موزه سینما، سینما فرهنگ تهران، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس سینمایی هویزه مشهد، سینما آزادی ارومیه، مجتمع فرهنگی و سینمایی هنر و تجربه بابل" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: 

غیرت در یکی از روستاهای مرزی آذربایجان به کار زغال سازی مشغول است. پسر او یاشار که به خاطر دزدیدن طلا در زندان به سر می برد، برای عروسی خواهرش به مرخصی می آید. اما گم شدن ناگهانی یاشار، غیرت را با چالش جدیدی رو به رو می کند.

88 دقیقه فیلم کوتاه

88 دقیقه فیلم کوتاه به کارگردانی  گروهی از کارگردانان در سال 97 توسط ساخته شده و در سه سینمای "موزه سینما،سینما بهمن قزوین و پردیس سینمایی هویزه مشهد" اکران می شود. 

این مجموعه شامل پنج فیلم کوتاه با نام‌های "پوست خرس" به کارگردانی "محمد مهدی باقری"، "روباه" به کارگردانی "صادق جوادی"، "بدل" به کارگردانی "روناک جعفری"، "ایکی" به کارگردانی "پرستو کاردگر"و "s" به کارگردانی "حامد اصلانی" است.

اعتراض وارد نیست-بی سرزمین تر از باد

مستند "اعتراض وارد نیست-بی سرزمین تر از باد"، به کارگردانی "فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان"، در دو سینمای "موزه سینما و سینمای خانه هنرمندان" اکرامن می شود.

زیر صفر مرزی - لالایی جنگ

مستند 52 دقیقه ای "زیر صفر مرزی - لالایی جنگ"، به کارگردانی "مهدى افشارنیک" و تهیه کنندگی "علی جلیلوند" در  سه سینمای "موزه سینما، سینما فرهنگ تهران و پردیس اکومال کرج" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمود درویش، نویسنده عرب مى‌گوید: ‌‎"جنگ پایان خواهد یافت، و سران جنگ با یکدیگر دست خواهند داد… ‌‎و از خاکستر جنگ تنها چیزی که می‌ماند؛ پدر و مادری پیر که چشم انتظار پیکر فرزند شهیدشان‌اند! ‌‎بانوی بیوہ جوانی که چشم انتظار همسر محبوب‌اش است! ‌‎فرزندان یتیم‌ای که چشم انتظار پدر قهرمان‌شان‌اند! ‌‎ومن نمی‌دانم چه کسی وطن را فروخت! ‌‎ولی می‌دانم چه کسی هزینه جنگ را پرداخت!"

سفر

فیلم 82 دقیقه ای "سفر" به کارگردانی "محمد الدراجی" و تهیه کنندگی "محمد جبراه الدراجی و ایزابل استید" در چهار سینمای "سینما فرهنگ تهران، پردیس سینمایی هویزه مشهد، مجتمع فرهنگی و سینمایی هنر و تجربه بابل و پردیس سینمایی کاپری گرگان" اکران می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان شخصی به نام سارا را دنبال می کنیم که در آستانه انجام عملی دور از ذهن قرار دارد که یک اتفاق پیش‌بینی‌نشده و عجیب، فرصت نظاره کردن عواقب احتمالی عمل خرابکارانه‌اش را برای او فراهم می‌ کند.

زنانی با گوشواره های باروتی

مستند زنانی با گوشواره های باروتی، به کارگردانی "رضا فرهمند" و تهیه کنندگی "مرتضی شعبانی" در  "موزه سینما" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: روزنامه‌نگاری به نام نور در مسیری دشوار با همراه شدن با نیروهای ضد داعش عراقی، با زنان قربانی یا همسران داعشی‌ها، مصاحبه کرده و مصائب آن‌ها را جویا می‌شود. در این مستند، زنان، نالان و پشیمان نیستند و داعش را موجودی خوب دانسته و از رفتن آن‌ها راضی نبوده‌اند.

تمام چیزهایی که جایشان خالیست

مستند 74 دقیقه‌ای "تمام چیزهایی که جایشان خالیست" به کارگردانی و تهیه کنندگی "زینب تبریزی"، در دو سینمای "موزه خانه سینما و سینمای خانه هنرمندان" به نمایش در می آید. 

در خلاصه داستان این مستند آمده است: "تمام چیز‌هایی که جایشان خالی‌ست" روایتگر زندگی دو زن به نام‌های مهناز و جمیله است که هردو به سرطان سینه مبتلا بوده‌اند؛ یکی با وجود مبارزه‌ای طولانی از دنیا می‌رود و دیگری بعد از بهبودی کامل، به فعالیت‌های خیریه و آگاهی‌بخشی به بیماران مبتلا مشغول می‌شود.

زنده باد مرگ

 فیلم "زنده باد مرگ" به کارگردانی "امیر شیرمحمدی" و تهیه کنندگی "بهروز افخمی" در "سینمای خانه هنرمندان" اکران می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یک دانشجوی پزشکی تصمیم می گیرد تحت تاثیر تماشای یک فیلم سینمایی، مرگ موقتی را تجربه کند. از آنجا که او برای انجام اینکار نیاز به کمک دوستانش دارد، تلاش می کند آن ها را نیز برای انجام این آزمایش ترغیب کند. دوستان او در ابتدا زیاد به امنیت این جریان اعتقاد ندارند، اما پس از اینکه روی یک نفر داوطلب امتحان می کنند و جواب می گیرند، جرات پیدا می کنند که خودشان نیز تجربه کنند. در نهایت در یکی از این مرگ های موقتی، یکی از آن ها به زندگی باز نمی گردد، آن ها جسد را رها می کنند و می روند، حالا سر و کله ی یک کارگاه به قصه باز می شود که باید پرده از این معمای عجیب بر دارد.

سورنجان

فیلم اجتماعی "سورنجان" به کارگردانی "محمدرضا رسولی" و تهیه کنندگی "هادی علی محمدی" 84 دقیقه دارد  و در چهار سینمای "پردیس سینمایی کورش،موزه سینما، سینما فرهنگ تهران و تماشاخانه پارس کرمان" اکران می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سه هم دانشگاهی پس از سالها در خانه ای مرموز با هم ملاقات می کنند، درحالیکه ازدواج کرده اند. در خانه قدیمی رازهایی برملا می شود...

کتاب آشپزی

 فیلم معمایی، تخیلی "کتاب آشپزی" به کارگردانی و تهیه کنندگی "سیاوش افشار" 78 دقیقه و محصول سال 1395 است و در سه سینمای "پردیس سینمایی هویزه مشهد"، "سینما کانون ساری"و "پردیس اکومال کرج" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:صبـح چهارشـنبه سـوری، کیومـرث، آشـپز سـابق و راننـده ی فعلـی، دندان عقلش را می کشـد و با سـوارکـردن یک مسـافر عجیـب، درگیر ماجراهای غریبــی می شـود.

در جستجوی فریده

مستند "در جستجوی فریده" به کارگردانی و تهیه کنندگی "آزاده موسوی و کورش عطائی" 88 دقیقه و محصول سال 1396 است و در دو سینمای "پردیس سینمایی کورش و سینمای خانه هنرمندان" به نمایش در می آید.

"در جستجوی فریده" تا کنون برنده بهترین تدوین در یازدهمین دورهٔ جشنواره سینما حقیقت، برنده بهترین موسیقی در یازدهمین دورهٔ جشنواره سینما حقیقت، برنده جایزه ویژه دبیر جشنواره در یازدهمین دورهٔ جشنواره سینما حقیقت، برنده بهترین فیلم هنر و تجربه در یازدهمین دورهٔ جشنواره سینما حقیقت، برندهٔ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی جشن مستقل سینمای مستند، برندهٔ جایزه بهترین فیلم مستند از آکادمی سینما سینما،برندهٔ (تندیس زرین بهترین صداگذاری) بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران، برنده تندیس حافظ بهترین فیلم مستند در نوزدهمین دوره جشن دنیای تصویر شده است.

گندم

  فیلم "گندم" به کارگردانی "سمیح کاپلان اوغلو" و تهیه کنندگی "سمیح کاپلان اوغلو، نادیر اوپرلی" محصول سال 96 است و  در سینماهای "پردیس سینمایی هویزه مشهد و سینما فرهنگ تهران" به نمایش در می آید.

"گندم" راوی داستان پساآخرالزمانی است که در آن انسان‌های باقی‌مانده یا در بقایای شهرها مستقر هستند یا در مزرعه‌هایی که زیر کشت رفته‌اند. در مناطقی که "سرزمین‌های مردگان" نامیده می‌شوند نیز مهاجرانی از خشکسالی و بیماری‌های مسری‌ای رنج می‌برند که از لحاظ ژنتیکی مشکلات خاص خودشان را دارند.

صدای آهسته

 فیلم "صدای آهسته" به کارگردانی و تهیه کنندگی "افشین هاشمی" محصول سال 1394، در "پردیس سینمایی کورش" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کسی تنها میانِ جنگل... مردی یا زنی؛ کسی نمی‌داند... کسانی می‌آیند و او در باز نمی‌کند... تا بیابد صدایش را... صدای آهسته را...

بهارستان خانه ملت

مستند "بهارستان خانه ملت" به کارگردانی و تهیه کنندگی "بابک بهداد" محصول سال 1394 است و در سینمای خانه هنرمندان به نمایش در می آید.

این مستند به تاریخ جغرافیای سیاسی منطقه ی بهارستان که شامل باغ بهارستان و باغ نگارستان و باغ نظمیه و عمارت مسعودیه و مسجد و ساختمان سپهسالار و ساختمان ملیجک و بخش اصلی وقایع میدان بهارستان می پردازد . چگونگی شکل گیری انقلاب مشروطه و تاسیس مجلس و اختصاص و خرید ساختمان سپهسالار برای ساختمان مجلس ملی ایران .تاریخ مختصر مجلس اول تا مجلس پنجم و به توپ بستن مجلس و فتح میدان ومجلس به دست مجاهدین و ترور اتابک وزیر در میدان بهارستان از وقایع مهم دوره ی مشروطه است .با آغازجنگ جهانی اول مجلس چندین سال تعطیل میشود و میدان و محوطه ی اطراف ان توسعه می یابد .کودتای سید ضیا و روی کار امدن رضا خان و اتفاقات درمجلس و تعییر قانون اساسی و انقراص سلسه ی قاجار و سوگند و پادشاهی رضاخان در این دوره از اتفاقات مهم مجلس است .با ورود متفقین و اشغال ایران رضا خان از پادشاهی خلع میشود و پسرش محمدرضا جانشین او میگردد .کودتای بیست و هشت مرداد و نهصت ملی شدن نفت و ترور دو وزیر دیگر در میدان بهارستان صورت میگیرد .بلوای نان و اعتراضات بسیاری در میدان بهارستان تا انقلاب اسلام پیش می اید و همچنان این میدان تا قبل از انقلاب به دلیل وجود مجلس از مهمترین میدانهای شهری ایران است.

مهین

مستند "مهین" به کارگردانی "محمدحسین حیدری" و تهیه کنندگی "مهدی مطهر" در سه سینمای "سینمای خانه هنرمندان، پردیس سینمایی هویزه مشهد، پردیس ویلاژ توریست مشهد" به نمایش در می آید.

 

در سکوت

فیلم اجتماعی "در سکوت" به کارگردانی "ژرژ هاشم‌زاده" و تهیه کنندگی "سعید ملکان" در "موزه سینما" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سودابه پس از سالها به ایران بازمی‌گردد تا از عذاب وجدان رهایی یابد، اما باید رازی را بازگو کند که گفتن راز برایش دشوار است...

پنجگاه (فیلم های کوتاه مرداد)

پنج فیلم کوتاه "500 مثقال طلا" به کارگردانی "شهرزاد دادگر"، "پرده توری" به کارگردانی "آرش محمودی"، "ملاقات محرمانه خانم"، "سجاد حسینی"، "باران های گاه به گاه" به کارگردانی "کاوه دانشمند"، "پرگار"به کارگردانی "میثم عباسی"، با نام پنجگاه (فیلم های کوتاه مرداد) در سه سینمای "خانه هنرمندان،تماشاخانه پارس کرمان،پردیس سینمایی هویزه مشهد" به نمایش در می آید.

قاضی و مرگ

مستند اجتماعی "قاضی و مرگ"، به کارگردانی "حسن خادمی" و تهیه کنندگی "مهدی کوهیان" در موزه سینما" به نمایش در می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: قاضی عزیزمحمدی معروف‎ترین قاضی جنایی ایران است که در مدت چهل و پنچ سال قضاوت خود، چیزی حدود ۴۰۰۰ حکم‎های قصاص و اعدام صادر کرده‌است. در اواخر دوران قضاوت او اما پدرش به طرز فجیعی به قتل می‌رسد...

اسرار دریاچه

مستند "اسرار دریاچه" به کارگردانی "آرمین ایثاریان"، محصول سال 1397 در چهار سینمای "سینما فرهنگ تهران، موزه سینما، خانه هنرمندان، تماشاخانه پارس کرمان" اکران می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:در در منطقه باستانی تخت سلیمان با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت که در استان آذربایجان غربی قرار دارد ، دریاچه‎ای عمیق با داستان‎ها و افسانه‎های بسیاری در باره گنج‎های سلسله‌های مختلف تاریخی هست که به‌خاطر سمی بودن آب ِآن و قرارگیری در ارتفاع، تاکنون دست‌نیافتنی بوده و هیچ‌کس به اعماق آن نرسیده بود. این فیلم اکتشافی و پژوهشی به معرفی منطقه باستانی تخت سلیمان و مراحل اکتشاف اعماق تاریک و رمزآلود دریاچه تخت سلیمان می‎پردازد.

رضا

فیلم اجتماعی "رضا" به کارگردانی "علیرضا معتمدی" و تهیه کنندگی "کیومرث پوراحمد"، محصول سال 1396 در سه سینمای "سینما فرهنگ تهران، موزه سینما و تماشاخانه پارس کرمان" اکران می شود.

"رضا" در جشنواره آسیایی "بارسلون" جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده است.

این فیلم درباره شخصی به نام فاطی ست که از رضا طلاق می‌گیرد اما رضا هنوز او را دوست دارد و نمی‌خواهد او را فراموش کند.

گلدن تایم

فیلم اجتماعی "گلدن تایم"، به کارگردانی "پوریا کاکاوند" و تهیه کنندگی "حسن فتحی"، محصول سال 97، در دو سینمای "سینما فرهنگ تهران، موزه سینما" به نمایش در می آید.

گلدن تایم روایت دوازده اپیزود است که از فروردین تا اسفند نامگذاری شده‌اند و تمامی آن‌ها در اتومبیل و در لحظه‌ی گلدن تایم رخ می‌دهد.

خواب تلخ

کمدی اجتماعی "خواب تلخ" به کارگردانی "محسن امیریوسفی" و تهیه کنندگی "محسن امیریوسفی، محسن امیریوسفی و روح الله برادری" در سینما فرهنگ تهران اکران می شود.

این فیلم درباره‌ی پیرمردی مرده شور است که با عزرائیل درگیر می شود!

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها