{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سه فیلم مهم غایب در جشنواره امسال

جای خالی مکری، مهرجویی و فتحی در جشنواره فجر

جای خالی مکری، مهرجویی و فتحی در جشنواره فجر
کدخبر : 1075

فیلم "جنایت بی دقت" ساخته "شهرام مکری"، "لامینور" به کارگردانی "داریوش مهرجویی" و "مست عشق" اثر "حسن فتحی" در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فرم شرکت در رقابت‌ها را پر نکردند.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی:  کمتر از صد روز به شروع جشنواره فیلم فجر باقی مانده است و تا پایان آذرماه آخرین مهلت فیلمسازان برای پر کردن فرم جشنواره برای ثبت نام در این رویداد سینمایی است.

تاکنون151اثر شامل 115 فیلم سینمایی و 36 مستند، متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌اند .

 در میان ثبت نام کنندگان اسامی کارگردانان شاخصی به چشم می‌خورد. از جمله "مسعود کیمیایی، حمید نعمت الله، مجید توکلی، ابراهیم حاتمی‌کیا،  محمد حسین مهدویان" و ...

اما خبر مهم این روزها نبود سه فیلم مهم در جشنواره امسال است.

"شهرام مکری" نویسنده و کارگردان فیلم "جنایت بی دقت" درباره عدم حضور این فیلم در جشنواره گفته بود که فیلم تا مهلت مورد نظر جشنواره آماده نمی‌شود و همچنین حال وهوای آثار من با این جشنواره خیلی در یک مسیر قرار ندارند.

اثر بعدی فیلم "لامینور" "داریوش مهرجویی" است که از همان ابتدا حاشیه‌هایی را با خود داشت. از انتقاد تند خبرگزاری فارس به داستان این فیلم و "رضا درمیشیان" تهیه کننده آن، تا نزدیک بودن موضوع "لامینور" که درباره موسیقی است و شباهت‌هایی به فیلم "سنتوری" دارد. شاید عدم حضور این فیلمساز در جشنواره تجربه تلخ "سنتوری" بوده است. یعنی اکران در جشنواره و عدم مجوز برای نمایش عمومی در سینماهای سراسر کشور.

سومین اثر فیلم "مست عشق" "حسن فتحی" است که ابتدا به نظر می‌رسید فرم جشنواره را پر کرده است. این فیلم  داستانی از شمس و مولانا را روایت می کند و در ترکیه فیلمبرداری می‌شود. "مست عشق" نیز از ابتدا به علت صحبت های آیت الله مکارم شیرازی دچار حاشیه‌هایی شد اما به کار خود ادامه داد.

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها