{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نمایش زغال در شیراز

نمایش زغال در شیراز
کدخبر : 1181

فیلم سینمایی "زغال" به کارگردانی "اسماعیل منصف" 20 آذر ساعت 18 در شهر شیراز به نمایش درخواهد آمد.

هنرام‌روز-زهرا ره‌گشای: فیلم سینمایی "زغال"به کارگردانی "اسماعیل منصف" در پردیس گلستان شیراز چهارشنبه 20 آذر ساعت 18 نمایش داده می‌شود. قرار است پس از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی آن با حضور "اسماعیل منصف" برگزار شود.

سینمایی "زغال" اولین فیلم بلند منصف است که به زبان ترکی است و بازیگران ترک زبان در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم سینمایی محصول مشترک دو کشور ایران و فرانسه است و "اتیین دریکاد" که اهل فرانسه است، تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشت. 

"اسماعیل منصف" که متولد شهر اردبیل است، به عنوان کارگردان و تدوین‌گر در سینما حضور یافته است. "اویان، زیر پرچم، آغلا و آرداک" از فیلم‌های کوتاه منصف به حساب می‌آیند. "اسماعیل منصف" که در جشنواره‌های داخلی و خارجی متعددی شرکت کرده توانسته است جوایزی را هم برای فیلم‌هایش دریافت کند. از جمله فعالیت‌های سینمایی او به عنوان تدوین‌گر می‌توان به دو فیلم سینمایی " پریدن از ارتفاع کم، بدون مرز" و دو مستند "من می‌خوام شاه بشم" و "برد و آهستگی" اشاره کرد. 

"هادی افتخارزاده، فرید ادهمی، ژیلا شاهی ، یوسف یزدانی، یوسف جاوید، توران قربانی،  کامیار شکیبایی، امین حاجی اکبری، عنایت خوبدل، یاسمین خلخالی، محسن محمدی، مریم قاسمی و مهدی سمساری" بازیگرانی هستند که در فیلم "زغال" ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل "زغال" عبارتند از: نویسنده و کارگردان: "اسماعیل منصف"، مدیر فیلمبرداری: "محمدرضا جهان‌پناه"، طراح صحنه و لباس: "سعید اسدی"، صدا: "حسن شبانکاره، بنیامین لائورنت، نیکلاس ژاول"، تدوین: "اسماعیل منصف"، موسیقی: "مهدی نادری"، تهیه کننده: "اتیین دریکاد، اسماعیل منصف، نادر تکمیل همایون، نسیم محمودی".

داستان این فیلم در یکی از روستاهای مرزی آذربایجان می‌گذرد: "غیرت به کار زغال‌سازی مشغول است. پسر او یاشار که به خاطر دزدیدن طلا در زندان به سر می‌برد، برای عروسی خواهرش به مرخصی می‌آید. اما گم شدن ناگهانی یاشار، غیرت را با چالش جدیدی رو به رو می‌کند".

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها