{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم‌های برتر دهه اخیر به انتخاب آسوشیتدپرس معرفی شدند

کپی برابر اصل در بین ده فیلم برتر دهه اخیر

کپی برابر اصل در بین ده فیلم برتر دهه اخیر
کدخبر : 1233

"آسوشیتدپرس" فیلم "کپی برابر اصل" به کارگردانی "عباس کیارستمی" را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر یک دهه گذشته سینمای جهان انتخاب کرد.

به گزارش هنر‌ام‌روز، در این فهرست فیلم "کپی برابر اصل" محصول سال ۲۰۱۰ میلادی و ساخته عباس کیارستمی با بازی "ژولیت بینوش" در رتبه هشتم بالاتر از فیلم "درون لوین دیویس" ساخته "برادران کوئن" و "هتل بزرگ بوداپست" به کارگردانی "وس اندرسون" جای گرفته است. 

فیلم "کپی برابر اصل"  پس از نمایش در "جشنواره کن" ۲۰۱۰ نمایش داده‌شد. "ژولیت بینوش" برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن "جشنواره کن"۲۰۱۰ را به خود اختصاص داد. "عباس کیارستمی" برای کارگردانی این فیلم  یکی از نامزدهای جایزه نخل طلا شد. 

در فهرست ۱۰ فیلم برتر دهه اخیر سینما به انتخاب آسوشیتدپرس، فیلم برنده نخل طلای "درخت زندگی" ساخته "ترس مالیک" رتبه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب "رشته خیال" به کارگردانی "پل توماس اندرسون"، "مارگارت" از "کنت لونرگان"، "لیدی برد" به کارگردانی "گرتا گرویگ"، فیلم برنده اسکار "مهتاب" ساخته "بری جنکینز"، "جایی" به نویسندگی و کارگردانی "سوفیا کاپولا"، "جنگ سرد" از "پاول پالیکوفسکی"، "کپی برابر اصل" از عباس کیارستمی، "درون لوین دیویس" ساخته "برادران کوئن" و "هتل بزرگ بوداپست" به کارگردانی "وس اندرسون" قرار گرفته‌اند. 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها