{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

IMDB ده فیلم سینمایی محبوب 2019 را اعلام کرد

IMDB ده فیلم سینمایی محبوب 2019 را اعلام کرد
کدخبر : 1237

سایت IMDB لیست 10 فیلم سینمایی محبوب خود در سال 2019 را به انتخاب 200 میلیون کاربر اعلام کرد.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی:سایت سینمایی IMDB لیست 10فیلم سینمایی محبوب با انتخاب 200 میلیون کاربر را  در سال 2019 منتشر کرد.  IMDB بانک اطلاعاتی آنلاین است که شامل اطلاعات بازیگران، فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی، مجموعه‌های تلویزیونی و... است.

این لیست به این شرح است:

1) "جوکر" (Joker) فیلمی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی و کارگردانی "تاد فلیپس" است. "واکین فینیکس" نقش جوکر را در این فیلم بازی کرده‌است. بدین ترتیب او بعد از "سزار رومرو، جک نیکلسون، هیث لجر و جرد لتو" پنجمین شخصی است که این نقش را ایفا کرده‌است.

‌2) "روزی روزگاری در هالییود" (Once Upon a Time in Hollywood) یک فیلم در ژانر کمدی-درام به نویسندگی و کارگردانی "کوئنتین تارانتینو" است. "لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی و آل پاچینو" ستارگان فیلم هستند.  داستان آن در سال ۱۹۶۹ و شهر لس آنجلس رخ می‌دهد و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می‌کند که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث در جستجوی راهی برای موفقیت در هالیوود هستند.

روزی روزگاری در هالیوود

 

‌3) "انتقام‌جویان: پایان بازی" (Avengers: Endgame) در ژانر ابرقهرمانی به کارگردانی "برادران روسو" و به نویسندگی "کریستوفر مارکوس و استیون مک فیلی" است که بر پایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است. این فیلم دنباله مستقیم "انتقام‌جویان: جنگ ابدیت" (۲۰۱۸) و همچنین دنباله فیلم‌های "انتقام‌جویان مارول" (۲۰۱۲) و "انتقام‌جویان: عصر اولتران" (۲۰۱۵) است.

‌4) "کاپیتان مارول" (Captain Marvel) یک فیلم ابرقهرمانی بر پایه شخصیت "کاپیتان مارول" از "مارول کامیکس" است."آنا بودن و رایان فلک" کارگردانی این اثر را بر عهده دارند و فیلم‌نامه آن را "جنوا رابرتسون-دوورت" نوشته است.

‌5) "آن:بخش دوم" It Chapter Two فیلمی ترسناک به کارگردانی اندی موشیاتی است. این اثر دنباله فیلم"آن" است. فیلم‌نامه آن را "گری دابرمن و جفری جورگنسن" نوشته اند و بر اساس رمانی به همین نام  اثر "استیون کینگ" به نگارش در آمده است.

it-chapter-2-review

 

‌6) "شیرشاه" (The Lion King) انیمیشنی به کارگردانی "جان فاورو" و به نویسندگی "جف نیثنسن" است. فیلم نامه این اثر براساس انیمیشن کلاسیک شیرشاه نوشته شده است. والت دیزنی پیکچرز مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد.

‌7) "مرد عنکبوتی: دور از خونه" Spider-Man: Far from Home فیلمی ابرقهرمانی ساخته "جان واتس" و به نویسندگی "کریس مک‌کنا" و "اریک سامرز" است. این فیلم بر پایه شخصیت خیالی مرد عنکبوتی از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌است و دنباله‌ای بر "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (۲۰۱۷) محسوب می‌شود.

00

 

8) "آلیتا: فرشته جنگ" (Alita: Battle Angel) فیلمی علمی-تخیلی به کارگردانی "رابرت رودریگرز" است. فیلم‌نامه آن را "جیم کامرون و  لایتا کالوگیریدیس" نوشته‌اند که اقتباسی از مانگای(صنعت کمیک استریپ ژاپن) علمی–تخیلیآلیتا فرشته جنگ، اثر "یوکیتو کیشیرو" نویسنده ژاپنی است.

‌9) "علاالدین" (Aladdin) فیلمی در ژانر موزیکال و فانتزی است که گای ریچی آن را کارگردانی کرده است. فیلم‌نامه این فیلم را جان اوگست و گای ریچی نوشته‌اند. علاءالدین اقتباسی از انیمیشنی به همین نام است که در سال ۱۹۹۲ بر اساس شخصیت‌های داستانی هزار و یک شب ساخته شد.

‌10) "ما" (Us) فیلمی ترسناک به نویسندگی و کارگردانی "جردن پیل" است و داستان یک خانواده را دنبال می‌کند که که در تجربه‌ای هراس‌انگیز با همزادهای خود مواجه می‌شوند. 

US-jordan-Peele-movie-e1559026021309

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها