{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آغاز نمایش‌های خارجی کانون فیلم خانه سینما

کازابلانکا در خیابان بهار

کازابلانکا در خیابان بهار
کدخبر : 1292

فیلم سینمایی "کازابلانکا" به کارگردانی "مایکل کورتیز" به همت کانون فیلم در خانه سینما نمایش داده می‌شود.

هنرام‌روز-زهرا ره‌گشای: کانون فیلم خانه سینما قرار است از همین ماه نمایش و نقد فیلم‌های خارجی را به برنامه خود اضافه کند. در اولین برنامه کانون فیلم سینمایی "کازابلانکا" ساخته "مایکل کورتیز" به نمایش درخواهد آمد. این اثر سینمایی که در سال 1942 ساخته شد در شانزدهمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت هشت جایزه شد که درنهایت برای سه رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی اسکار دریافت کرد. 

"هامفری بوگارت، ایگرید برگمان و پل هنرید" از بازیگران اصلی هستند که در کازابلانکا به ایفای نقش پرداختند. نکته قابل توجه در این فیلم سینمایی این است که تقریباً تعداد زیادی از ۷۵ بازیگر زن و مرد فیلم مهاجر بودند، از 14 بازیگر اصلی فیلم کازابلانکا، تنها سه بازیگر در آمریکا متولد شده‌بودند.

کازابلانکا ماجرای عاشقانه‌ای را در گیرودار جنگ جهانی دوم و درباره بحران پناه جویان به تصویر می‌کشد و در یک کلام، داستان مردی است که میان عشق و انسان خوب بودن در حال در هم شکستن است. او باید بین عشق به زن مورد علاقه‌اش و کمک به فرار مبارز چکی از دست حاکمیت وابسته به فرانسه ویشی در جهت مبارزه با نازی تنها یکی را انتخاب کند.

جلسات این دوره کانون فیلم روزهای سه‌شنبه ساعت 18 در سالن سیف‌الله داد برگزار می‌شود.

در کنار نمایش سینمایی "کازابلانکا"، "ناصر صفاریان"، کارگردان و منتقد سینما درباره این فیلم صحبت می‌کند.

 

علاقه مندان می توانند برای حضور در این برنامه به نشانی خانه سینما، واقع در خیابان بهار، خیابان سمنان، شماره ۲۹ مراجعه کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها