{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان اعلام شدند/ ناکامی جوکر و داستان ازدواج

نامزدهای جوایز انجمن کارگردانان اعلام شدند/ ناکامی جوکر و داستان ازدواج
کدخبر : 1445

"مارتین اسکورسیزی، سم مندس و کوئنتین تارانتینو" در میان نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از کولایدر، انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) نامزدهای جوایز امسال خود را در حالی اعلام کرد که حضور تایکا ویتیتی کارگردان فیلم "جوجو خرگوشه" در میان نامزدها موجب شگفتی اهالی سینما شد. ویتیتی در حالی در میان نامزدها جای گرفت که تاد فیلیپس کارگردان فیلم "جوکر"، نوا بامبک کارگردان "داستان ازدواج" و گرتا گرویک کارگردان زن فیلم "زنان کوچک" از سوی انجمن کارگردانان نادیده گرفته شدند.

تایکا ویتیتی با فیلم "جوجو خرگوشه" باید با مارتین اسکورسیزی کارگردان "مرد ایرلندی"، سم مندس کارگردان "۱۹۱۷"، کوئنتین تارانتینو کارگردان "روزی روزگاری در هالیوود" و بونگ جون هو کارگردان "انگل" در بخش کارگردانی فیلم های بلند رقابت کند.

از این ۵ فیلمساز، اسکورسیزی، مندس و تارانتینو پیش از این جایزه اسکار را به دست آورده اند، بونگ جون هو نیز احتمالا امسال جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی را کسب کند.

امسال در بخش بهترین کارگردانی فیلم اول هم متی دیاپ برای فیلم "آتلانتیک"، آلما هارل برای فیلم "پسر شیرین"، ملینا ماتسوکاس برای فیلم "ملکه و اسلیم"، تایلر نیلسن و مایکل شوارتز برای فیلم "شاهین کره بادام زمینی" و جو تالبوت برای "آخرین مرد سیاهپوست در سانفرانسیسکو" نامزد شدند.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم های مستند هم استیو باگنار و جولیا ریشرت برای مستند "کارخانه آمریکایی"، فراس فیاض برای مستند "غار"، الکس هولمز برای مستند "دوشیزه"، لیوبومیر استفانوف و تامارا کوتفسکا برای مستند "سرزمین عسل"، نانفو وانگ و ژیالینگ ژانگ برای مستند "ملت تک فرزند" نامزد شدند.

همواره برنده جایزه انجمن کارگردانان آمریکا گام مهمی برای کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی بر می دارد، ۶ برنده اخیر جوایز انجمن کارگردانان آمریکا در نهایت جایزه اسکار را نیز با خود به خانه برده اند

مراسم هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا روز ۲۵ ژانویه در لس آنجلس برگزار می‌شود.

 

منبع: صبا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها