{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم سینمایی نامو به بخش فروم برلین راه یافت

فیلم سینمایی نامو به بخش فروم برلین راه یافت
کدخبر : 1561

فیلم سینمایی "نامو" منتخب هفتادمین دوره جشنواره برلین شد.

هنرام‌روز-زهرا ره‌گشای: فیلم "نامو"( بیگانه) به کارگردانی "نادر ساعی ور" در اولین حضور بین المللی خود منتخب هفتادمین دوره جشنواره برلین شد.

فیلم "نامو" به تهیه‌کنندگی "مستانه مهاجر و طهورا ابولقاسمی" است و "نوید محمدزاده و پژمان بازغی" مشترکا سرمایه‌گذاران این فیلم هستند. این دومین همکاری نوید محمدزاده و پژمان بازغی محسوب می‌شود.

ساعی‌ ور تا قبل از این سریال‌های مختلفی را کارگردانی کرده است. همچنین او تا کنون مستندها و چهارده فیلم کوتاه را ساخته است که جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده‌است.

"نادر ساعی‌ور" در این سال‌ها تئاترهایی را نویسندگی و کارگردانی کرده است که در این زمینه‌ هم جوایزی را بدست آورده است.

ساعی ور در آخرین ساخته جعفرپناهی، فیلم سه رخ به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده حضور داشت. سه رخ در هشت جشنواره بین‌المللی شرکت کرد که توانست در جشنواره‌های فیلمهای ایرانی پراگ، جشنواره سائوپولو، جشنواره سلیمانیه، جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا و کن جایزه‌هایی را دریافت کند.

بخش فُروم (Forum) برلیناله با تاکید بر آثار فیلمسازان جوان از سرتاسر دنیاست.

"بختیار پنجه ای، سویل شیرگیر، نادر مهدی لو، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده، فیروز عاقلی و تارا آقاجانی" بازیگران "نامو"( بیگانه) هستند.

پخش این فیلم با شرکت آرت "هود اینتریمنت" است.

هفتادمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ 1 تا 11 اسفند (20 فوریه تا اول مارس) برگزار می‌شود و امسال "جرمی آیرونز" بازیگر تحسین شده سینما و تئاتر انگلیس به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی اصلی انتخاب شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها