{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پنجمین جایزه راجر دیکنز

جوایز ASC به فیلمبردار 1917 رسید

جوایز ASC به فیلمبردار 1917 رسید
کدخبر : 1609

راجر دیکنز فیلمبردار بریتانیایی در جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا جایزه بهترین فیلمبردار را در بخش فیلم بلند سینمایی دریافت کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ورایتی، این پنجمین جایزه ASC برای فیلمبردار 70 ساله بریتانیایی است؛ یک رکورد که اکنون او و امانوئل "چیوو" لوبزکی فیلمبردار مکزیکی به‌طور مشترک در اختیار دارند. دیکنز دو سال پیش هم برای "بلید رانر 2049" جایزه گرفت و پیش از آن نیز برای فیلم‌های "رهایی از شاوشنک"، "مردی که اینجا نبود" و "اسکای‌فال" نیز برنده شد. او همچنین در 2011 جایزه یک عمر دستاورد این جامعه را دریافت کرد.

دیکنز در 2018 بالاخره طلسم را شکست و برای کار خود در "بلید رانر 2049" برنده اسکار بهترین فیلمبرداری شد. او تا پیش "بلید رانر 2049" سیزده بار نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری شده بود و هر بار ناکام مانده بود.

دیکنز امسال با "1917" برای پانزدهمین بار نامزد اسکار شده است و در این بخش با رودریگو پری‌یتو برای فیلم جنایی "ایرلندی"، لارنس شر برای تریلر روان‌شناختی "جوکر"، یارین بلاشکه برای فیلم سیاه و سفید "فانوس دریایی" و رابرت ریچاردسن برای "روزی روزگاری در هالیوود" که داستانش در 1969 روی می‌دهد، رقابت می‌کند.

پری‌یتو، شر، ریچاردسن و فدون پاپامیشائیل برای "فورد در برابر فراری" رقبای دیکنز در این دوره جوایز ASC بودند.

جامعه فیلمبرداران آمریکا همچنین در مراسم یکشنبه صبح جایزه اسپاتلایت را به یارین بلاشکه برای کار خود در "فانوس دریایی" به کارگردانی رابرت اگرز اعطاء کرد. این جایزه اولین بار در 2014 اعطاء شد و برای تقدیر از فیلم‌هایی در نظر گرفته شده است که در جشنواره‌ها به نمایش درآمده‌اند یا پخش بین‌المللی داشته‌اند یا به‌طور محدود اکران شده‌اند.

در 10 سال گذشته، پنج برنده جایزه جامعه فیلمبرداران آمریکا در بخش فیلم بلند سینمایی، جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری را هم دریافت کرده‌اند. ASC سال گذشته جایزه این بخش را به لوکاش شال برای "جنگ سرد" اعطاء کرد، اما بعداً آلفونسو کوارون برای "رُما" اسکار بهترین فیلمبرداری را گرفت. سال قبل از آن دیکنز برای "بلید رانر 2049" هر دو جایزه را دریافت کرد.

اولین جایزه مستند ASC به فیمی دائوت و سمیر لیوما برای "سرزمین عسل" اعطاء شد. در بخش تلویزیون نیز فیلمبردارهای "سرگذشت ندیمه"، "پروژه کتاب آبی" و "وحشت: بی‌آبرویی" جایزه گرفتند.

فردریک المز فیلمبردار باسابقه که برای کار خود در فیلم "مخمل آبی" به کارگردانی دیوید لینچ شهرت دارد، جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا را دریافت کرد و در بخش تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد به دونالد مورگان رسید. همچنین ورنر هرتسوگ جایزه هیئت رئیسه، برونو دلبونل جایزه بین‌المللی و دان مک‌کیواگ جایزه رئیس ASC را دریافت کردند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها