{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حواشی جالب اسکار به روایت اعداد

حواشی جالب اسکار به روایت اعداد
کدخبر : 1695

نود و دومین دوره اسکار که یکشنبه شب ۲۰ بهمن‌ماه با معرفی برندگان برگزار خواهد شد، شامل اعداد و ارقام جالبی است که گویای زوایای پنهان این جشن قدیمی و با سابقه هستند. بعضی از این اعداد را با هم مرور می‌کنیم.

به گزارش هنر ام‌روز، ۳۱ درصد نامزدهای اسکار امسال زن هستند با این حال هیچ کارگردان زنی نامزد جایزه نشده است. در طول ۹۲ دوره‌ی اسکار تنها ۵ زن نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده‌اند که از این بین فقط کاترین بیگلو در سال ۲۰۰۹ برای فیلم مهلکه به جایزه دست یافته است.

کاترین بیگلو

امسال مراسم اسکار در ۲۲۵ کشور و ناحیه جغرافیایی از طریق تلویزیون پخش خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود همانند سال گذشته حدود ۲۷ میلیون نفر در سراسر جهان آن را به شکل زنده تماشا کنند.

b308ffc4-5737-4b25-a3c6-07633b1e1f5b-2048x2048

۹۳ کشور فیلم‌های خود را برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی به جشنواره فرستاده‌اند. این جایزه در سال ۱۹۵۷ در بیست و نهمین دوره به جوایز اضافه شد و امسال برای اولین‌بار فیلمی از کره جنوبی به نام پارازیت نامزد دریافت این جایزه شده است.

پارازیت

 

هر تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای در خلال برگزاری مراسم از تلویزیون، دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار هزینه دارد. درسالهای گذشته درآمد شبکه ABC آمریکا از پوشش تلویزیونی مراسم به حدود ۱۳۰میلیون دلار رسیده است. از درآمد که بگذریم  امسال در مجموع ۴۴ میلیون دلار خرج جشن اسکار خواهد شد.

فرش قرمز اصلی اسکار ۱۵۲ متر طول دارد که ۱۸ کارگر در مدت زمان ۹۰۰ ساعت آن را نصب می‌کنند. فرش قرمز اولین‌بار در سال ۱۹۶۱ دراسکار به کار گرفته شد.

فرش قرمز

گران‌ترین لباس تاریخ مهمانی اسکار متعلق به کیت بلانشت در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱۸ میلیون دلار است. هزینه لباس و آرایش ستاره‌های زن شرکت‌کننده در این مراسم به طور متوسط به ۱۰میلیون دلار می‌رسد.

کیت بلانشت

ورود به مهمانی معروف اسکار که بعد از اهدای جوایز برگزار می‌شود برای هر زوج ۱۰۵ هزار دلار هزینه دارد. این هزینه را باید سوای هزینه لباس و آرایش مو و چهره دانست.

هر دوره هدایایی تبلیغاتی به رسم یادبود به مهمانان داده می‌شود که سال گذشته این هدیه کیفی ۳۰ هزار دلاری بود از آیتم‌های جوان‌سازی بدون نیاز به عمل جراحی.

اسکار

طولانی‌ترین مراسم اسکار در سال ۲۰۰۲ برگزار شد که برگزاری‌اش۲۶۳ دقیقه طول کشید. مقایسه‌اش کنید با اولین دوره برگزاری مراسم اسکار در سال ۱۹۲۹ که کل مراسم ۱۵ دقیقه به طول انجامید!

اولین دوره اسکار

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها