{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

با وجود اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد برای ویروس کرونا:

فعالیت برخی از رویدادها و اماکن فرهنگی هنری همچنان پا برجاست!

فعالیت برخی از رویدادها و اماکن فرهنگی هنری همچنان پا برجاست!
کدخبر : 1724

با انتشار اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تعطیلی یک‌هفته‌ای رویدادهای هنری و سینما برخی از رویدادها و اماکن فرهنگی هنری همچنان فعالیت خود را در این هفته ادامه می‌دهند.

هنر ام‌روز-زهرا‌ ره‌گشای: شیوع ویروس کرونا در تهران به حدی رسیده که از دیروز متولیان فعالیت‌های فرهنگی هنری در تهران یکی یکی خبر لغو برنامه‌ها و رویدادهای زیرمجموعه‌شان را می‌دهند. بر همین اساس فعالیت سینماها، نمایش‌ها، کنسرت‌ها، موزه‌ها و کتابخانه ملی و بعضی از گالری‌ها تا پایان هفته به حالت تعطیل درآمده است. 

رویدادهای هنری و سینما:

عصر روز گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی تا پایان هفته تعطیل خواهد شد: "نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند: تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (98/12/9) تعطیل می‌شود.بدیهی است تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود".

برنامه کنسرت‌ها:

همچنین مدیر کل دفتر موسیقی خبرداد: "کلیه کنسرت‌های موسیقی در سراسر کشور برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا پایان هفته لغو شد". 

اما با این حال شب گذشته کنسرت‌های "علیرضا قربانی" در تالار وحدت، "ایوان بند" در برج میلاد و "رضا بهرام" در هتل اسپیناس برگزار شدند.

همچنین شب گذشته سینماها فعالیت خود را ادامه دادند و نمایش‌های مختلف هم به روی صحنه رفتند. 

اما با توجه به اطلاعیه وزارت ارشاد سایت‌های سینماتیکت، ایران کنسرت و تیوال که به ترتیب برای بلیتهای سینما، کنسرت و تئاتر را می‌فروشند از امروز (یکشنبه، چهارم اسفند) سامانه بلیت‌فروشی خود را غیرفعال کردند. 

صبح امروز مدیر کل امور موزه‌ها هم اعلام کرد: "موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران و استان‌هایی که در معرض تهدید هستند، تعطیل شدند".

کتابخانه ملی:

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز اعلام کرد که تا پایان هفته جاری تعطیل خواهد شد: "نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد پژوهشگران و دانشجویان عزیز تمامی تالارهای مطالعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی تا پایان هفته جاری (۹۸/۱۲/۹) تعطیل می‌شود. بدیهی است تداوم این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود".

رویدادها و اماکن فرهنگی هنری که هچنان ادامه‌دار هستند:

"الهه جواهری" به عنوان یکی از اعضاء هئیت مدیره انجمن گالری داران در گفت و گو با ما اعلام کرد: ما چنین مسائلی  را در انجمن به مدیران گالری واگذار می‌کنیم. اما در صحبتی که با بیشتر مدیران گالری‌ها داشتم، به خاطر این بیماری که جدی و مهم است با ما همراه شدند و تعطیلی گالری را اعلام کردند. اما همچنان گالری‌های کمی وجود دارند که در این روزها باز هستند.

همچنین مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی درباره جشنواره تجسمی فجر که این روزها در حال برگزاری است اعلام کرد که نمایشگاه تا روز دوشنبه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما اختتامیه جشنواره که نهم اسفند ماه بود به دنبال اطلاعیه وزارت ارشاد به تعویق می‌افتد. 

"هادی مظفری" دلیل ادامه فعالیت جشنواره تجسمی را اینگونه گفت: "نمایشگاه این جشنواره طبق آنچه از پیش اعلام شده بود، به دلیل اینکه محل تجمع نیست تا روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) ادامه خواهد داشت".

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها