{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سنگینی کرونا بر جشنواره کن

سنگینی کرونا بر جشنواره کن
کدخبر : 1770

پس از شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای هنری برگزار نشدند و یا به زمان دیگری موکول شدند اما هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن طبق روال گذشته می‌خواهد تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) فیلم‌های منتخب را اعلام کند.

هنر ام‌روز-فاطمه اسماعیلی:در پی اعلام دولت فرانسه برای لغو تمام مراسمی که در آن‌ها بیش از ۵ هزار نفر  تجمع می‌کنند،‌ نگرانی‌های درباره احتمال لغو جشنواره فیلم کن ابراز شده بود.

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن در واکنش به خبرهایی درباره لغو این رویداد سینمایی در بیانیه‌ای اعلام کردندکه هنوز برای تصمیم‌گرفتن نهایی درباره عدم برگزاری این جشنواره که از ۱۲ می آغاز می‌شود خیلی زود است و مسئولان جشنواره در حال نظارت بر چگونگی شیوع این بیماری و در تلاش برای برگزاری جشنواره در فضایی ایمن و سلامت هستند. 

بزرگترین سینمای این جشنواره ۲۳۰۰ صندلی دارد. سال گذشته این جشنواره ۱۲ هزار و ۵۰۰ نماینده را به خود جلب کرده بود. این جشنواره روز جمعه اعلام کرد که میزان تقاضا‌ها برای حضور در رویداد امسال ۹ درصد افزایش داشته است.

 اما حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به قانون جدید محدویت تا ۱۰۰۰ نفر، در نهایت سرانجام برگزاری جشنواره کن ۲۰۲۰ چه خواهد شد. 

در جدیدترین آمار ۲۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه گزارش شده که جان چهار نفر را نیز گرفته است. و یک زن در شهر کن نیز کرونا گرفته است.

پیش از این MipTV که بازار محصولات تلویزیونی کن است و همچنین سومین دوره جشنواره سریال‌های تلویزیونی (CannesSeries) به سبب شیوع ویروس کرونا، تاریخ برگزاری خود را به زمان دیگری در آینده موکول کردند.

اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد هر سال، جشنواره فیلم کن به عنوان معتبرترین جشنواره سینمایی جهان در شهرجنوبی کن در فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره به دلیل کشف استعدادهای ناشناخته و پدیده‌های دنیای سینما در میان اهالی سینما از  جایگاه ویژه ای برخوردار است

 برنامه‌های این جشنواره از هفت بخش اصلی تشکیل شده‌است که شامل بخش‌های مسابقه، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، سینه فونداسیون (مسابقه فیلم‌های کوتاه)، هفته منتقدان، دو هفته کارگردانان و بازار فیلم می‌شود.

در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، فیلم‌ها در دو بخش اصلی و فرعی از اقصا نقاط جهان با یکدیگر رقابت می‌کنند. مهم‌ترین و پر افتخارترین جایزه در جشنواره بین‌المللی فیلم کن جایزه نخل طلایی است.

فیلم های «فروشنده»، «سه رخ»، «وارونگی»، «لرد» و «ناهید» از نمایندگان سال های اخیر سینمای ایران در جشنواره کن بودند.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها