{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فصل جدید برنامه‌ی دورهمی درحال ضبط است

یک دور همی ضدعفونی شده با حضور تماشاگران!

یک دور همی ضدعفونی شده با حضور تماشاگران!
کدخبر : 1771

این روزها در حالی که رویدادهای جمعی فرهنگی و هنری، یک به یک لغو می‌شوند یا بدون تماشاگر و محدوتر پیش می‌روند؛ هم‌چنان شاهد ضبط و پخش برنامه دور همی آن هم با حضور تماشاگرانش هستیم.

هنر ام‌روز- فرزرانه شهریاری: اکنون که قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا مستلزم حضور هرچه کمتر در محیط‌های عمومی‌ست و تمامی اخبار شبانه‌ روزی حول محور پیشگیری و مهار این ویروس می‌چرخد؛  شنیده‌ها حاکی از توقف ضبط برنامه‌ی "دور همی" بود و برخی رسانه‌ها خبری را دراین‌باره منتشر کرده‌اند که مهران مدیری در پی اعتراض و انتقادات درباره‌ی چرایی حضور تماشاگران در این برنامه، ضبط دورهمی را متوقف کرده است. اما گویا این  شایعه‌ای بیش نبوده و ضبط و پخش برنامه با رعایت حداکثر نکات بهداشتی همچنان به قوت خود باقی‌ست! عوامل تولید این برنامه از چگونگی ضدعفونی کردن لوکیشن این برنامه برای از سرگیری تصویربرداری با حضور تماشاگران در صفحه مجازی‌شان خبر دادند. تاکنون قسمت‌های مربوط به پیش از نوروز ۹۹ ساخته شده  و گروه سازنده به همراه تماشاگران با رعایت بهداشت و ضدعفونی لوکیشن در حال ضبط ویژه برنامه‌‎های عید هستند. 

معاون سیما: تماشاگران پیش از ورود به استودیو معاینه می‌شوند

سید مرتضی میرباقری با اشاره به برخی انتقادات نسبت به ادامه ضبط برنامه‌های شاخصی که تماشاگر در آن‌ها حضور دارد گفت: این برنامه‌ها پس از هماهنگی با مراجع ذی ربط و بارعایت حداکثری نکات بهداشتی، مراقبت های پزشکی و برخی محدودیت ها ضبط و پخش می‌شود. او گفته است: تلاش ما این است تا با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی و برخی محدودیت ها خللی در جذابیت این نوع برنامه‌ها که مورد انتظار مردم است ایجاد نشود و تلویزیون همراه تر از همیشه با مخاطبان باشد.وی حضور پزشک ویژه در محل برنامه‌ها، انجام آزمایش و معاینات پیش از ورود حضار و عوامل و ضدعفونی و گندزدایی مکرر سالن‌های ضبط برنامه‌ها را از جمله تدابیر صورت گرفته برای ادامه این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: همچنین برای حفظ سلامتی حاضران، تعداد آنها را هم کاهش داده ایم تا ضمن رعایت فاصله مناسب هم نکات بهداشتی و پزشکی مورد توجه قرارگیرد و هم جذابیت برنامه‌ها حفظ شود.

آیا دور همی خودش را هم نقد می‌کند؟

اما برنامه دور همی با اجرای مهران مدیری که با رویکرد انتقادی و صریح  به موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌پردازد، مسائل روز جامعه را دنبال، مسئولین را بازخواست می‌کند و مخاطب را با خود همراه می‌سازد حالا خودش در پی انتقادات حاصل از نگرانی‌های عمومی و بجای این روزهای مردم چه واکنشی نشان می‌دهد؟  آیا رساندن پیام این برنامه و پرکردن اوقات فراغت مردم بیش از سلامت آدم‌ها برای سازندگان اهمیت دارد؟ آیا اتاق فکر این برنامه نمی‌توانست بدون حضور تماشاگر و یا محدود کردنش فصل جدید این برنامه را پیش ببرد؟  ضرورت تداوم ساخت این برنامه به همان شکل پیش از کرونا در چیست؟ بهتر نیست این‌بار دور همی خودش را به معرض نقد بگذارد. آیا سازندگان این برنامه می‌توانند تضمین دهند با رعایت نکات بهداشتی مانع از شیوع هرچه بیشتر این ویروس نشده و نمی‌شوند؟ و حتا این اتفاق در حین رفت و آمد تماشاگران به محل لوکیشن برنامه نمی‌افتد؟ آیا برنامه‌های دیگر هم‌چون "عصر جدید" فاقد توانایی رعایت کردن نکات بهداشتی برای ضبط برنامه‌ی جمعی بوده‌اند که ضبط آن را متوقف کرده‌اند؟

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها