{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ده فیلم عاشقانه؛ پیشنهادی برای تعطیلات نوروزی

ده فیلم عاشقانه؛ پیشنهادی برای تعطیلات نوروزی
کدخبر : 1802

سینماگران در ایران و جهان در سال2019 فیلم‌های متعددی در ژانر عاشقانه ساخته‌اند که بعضی از آن‌ها با تحسین جهانی منتقدین و استقبال عمومی مواجه شدند. دیدن این ده فیلم عاشقانه که امتیاز نسبتا خوبی هم از سایت imdb دریافت کردند، از فیلیمو و نماوا در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

هنر ام‌روز-زهرا ره‌گشای: 

1. بمب؛ یک عاشقانه

این فیلم را که پیمان معادی کارگردانی کرده‌است، در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم دومین ساخته معادی بعد از سینمایی برف روی کاج‌هاست. بمب؛ یک عاشقانه توانست در جشنواره‌های داخلی و خارجی جوایزی را بدست آورد. پیمان معادی، لیلا حاتمی، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، حبیب رضایی و سیامک انصاری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

چرا باید این فیلم را ببینم:

فیلم سینمایی بمب با اینکه دوران جنگ را به تصویر می‌کشد، اما فضای عاشقانه‌ای را در دو نسل مختلف روایت می‌کند که شیرینی آن در کنار صحنه‌های تلخ و ناراحت کننده انفجار و خرابی‌ها، جذاب است. عشق و امید دو عنصری است که در این فیلم سینمایی با ما همراه است و نمی‌گذارد از آن غافل شویم. موسیقی فیلم را النی کارایندرو ساخته است؛ دلهره، امید و عشق در موسیقی فیلم همان چیزی است که از خود متن بمب برمی‌آید.

Bomb-413x496

 

2. شبی که ماه کامل شد

این فیلم سینمایی که چهارمین ساخته نرگس آبیار است، نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی با شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی توانست جوایز متعددی را نیز کسب کند. این فیلم سینمایی که در ایران و پاکستان فیلم‌برداری شد، بخشی از زندگی عبدالله ریگی یکی از اعضای گروه تروریستی جندالله را روایت می‌کند. هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و پدرام شریفی از بازیگرانی‌اند که در این فیلم ایفای نقش کردند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

شبی که ماه کامل شد  براساس زندگی واقعی عبدالله ریگی و همسرش، فائزه منصوری، است؛ فیلم روایتگر زندگی عاشقانه عبدالله و فائزه است. در فیلم مرد عاشقی را می‌بینیم که با وجود کیلومترها فاصله و تفاوت‌های فرهنگی و قومیتی تلاش می‌کند به دختری که دوستش دارد هرچه بیشتر نزدیک شود. اما یک شب شکل همه‌چیز تغییر می‌کند. البته این فیلم از نظر محتوایی با آنچه در واقعیت رخ داده متفاوت است.

Shabi_Ke_Mah_Kamel_Shod_Poster

 

3. سرخ‌پوست

این فیلم سینمایی که سومین اثر نیما جاویدی است در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که در جشنواره‌های داخلی حضور یافت و توانست جوایزی هم دریافت کند. در این فیلم  سینمایی نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی و آتیلا پسیانی بازی می‌کنند.

چرا باید ایت فیلم را ببینیم:

سرخ‌پوست یک روز از زندگی رئیس زندانی را به تصویر می‌کشد که اتفاقات آن روز و آشنایی او با دختری که مددکار زندان است، برنامه‌ها و روند  زندگی‌اش را تغییر می‌دهد؛ به‌طوری که با اعتماد کردن به این مددکار ممکن است آینده کاری درخشانش را هم از دست داد؛ اما او تصمیمش را می‌گیرد.

5200983

 

4. پنج فوت فاصله

این فیلم امریکایی را جاستین بالدونی براساس رمانی به همین نام البته با کمی تغییرات ساخته است. ریچل لیپیکنات رمان پنج قدم فاصله را نوشته است که سال ۲۰۱۸ منتشر شد. او این کتاب را به جهت آشنایی مخاطبان با بیماری فیبروز کیستیک به نگارش درآورد. نشر میلکان این کتاب را ترجمه کرده است. همچنین می‌توانید نسخه الکترونیک آن را از اپلیکیشن طاقچه تهیه کنید. کول میچل اسپراوس و هالی لو ریچاردسون از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

پنج فوت فاصله زندگی عاشق شدن دو فردی را که درگیر بیماری فیبروز کیستیک هستند، به تصویر می‌کشد. یکی‌از این دو بیماری دیگری هم دارد که همین باعث می‌شود نتواند به کسی که دوستش دارد نزدیک شود و همیشه باید فاصله شش پا را رعایت کند. اما بحران روحی شخصیت دختر و حسرت‌هایی که باخودش به دوش کشیده است مانع از رعایت این فاصله می‌شود. پایان قصه این دو در کتاب پنج قدم فاصله با پایانی که در فیلم می‌بینیم متفاوت است. بهتر است کتاب را هم بخوانید.

Five-Feet-Apart (1)

 

5. مارتین ایدا

این فیلم سینمایی ایتالیایی-فرانسوی را پیترو مارچلو براساس رمانی به همین نام کارگردانی کرده است. رمان مارتین ایدن را جک لندن در سال ۱۹۰۹ نوشت. او در نوشتن داستان این کتاب به نوعی از تجربه‌های زندگی خود الهام گرفته بود اما خب تفاوت‌هایی هم با خودش داشت. این کتاب در آن زمان به دلیل این‌که راه مقاومت را به نویسندگان جوان یاد می‌داد، از سوی نویسندگان تازه‌کار با استقبال‌هایی روبه‌رو شد. جک لندن از نخستین نویسندگانی بود که از راه نوشتن به ثروت زیاد دست پیدا کرد. فیلم سینمایی مارتین ایدن که نخستین بار در جشنواره ونیز نمایش پیدا کرد توانست در این جشنواره و جشنواره بین‌المللی تورنتو جایزه‌هایی هم دریافت کند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

مارتین ایدن داستان مرد دریانورد جوانی را به تصویر می‌کشد که برای رسیدن به عشقی که تازه پیدا کرده است، به‌شدت تلاش می‌کند که وضعیت زندگی‌ خود را تغییر دهد تا به آن دختر و طبقه اجتماعی که همیشه در سودایش بود، برسد.

preview (1)

 

6. زنان کوچک

این فیلم امریکایی دومین اثر کرتا گرویکی است که با اقتباسی از رمان زنان کوچک به نویسندگی لوییزا می الکات، ساخته شده است. این رمان در سال 1868 نوشته شد و وقتی از آن استقبال خوبی شد، نویسنده سال بعد جلد دومش را منتشر کرد. در طول این سال‌ها از رمان زنان کوچک بارها فیلم و سریال و تئاتر ساخته است. در این فیلم مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو بازی کردند. فیلم سینمایی زنان کوچک با تحسین جهانی منتقدان مواجه شد و بنیاد فیلم امریکا آن را جرء ده فیلم برتر سال 2019 معرفی کرد. همچنین در مراسم گلدن گلوب و اسکار در شاخه‌های مختلف نامزد دریافت جایزه شد.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

زنان کوچک روایتگر زندگی 4 خواهر است که باوجود سختی و مشکلات بسیار از امید و عشق و زندگی کردن در لحظه غافل نمی‌شوند. 

Little-Women

 

7. داستان ازدواج

این فیلم امریکایی نهمین ساخته نوآ بامباک است که تولدش از سال ۲۰۱۷ شروع شد. این فیلم توانست تحسین جهانی را برای خود داشته باشد و بازیگر نقش مکمل زن آن در جشنواره گلدن گلوب و اسکار جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را دریافت کند. آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لوران درن و مریت ویور از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

چرا باید این فیلم را ببینیم:

داستان ازدواج سوای از جوایزی که برده و تحسینی شامل حالش شده است فیلمی است که حول انسانیت و قضاوت می‌چرخد. داستان فیلم درباره زن و شوهری است که در حیطه سینما فعالیت می‌کنند و تصمیم به جدایی دارند اما همین مسئله باعث شکوفایی آن‌ها می‌شود. اما طنز و کمدی فیلم آن‌قدر درست و به‌موقع است که باعث می‌شود فضای فیلم از حالت جدی خارج شود.

Marriage-Story-2019-Trailer

 

8. دانتون ابی

این فیلم انگلیسی-امریکایی را مایکل انگلر کارگردانی کرده است. این فیلم ادامه سریال دانتون ابی به کارگردانی برایان پرسیوال است که از سال 2010 تا 2015 پخش شد.  هیو بونه‌ویل، لورا کارمایکل، مگی اسمیت و الیزابت مک‌گاورن در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم سینمایی توانست در جشنواره‌های متعددی جوایزی را بدست آورد.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

دانتون ابی روایتگر خانوداه سلطنتی "کرالی" در قصری است که زندگی و روابط آن‌ها، خدمتکاران و دوستانشان را نمایش می‌‌دهد. مخاطبان این اثر نوستالژیک از ماه‌ها قبل از دیدار پادشاه جرج پنجم و ملکه مری باخبر بودند اما این چیزی نیست که کل داستان را لو دهد.

847470d9-752c-463f-b7eb-5b993741f813

 

9. جودی

این فیلم سینمایی را روبرت گولد کارگردانی کرده است که براساس زندگی جودی گارلند، خواننده و بازیگر هالیوودی است. در این فیلم سینمایی رنی زگولر، فین وتراک، جسی باکلی و روفوئس سوئل بازی کردند. فیلم سینمایی جودی در مراسم گلدن گلوب، بفتا و اسکار جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرده است.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

فیلم سینمایی جودی برشی از زندگی جودی گارلند را نشان می‌دهد که بعد از کنار گذاشته شدن از سوی هالیوود، به شهر لندن برای برگزاری کنسرت‌هایی روانه می‌شود. این فیلم که آخرین سال زندگی این خواننده و بازیگر را روایت می‌کند تاجایی که توانسته از پشت پرده‌های هالیوود هم حرف زده است. 

jd

 

10. یک روز بارانی در نیویورک

این فیلم سینمایی پنجاه و دومین اثر وودی آلن است که مثل بیشتر آثارش در نیویورک فیلم‌برداری شده است. تیموتی شلمن، ال فانینگ، سلنا گومز و جود لا، دیه‌گو لونا و لیو شرایبر از بازیگران این فیلم هستند. وودی آلن این فیلم را در سال ۲۰۱۷ ساخته بود و قرار بود در سال ۲۰۱۸ نمایش داده شود که بخاطر حواشی که دنبال وودی آلن می‌چرخید، امسال این فیلم منتشر شد.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

داستان فیلم درباره پسر نیویورکی است که با دوست دختر شهرستانی خود برای انجام کاری برای یک روز به نیویورک می‌آیند. به محض رسیدن آن‌ها آب و هوای شهر تغییر می‌کند؛ در این بین شخصیت پسر فیلم عشق‌ تازه‌ای پیدا می‌کند و همین یک روز در نیویورک رابطه آن‌ها را تغییر می‌دهد. لذت دیدن عشق در این فیلم و تلخی ناشی از کوتاه بودن فرصت عاشقی، یک روز بارانی در نیویورک را برای ما شیرین می‌سازد. وودی آلن در این فیلم به ما نشان می‌دهد که نیویورک همیشه چیزی برای ما دارد که برنامه‌ ما را عوض می‌‌کند و داستان خاص خودش را برای ما رقم می‌زد.

دانلود-فیلم-A-Rainy-Day-in-New-York-2019

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها