{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تماشای ده فیلم کمدی؛ پیشنهادی برای روزهای آخر تعطیلات

تماشای ده فیلم کمدی؛ پیشنهادی برای روزهای آخر تعطیلات
کدخبر : 1807

سینمای ایران و جهان در سال گذشته فیلم‌های متعددی در ژانر کمدی ساخته‌‌اند که بعضی از آن‌ها با استقبال عمومی و تحسین جهانی مواجه شدند. در این گزارش منتخبی از فیلم‌های کمدی معرفی شدند که تماشایشان در تعطیلات نوروزی از فیلیمو و نماوا خالی از لطف نیست.

هنر ام‌روز-زهرا ره‌گشای:

1. مطرب

این فیلم هفتمین ساخته مصطفی کیایی است. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی، در مقام تهیه‌کننده و نویسنده هم حضور داشت. پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی و مهران احمدی از بازیگران مطرب هستند. این سینمایی که بخشی از آن در شهر استانبول فیلم‌برداری شده بود، با فروش حدود ۳۸ میلیارد تومان، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را دریافت کرد.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

مطرب زندگی یکی از خوانندگان کاباره‌ای را نمایش می‌دهد که انقلاب ۵۷ رویای خواننده معروف و مشهور را از او می‌گیرد. حسرت خوانندگی در سالن کنسرت و غم فاصله از چیزی که آرزویش را داشت، اتفاقات غیرقابل‌ پیش‌بینی را برای این مطرب رقم می‌زند.

http://www.filimo.com/m/ymhPo

atY6r4S3lMqu

 

2. قانون مورفی

این فیلم سینمایی پنجمین اثر رامبد جوان است که بخشی از فیلم‌برداری آن در شمال کشور صورت گرفته است. امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سیروس گرجستانی و مهسا طهماسبی از بازیگرانی‌اند که در این فیلم حضور داشتند. قانون مورفی با شرکت در بعضی‌ از جشنواره‌های داخلی نامزد دریافت جایزه‌هایی شده است.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

قانون مورفی همانطور که از نامش برمی‌آید طبق جمله معروف ادوارد مورفی "هر خطای ممکن رخ خواهد داد" پیش می‌رود. این فیلم سینمایی بدبیاری‌های مکرر افسر جوانی را نشان می‌دهد که برای رهایی از بدشانسی‌های شغلی و مالی و خانوادگی به دوستش در شمال کشور پناه می‌برد اما همیشه یک ماجرای بدتری در انتظاری اوست.

http://www.filimo.com/m/032vm

34724_50331164_1890509474405315_5495210391358810053_n.2d42c6

 

3. جوجو خرگوشه (Jojo Rabbit)

این فیلم امریکایی را تایکا وایتیتی ساخته است که علاوه بر فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی، بازیگر این فیلم هم بوده است. تایکا وایتیتی که این فیلم را براساس رمانی به اسم آسمان از کریستین لوننز ساخته است، در نود و دومین مراسم اسکار جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را دریافت کرد. در این فیلم جز وایتیتی، اسکارلت جوهانسون، رومن گریفین دیویس، ربل ویلسون و سم راکول بازی می‌کنند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

جوجو خرگوشه درباره زندگی یک پسر آلمانی ده‌ساله است که عشق عجیبی به رایش سوم دارد و در آرزوی فعالیت برای آدولف هیتلر به سرمی‌برد. او در طول فیلم با موقعیت‌های ضد و نقیضی مواجه است؛ از یک سو تحت تاثیر دوست خیالی که مدام او را به فعالیت نظامی تشویق می‌کند و او همان آدولف هیتلر است اما کمی احمق‌تر و شوخ‌طبع‌تر. از طرفی دیگر هم با مادری زندگی می‌کند که مخالف عقاید هیتلر است و معتقد است جوجو یک پسربچه ده‌ ساله است که یک نازی نیست و دوست دارد یک یونیفرم بامزه بپوشد.

http://www.filimo.com/m/LNZ1h

jojo-rabbit-cast-poster-1

 

4. روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

این فیلم امریکایی یازدهمین اثر کوئنتین تارانتینوست که نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد. در این فیلم سینمایی لئوناردو دیکاپریو، برد پیت و مارگو رابی ایفای نقش می‌کنند. این فیلم سینمایی توانست جایزه بهترین فیلم کمدی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه را از آن خود کند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

روزی روزگاری در هالیوود همانطور که از اسمش برمی‌آید هالیوود را نشان می‌دهد. طراحی صحنه خوب این فیلم که دهه ۶۰ را یادآوری می‌کند به خوبی توانسته احساسات نوستالژیک را برای مخاطب زنده کند. داستان درباره بازیگر وسترن و بدلکارش در سال ۱۹۶۹ است که شهرتش رو به افول است. او تلاش می‌کند تا دوباره به اوج خود برگردد. در همان روزها این بازیگر به طور اتفاقی در همسایگی شارون تیت و همسرش رومن پولانسکی قرار می‌گیردو این شاید امیدی برای روزهای اوج او باشد.

http://www.filimo.com/m/86OtA

unnamed

 

5. دو پاپ (The Two Pops) 

فیلم انگلیسی، ایتالیایی، آرژانتیتی و امریکایی دو پاپ به کارگردانی فرنادو میرلس است که براساس رمان پاپ از آنتونی مک‌کارتن ساخته است. آنتونی مک‌کارتن خالق این کتاب، فیلم‌نامه‌نویس این فیلم هم بوده است. آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس از بازیگران این فیلم هستند‌. این فیلم در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده و سرانجام در جشنواره همپتونز یک جایزه دریافت کرد.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

دو پاپ درباره بحث و گفتگوی پاپ بندیکت محافظه‌کار و مخالف هرگونه اصلاحات با اسقف اعظم خورخه برگولیو اصلاح طلب است. گفتگو‌ و مجادله و نظرات مخالف این دو صحنه‌های جذابی را برای می‌سازد. نکته جالب و هیجان‌انگیز فیلم به تصویر کشیدن ویژگی‌های خوب و بد این دو انسان مهم و بزرگ به دور از مقدس نشان دادنشان است.

http://www.filimo.com/m/jCeJ3

MV5BY2RiOTc1YmYtMDk0Yy00ZWI4LTgzN2YtYTg2ZDZmOGIwNTA1XkEyXkFqcGdeQXVyMTMxODk2OTU@

 

6. آخرشب (Late Night)

این فیلم امریکایی دومین ساخته نیشا گانتراست که نخستین بار در جشنواره Sundance Film به نمایش درآمد. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون اما تامپسون، میندی کالینگ، جان لیسگو و هیو دنسی بازی کردند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

اخر شب درباره یک مجری زیاده‌خواه و بسیار سختگیر است که به دلیل عالی و بی‌نقص بودن برنامه، زندگی را برای کارکناش سخت کرده است. این مجری به‌خاطر دعوت از بعضی افراد، مخاطبان جوانش را از دست داده و به همین خاطر امتیاز برنامه‌اش رو به افول است. در همین شرایط او اولین نویسنده زن را به تیم نویسندگان اضافه می‌کند که با ورود این زن همه چیز به‌هم می‌ریزد.

http://www.filimo.com/m/BlAVt

unnamed (2)

 

7. انگل (Parasite)

این فیلم کره‌ای را بونگ جون-هو ساخته که علاوه‌بر کارگردانی، از نویسندگان و تهیه‌کنندگان آن هم بوده است. در این فیلم سینمایی سونگ کانگ-هو، لی سون -کیون، پارک سو-دام و  جانگ هیه-جین بازی کرده‌اند. هفتمین فیلم جون-هو توانسته علاوه بر حضور در جشنواره‌های بین‌المللی جایز‌های مهم نخل طلا جشنواره کن، بهترین فیلم جشنواره سیدنی، بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب و هفتاد و سومین جشنواره بفتا و در نهایت اسکار فیلم بین‌المللی و بهترین فیلم نود و دومین مراسم اسکار را دریافت کند.

دونالد ترامپ آکادمی اسکار را به دلیل انتخاب این فیلم نقد کرده و گفته بود "اصلا این فیلم درباره چه بود؟". کارگردان انگل هم در واکنش به این حرف  در صفحه توییترش نوشت: "قابل درک است او نمی‌تواند بخواند".

چرا باید این فیلم را ببینیم:

انگل کمدی سیاه است که فقر و ضعف خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که ابتدا از توانایی‌های خود غافل‌اند اما پس از آگاهی، برای بیرون رفتن از وضعیت اسفناک‌شان با تکیه به توانای‌ها و نقشه به زندگی خانواده ثروتمندی نفوذ می‌کنند.

http://www.filimo.com/m/fvt43

a23_nwkpuf_2020-03-04-15-30-17

 

8. چاقوکشی (Knives Out)

این فیلم امریکایی را ریان جانسون کارگردانی کرده است که نخستین بار در جشنواره بین‌المللی تورنتو به نمایش درآمد. در این فیلم دنیل گریک، کریس ایوانز، آنا د مارس، جیمی لی کرتیس و تونی کلت ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در جشنواره‌های گلدن گلوب و اسکار نامزد رشته‌های مختلفی شد اما نتوانست جایزه‌ای را بدست آورد.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

چاقوکشی که کمدی سیاه است درباره نویسنده‌ رمان‌های جنایی است که در روز تولدش به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد. این فیلم که پر از نیرنگ، تهدید و طمع است موقعیت‌های خنده‌دار هم ایجاد می‌کند؛ مثل این‌که اعضای خانواده نزد یکدیگر طرفداری از هم را وانمود می‌کنند اما در واقع هریک برای مبارزه با هم آماده می‌شوند.

http://www.filimo.com/m/75B1h

q1cwut1cgM7pJIzaL9Q-o

 

9. پدلتون (Paddleton)

این فیلم امریکایی را الکس لمان کارگردانی است که در آن مارک دوپلاس، ری رومانو، کادئم هاردیسون و کریستین وودز ایفای نقش می‌کنند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

پدلتون رابطه صمیمی دو دوستی را روایت می‌کند که همیشه و همه‌جا همراه هم بوده‌اند. این دو به هم قول دادند که در هیچ از یک مراحل زندگی همدیگر را ترک نکند. در همان روزهای خوب یکی از این دو به بیماری سرطان مبتلا می‌شود و تصمیم به خودکشی می‌گیرد. همین شرایط باعث می‌شود اوضاع زندگی‌ و قولشان به هم تغییر پیدا کند.

unnamed (1)

 

10. فیلم آماده‌ای یا نه (Ready or Not)

این فیلم امریکایی به کارگردانی مشترک مت بتینلی اولپین و تایلر جیلت است که نخستین باز در جشنواره بین‌المللی فنتیژا به نمایش درآمد. سامارا ویوینگ، آدام برودی، مارک اوبراین و هرنی چرنی از بازیگرانی‌اند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

چرا باید این فیلم را ببینیم:

فیلم روایتگر مراسم عجیب خانواده‌ ثروتمندی است که برای عروس جدیدشان در شب عروسیش درنظر گرفته‌اند. این مراسم که نشات گرفته از خرافه پرستی آن‌هاست شامل نسخه‌‌ متفاوت بازی قایم‌باشک است؛ در این بازی در صورت پیدا شدن فرد او به بدترین شکل ممکن به قتل می‌رسد. اختلاف این خانواده با عروس تازه‌شان که اوضاع مالی خوبی ندارد باعث می‌شود که آن‌ها به هر طریقی که شده خود را نجات دهند و عضو جدیدشان قربانی کنند. اما همین عضو تازه نشان می‌دهد این جمله "افراد پولدار هیچوقت انسانی های بی پول را به چشم انسان نگاه نمی کنند" چیزی بیشتر از یک کنایه است.

http://www.filimo.com/m/cBZo2

Ready-or-Not

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها