{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

به بهانه زادروز استنلی کوبریک

به بهانه زادروز استنلی کوبریک
کدخبر : 1943
خبرنگار:

استنلی کوبریک26 جولای 1928 در منطقه منهتن نیویورک به دنیا آمد. او یکی از بهترین کارگردانان تاریخ سینماست که جایزه اسکار به او تعلق نگرفته‌است. از آثار او می‌توان به غلاف تمام فلزی، اودیسه فضایی، درخشش، پرتقال کوکی و ... را نام برد. کوبریک کارگردانی کمال گرا بود.

هنرام‌روز: در این گزارش به بهانه زادروز این کارگردان نامه‌ای از او به همراه ویدئویی که کوبریک و مادرش و جک نیکسلون درباره روند نوشتن فیلن نامه "درخشش" صحبت می‌کنند آورده شده‌است.

نامه استنلی کوبریک به برگمان:

"نهم فوریه 1960

آقای برگمان عزیز

شما قطعا تحسین و تایید و موفقیت جهانی کافی داشته‌اید که این نامه را غیرضروری کند. ولی به هر حال، گفتنی را باید گفت، و من هم می‌خواهم تحسین و سپاسم را به عنوان یک کارگردان همکار شما، بابت دستاوردهای غیرزمینی و فوق‌العاده­‌ای که شما به جهان ارائه کرده‌اید با فیلم‌های‌تان(من هیچ‌وقت در سوئد نبوده‌ام و در نتیجه از لذت تماشای کار تئاتر شما محروم بوده‌ام) به دیگر سپاس‌ها اضافه کنم. دید شما به زندگی مرا عمیقا تکان داده است، بسیار بسیار عمیق‌تر از هر فیلم دیگری که تا امروز دیده‌ام. به اعتقاد من شما بزرگ‌ترین فیلم‌سازی هستید که الان مشغول کار است. ورای این، بگذارید اضافه کنم که هیچ‌کس در خلق فضا و حال و هوا ، روانی بازی‌ها، پرهیز از بدیهیات، حقیقی و تکمیل بودن شخصیت‌پردازی بر شما پیشی نمی‌گیرد. به این لیست هرکسی باید تمام چیزهای دیگری که مربوط به ساختن یک فیلم می‌شود را اضافه کند. به نظر من شما از نعمت بازیگران فوق‌العاده بهره‌مندید. ماکس ون سیدوف و اینگرید تولید به وضوح در حافظه­‌ی من زندگی می‌کنند، و بسیاری دیگر در میان بازیگران شما هستند که نام‌شان از من می‌گریزد. برای شما و تمام آن‌ها آرزوی بهترین بخت را دارم، و مشتقانه چشم انتظار یک یک فیلم‌های‌تان هستم.

با بهترین آرزوها

استنلی کوبریک"

unnamed

ویدئو:

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها