{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

منتقدان چند ستاره به فیلم خورشید دادند؟

منتقدان چند ستاره به فیلم خورشید دادند؟
کدخبر : 2038
خبرنگار:

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی در ونیز با نظر مثبت منتقدان روبه‌رو شد.

4C7B9900-F9EB-45D8-BCC1-707EEC7CAAB3

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از سایت ایتالیایی ونیز نیوز، نظر منتقدان درباره فیلم خورشید به این ترتیب است:

منتقد اسکرین اینترنشنال برای فیلم تازه مجید مجیدی ۲ ستاره

منتقد هالیوود ریپورتر ۴ ستاره

منتقد پوزیتیف ۱.۵ ستاره

منتقد این دی وایر نمره B

منتقد دی ولت آلمان ۳ ستاره

منتقد ال پایس اسپانیا ۲ ستاره 

 

در سایت «آی‌ام دی‌بی» نیز فیلم «خورشید» امتیاز ۷.۹ از ۱۰ را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر «دبورا یانگ»، منتقد هالیوود ریپورتر که درباره فیلم خورشید گفت: مجید مجیدی کارگردان ایرانی، از نظر بصری خیره‌ کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین فیلم سینمای جهان درباره وضعیت جوانان کم درآمد با سطح زندگی پایین و بد سرپرست را ساخته است؛ خورشید، یکی از بهترین آثار اوست، منتقدان دیگری نیز درباره این فیلم اعلام نظر کردند، از جمله: «ویکتور فراگا» از سایت درتی موویز که به این فیلم امتیاز ۲.۵ ستاره را داده است.

وی گفت: یکی از مشکلات فیلم خورشید این است که بسیاری از اتفاقات‌ روایی فیلم با هم چفت و بست نمی‌شوند و پایان فیلم عجیب است؛ نه رستگاری و نه هیچ پایانی. فقط یک تلاش در آخرین سکانس که به شکل نمادین شاعرانه است.

«پیتر دی‌بروگ» دیگر منتقد سینمایی است که در  ورایتی راجع به فیلم خورشید نوشت: «تماشای فیلم مجید مجیدی مرا به یاد یکی از مهم‌ترین فیلم‌های قرن بیست‌ویک درباره کودکان به نام «پروژه فلوریدا» انداخت. مجیدی، خالق فیلم بچه‌های آسمان، یکی از بهترین فیلم‌های قرن بیستم درباره کودکان است که در سادگی بی‌رقیب است و در عین حال داستانش چنان بیننده را درگیر می‌کند که نمی‌تواند نگاه از صحنه بردارد. در «خورشید» با فیلمنامه‌ای پیچیده‌تر طرف هستیم.»

«لی‌مارشال» منتقد اسکرین‌دیلی هم نوشته است: «مجیدی فیلم همدلانه دیگری درباره کودکان فقیر ساخته است که نئورئالیسم بی‌تکلف قرن بیست‌ویکمی آن در دوران غریب کنونی به شکل غریبی طراوت‌بخش است، مجیدی هراسی از پرداختن به مشکلات اجتماعی مانند کودکان کار، مصائب مهاجران و… ندارد.»

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها