{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ایا می‌دانستید هلن کلر سوسیالیست بود؟

ایا می‌دانستید هلن کلر سوسیالیست بود؟
کدخبر : 2083
خبرنگار:

تاریخ اغلب هلن کلر را به عنوان فردی که نمی‌شنید و نمی‌دید اما با این وجود توانست با دنیا ارتباط برقرار کند و خواندن و نوشتن بیاموزد به یاد می‌آورد. اما جالب است بدانید که او علاوه بر این‌ها سوسیالیتی آتشین و از طرفداران حق رای زنان و حقوق کارگران بود.

هنرام‌روز: این روزها با نزدیکی به تاریخ انتخابات در آمریکا، فیلم‌هایی با موضوعات سیاسی و اجتماعی برای ترغیب مردم در مشارکت سیاسی نمایش داده می‌شود. جشنواره آنلاین فیلم نیویورک نیز میزبان مستند «لبخند سوسیالیستی او» به کارگردانی «جان جیانویتو» است که شخصیت سیاسی هلن کلر را به عنوان فردی که برای حقوق کارگردان و معلولان و زنان تلاش و مبارزه کرد معرفی می‌کند. در این فیلم هلن کلر از جلد فردی که توانست علی رغم تفاوتش با دنیا ارتباط برقرار کند و جملات الهام بخشی دارد که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود بیرون می‌آورد و با تکیه بر تاریخ به وجه از شخصیت او می‌پردازد که کمتر شناخته شده. 

هلن کلر در سن ۳۲ سالگی با غلبه بر اضطرابش در سخنرانی که در گردهم‌آیی سیاسی داشت گفت:«این رنج و زحمت و کار افراد فقیر است که زندگی را برای ما راحت می‌کند.»

او موضوع حقوق افراد معلول را از حیطه انسان دوستی خارج کرد و از ظلم قانون به افراد خصوصا افراد معلول سخن گفت و برای حقوق اجتماعی زنان و کارگران تلاش کرد و حتی به خاطر عقاید سیاسی‌اش تحت تعقیب FBI قرار گرفت. 

مبارزات و نظرات هلن کلر تا به امروز در صدای فعالان اجتماعی تکرار می‌شود:«با بی عدالتی اجتماعی و محرومیت اقشار مختلف مخالفت کنید و برای اصلاح قوانین و برابری و بهبود زندگی تلاش کنید.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها