{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کدام فیلم نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ خواهد بود؟

کدام فیلم نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ خواهد بود؟
کدخبر : 2099
خبرنگار:

یازده آذر ۹۹ آخرین فرصت برای سینمای ایران است تا نماینده خود را برای اسکار ۲۰۲۰ انتخاب و به این آکادمی معرفی کند. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به فیلم‌هایی که شانس بیشتری برای معرفی به آکادمی اسکار دارند:

هنرام‌روز: 

خورشید/ مجید مجیدی

فیلم خورشید، جدیدترین ساخته مجید مجیدی است که در جشنواره ونیز به نمایش در آمد و توانست جایزه فانوس طلایی را از آن خود کند، این فیلم هنوز در ایران اکران نشده و همین باعث شده تا اصلی ترین شرط حضور در اسکار را نداشته باشد.

جنایت بی دقت/ شهرام مکری

این فیلم نیز در جشنواره ونیز به نمایش در آمد و توانست جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال را از آن خود کند، اما این فیلم نیز مانند خورشید در ایران اکران نشده و اصلی ترین شرط حضور در اسکار، که اکران این فیلم در ایران است را ندارد.

 

درخت گردو/ محمد حسین مهدویان

درخت گردو فیلمی ضد جنگ است و در جشنواره فیلم فجر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. حضور پیمان معادی در این فیلم که در سینمای هالیوود نیز فعالیت دارد شانس این فیلم را برای معرفی به آکادمی اسکار، بیشتر کرده است. البته به شرطی که سازندگانش برای اکران این فیلم در ایران اقدام کنند.

 

شنای پروانه/ محمد کارت

شنای پروانه در جشنواره فیلم فجر شش سیمرغ کسب کرد و از سوی تماشاگران به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب شد. این فیلم علی‌رغم اینکه در ایران اکران شده اما تا الان اکران بین‌المللی نداشته و همین باعث شده شانس حضورش در اسکار کم باشد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها