{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برگزاری متفاوت جشنواره کن

برگزاری متفاوت جشنواره کن
کدخبر : 2219
خبرنگار:

جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و به مدت سه روز تعدادی از فیلم‌هایی که برای نمایش در ماه مه انتخاب شده بودند، اکران می‌شوند. 

هنرام‌روز: علی‌رغم گسترش همه‌گیری ویروس کرونا و تردید‌هایی که در برگزاری جشنواره کن وجود داشت، این جشنواره دیروز و متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

چند ماه پیش صحبت از برگزاری آنلاین این جشنواره بود، اما مسئولان کن اعلام کردند که تمایلی به برگزاری اینترنتی جشنواره ندارند.

تیئری فرمو، مدیر این جشنواره گفت: «کن روح دارد، سابقه دارد، تاریخچه و کارایی دارد. فستیوال دیجیتالی دیگر چیست؟ رقابت دیجیتالی دیگر چیست؟»

در نهایت مسئولان کن به این نتیجه رسیدند که جشنواره در ماه مه برگزار نشود، اما در اولین فرصت تعدادی از فیلم‌های برگزیده در یک «جشنواره کوچک» اکران شوند.

ماه پیش اعلام شد که تاریخ برگزاری جشنواره ۲۷ اکتبر خواهد بود.

فیلم‌‌های بلندی که به بخش مسابقه راه یافته‌اند در این سه روز در کاخ جشنواره اکران می‌‌شوند، «مادران واقعی» به کارگردانی نائومی کاواسی، «دو فرانسوی» اثر برونو پودالیدس و «آغاز»، نخستین فیلم بلند داستانی دیا کولومب گاشویلی، کارگردان گرجستانی از جمله این فیلم‌ها هستند.

علاوه بر این‌ها، تمامی فیلم‌های بخش کوتاه و فیلم‌هایی که برای بخش سینه فونداسیون جشنواره انتخاب شده بودند نیز نمایش داده می‌شوند.

به دلیل محدودیت‌های اعمال شده، نمایش فیلم‌ها تا ساعت ۶ بعدازظهر خواهد بود و استفاده از ماسک در سالن نمایش اجباری است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها