{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نظر منتقد سایت ورایتی درباره‌ی آن شب/ فیلمی ترسناک، خوش ساخت و با جنبه‌های روانشناختی است

نظر منتقد سایت ورایتی درباره‌ی آن شب/ فیلمی ترسناک، خوش ساخت و با جنبه‌های روانشناختی است
کدخبر : 2232
خبرنگار:

ریچارد کویپرس، منتقد سایت ورایتی فیلم «آن شب» را ترسناک، خوش ساخت و با جنبه‌های روانشناختی دانست. این منتقد در یادداشت خود نوشت: پلیدی‌های ذهن در یک هتلی که شبیه به غار است به واقعیت تبدیل می‌شوند.

هنرام‌روز: فیلمی ترسناک و خوش ساخت با جنبه‌های روانشناختی، ساخته کوروش اهری، کارگردان ایرانی-آمریکایی و با بازی شهاب حسینی (جدایی نادر از سیمین، فروشنده) و نیوشا جعفریان که در نقش زوجی به همراه دختر کوچک‌شان ظاهر می‌شوند.

اولین ویژگی چشمگیر این فیلم که مطمئناً طرفداران این سبک را راضی خواهد کرد این است که بیننده را به وحشت می‌اندازد و پایانی جذاب را به نمایش می‌گذارد.

مقایسه این اثر یا هر فیلم دیگری با موضوع گرفتار شدن یک خانواده در ساختمان هتلی قدیمی و تسخیر شده با فیلم درخشش، ساخته استنلی کوبریک» اجتناب ناپذیر است.

اهری و نویسنده مشترک فیلم میلاد جرموز با اشاره‌هایی به فیلم کوبریک از تشابه این دو اثر خودداری کرده‌اند. طوری که داستان آنها در این اقامتگاه شیطانی، شخصیت متمایز و مستقل خود را دارد.

تصویربرداری خوب مازیار مکانی، فضایی عمیقا مضطرب کننده ایجاد کرده است. جلوه‌های بصری این فیلم با طراحی صدای عالی و موسیقی متن ساخته نیما فخرآرا تکمیل شده است.

درحالی که «آن شب» بطور کلی رویکردی روانی به اتفاقات ماوراء طبیعی دارد بسیار هوشمندانه از ابزار قدیمی ایجاد ترس مانند گربه‌ی سیاه، مرد بی خانمان و افسر پلیس مشکوک استفاده کرده تا جنبه های رازآلود و وحشت آور فیلم را تقویت کند.

اولین پروژه سینمایی ایران و آمریکا بعد از انقلاب، ۱۹۷۹، پروانه نمایش در ایران را دریافت کرده است و شرکت آمریکایی «آی‌اف‌سی میدنایت» قصد دارد فیلم « آن شب» را در ژانویه ٢٠٢١ در آمریکای شمالی اکران کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها