{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عذرخواهی کمپانی برادران وارنر از معلولان

عذرخواهی کمپانی برادران وارنر از معلولان
کدخبر : 2258
خبرنگار:

کمپانی برادران وارنر در بیانیه ‌ای از هرگونه توهین انجام شده در طراحی یکی از شخصیت‌های فیلم «جادوگران/Witches» که موجب رنجش خاطر معلولان شده است، عذرخواهی کرد.

هنرام‌روز: در فیلم رابرت زمکیس که اقتباسی از کتاب مربوط به بچه‌ها اثر رولد دال است، جادوگران بدجنس قصه از جمله رهبرشان با بازی آن هاتاوی تنها سه انگشت دارند، این طراحی شخصیت شبیه نوعی بیماری ژنتیکی تحت نام «دست خرچنگی/ectrodactyly» است.

ایمی مارن، شناگر پارالمپیک با اعتراض به نحوه‌ نمایش جادوگران در این فیلم، گفت: برادران وارنر، آیا در مورد اینکه ممکن است این نحوه‌ی نمایش نقص عضو بر اعضای دارای نقص عضو تأثیر بگذارد، تأملی انجام شده؟ من می‌دانم که این یک فیلم است و این‌ها جادوگران هستند. ترس من این است که کودکان این فیلم را تماشا کنند، غافل از اینکه در این فیلم  اغراق زیادی درباره‌ی تفاوت اعضا شده. در کتاب رولد دال دستان این جادوگرها در درون دستکش توصیف شده است.

73D4C876-1414-4FC9-96ED-403F2286DF87

شنان کراس‌لند، مدافع حقوق معلولین نیز گفت: ‌این فیلم به‌ هیچ عنوان بازتاب‌ دهنده‌ی داستان نوشته‌ شده توسط رولد دال نیست. آیا این پیامی است که می‌خواهیم به نسل بعدی بدهیم؟ اینکه داشتن سه انگشت نشانه‌ی جادوگر بودن است؟

صفحه‌ی رسمی مسابقات پارالمپیک نیز به این جنجال‌ها واکنش نشان داد و گفت: نقص عضو ترسناک نیست. نقص عضو باید محترم شمرده و معلولیت عادی‌سازی شود.

4BA42B05-4A33-49CF-BF54-FE7728ED6CE5

سخنگوی کمپانی برادران وارنر می‌گوید: بسیار متأسفیم که فیلم "جادوگران" باعث رنجش معلولین شده است. ما برای اقتباس از داستان اصلی، با طراحان و هنرمندانی همکاری کردیم که برداشتی جدید از سرپنجه‌های گربه-سان مانند کتاب ارائه دهند. ما هرگز قصد نداشتیم که مخاطبین احساس کنند این مخلوقات خیالی و غیر-انسانی قرار است نماینده‌ی آن‌ها باشند.

6A9CA825-7006-442A-9C5E-B68857C74AF3

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها