{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

استودیوی فیلم سازی مترو گلدن مایر به فروش می‌رسد

استودیوی فیلم سازی مترو گلدن مایر به فروش می‌رسد
کدخبر : 2389

استودیوی هالیوود MGM (مترو گلدین مایر) با قیمت ۵ میلیارد دلار (۳.۷۵ میلیارد پوند) به فروش می رسد. به نظر می رسد این استودیوی فیلم سازی و خالق «جیمز باند»، در این روزهای رونق پخش تلویزیون‌های اینترنتی، می خواهد با قیمتی سرسام آور این رقابت را جبران کند.

هنرام‌روز: این استودیو طی چند سال گذشته چندین بار موقعیت و شرایط فروش داشته است. اخیراً در ماه ژانویه مذاکراتی مقدماتی با نتفلیکس و اپل انجام شد که در نهایت بر سر قیمت به توافق نرسیدند.

به هر حال، جنگ رسانه های فضای مجازی چون نتفلیکس، اپل و آمازون بر سر خرید محتواهای سینمایی باعث تداوم ایجاد تورم های نجومی و سرعت رشد قیمت ها شده است.

‌«MGM»(مترو گلدوین مایر) صاحب آرشیوی با ۴۰۰۰ عنوان فیلم و ۱۷۰۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی از «بر باد رفته» و «هابیت» گرفته تا پربازدیدترین سریال های تلویزیونی چون «سرگذشت ندیمه» است. این کمپانی در سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرد در حالی که یک دهه پیش پس از پرداخت ۴ میلیارد دلار (۲.۵ میلیارد پوند) بدهی مجبور به اعلام ورشکستگی شد و فرنچایز جدیدی مانند «کرید» را با بازی «مایکل بی جردن» تولید کرد با این وجود، مجموعه فیلم های «جیمز باند» ۵۸ ساله، همچنان جواهر تاج  این استودیوی بزرگ هالیوودی محسوب می شود.

«جیمز باند» با داشتن ۲۴ فیلم تاکنون بیش از ۷ میلیارد دلار برای «مترو گلدوین مایر» درآمد کسب کرده و تنها پشت سر فیلم های مارول، «جنگ ستارگان»، «هری پاتر» و «مرد عنکبوتی»، پنجمین تولید با ارزش این کمپانی محسوب می شود و می توان با اعتماد به پایگاه جهانی هوادارانش، همچنان در حدود ۱ میلیارد دلار در گیشه جهانی درآمد کسب کرد. تاریخ اکران فیلم بعدی باند، «No Time To Die»(زمانی برای مردن نیست)، آخرین حضور «دنیل کریگ» با عنوان «۰۰۷»، دو بار به تعویق افتاده است که اکران آن در ماه آوریل برنامه ریزی شده به این امید که طرفداران فیلم بتوانند به طور دسته جمعی به سینماها برگردند.

کمپانی «مترو گلدوین مایر» در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و در طول سال ها با فیلم هایی مانند «جادوگر شهر آز»، «بن هور» و «آواز در باران» موفقیت بزرگی را به ثبت رسانده است، بارها و بارها در این سالها تغییر دست داده است.

«ادگار برافمن» «کرک کرکوریان» و «تد ترنر» (بنیان گذار سی ان ان) مالکان اصلی کمپانی فیلمسازی «مترو گلدوین مایر» هستند.

مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer) و به اختصار ام‌جی‌ام، یک شرکت رسانه‌ای بزرگ آمریکاییست که به شکل عمده در زمینه تهیه و توزیع فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند.

ساختمان مرکزی این مجموعه در شهر بِوِرلی هیلز، کلیفرنیا قرار دارد.

این شرکت بزرگ، در هشت دسامبر ۲۰۰۵ از سوی گروهی شامل شرکت‌های سونی،  کامکست و تگزاس پسیفیک خریداری شد و یک سال پس از آن قراردادی را با شرکت کلمبیا پیکچرز برای تولید محصولات مشترک سینمایی به امضا رساند. این شرکت در سال‌های گذشته و از زمان جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین استودیوها در هالیوود بوده‌ است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها