{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

حواشی اظهارات ابوالفضل پورعرب در برنامه هفت

حواشی اظهارات  ابوالفضل پورعرب در برنامه هفت
کدخبر : 2533

در حالی که ابوالفضل پورعرب بازیگر سینمای ایران در برنامه اخیر «هفت» گفته است که "من از دهه ۷۰ وارد سینما شده ام اما یک عکس از من در موزه سینما نیست." این اظهارات واکنش غیر رسمی موزه سینما را به همراه داشته است و این موزه در خبری که امروز منتشر کرده است، تاکید داشته است که"ماکت «ابوالفضل پورعرب» بازیگر سینمای ایران از دهه ۷۰ در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است."

به گزارش هنرام‌روز به نقل از ایسنا، آن طور که روابط عمومی موزه سینما بدون اشاره مستقیم به برنامه اخیر "هفت" اعلام کرده است: «ابوافضل پورعرب» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینما حضور پیدا کرد.
تاریخ شفاهی«ابوالفضل پورعرب» که شامل دوران کودکی، نوجوانی، نحوه آشنایی و ورود به سینما و خاطرات نقش آفرینی‌ها در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است، در گفتگو با هوشنگ گلمکانی ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ ضبط شد.
 ماکت «ابوالفضل پورعرب» بازیگر سینمای ایران از دهه ۷۰ در بخش نام آوران موزه سینمای ایران در معرض دید برای عموم علاقمندان قرار گرفته است.
پورعرب فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است. نخستین کار حرفه‌ای این هنرمند در سینما دستیار کارگردانی فیلم «دزد و نویسنده» در سال ۱۳۶۴ است و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم «عروس» به شکل حرفه‌ای وارد سینما شد و به عنوان چهره اول فیلم‌های دهه ۷۰ نقش‌های زیادی بازی کرد.
وی برای فیلم «مردی شبیه باران» در پانزدهمین دوره جشنواره یفلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین برای فیلم «عروس» در جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ یانگ برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.
عروس، قربانی، نرگس، آواز تهران، مهاجران، دو روی سکه، نیش، چهره، بهشت پنهان، در کمال خونسردی، بی قرار، مردی شبیه باران، غریبانه، حماسه قهرمان، جوانی، مردی از جنس بلور، دست های آلوده، تو را دوست دارم، عشق کافی نیست، مجنون لیلی، سایه های موازی، به وقت خماری، روزهای بی قراری، شرم، مسافر، تنهاترین سردار، زیرزمین، انتهای جاده، شهرزاد و ... از جمله فیلم ها و سریال هایی است که پورعرب در آن نقش آفرینی داشته است.
گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینمای ایران با هدف شناخت بیشتر علاقمندان ازسینما به ویژه جوانان و نسل های آینده با تاریخ و رویدادهای سینمای ایران  و آشنایی و بهره مندی از سیر زندگی هنری پیشکسوتان  و هنرمندان شاخص  تهیه می شود  و تاکنون تعداد زیادی از هنرمندان جلوی دوربین موزه سینمای ایران قرار گرفته اند و تاریخ شفاهی «ابوالفضل پورعرب» به صورت تصویری به زودی منتشر خواهد شد.
این بازیگر سینما امسال با فیلم «غیبت موجه » در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.این بازیگر سینما امسال با فیلم «غیبت موجه » در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 

ابوالفضل پورعرب شامگاه گذشته در برنامه "هفت" حاضر شد و در سخنانی که متن آن در کانال این برنامه منتشر شده است، گفته است:
"سوپراستار و هالیوود شوخی است. واژه ی سلبریتی مضحک است و برای کسانی استفاده می شود که درست نیست. من سی سال شمال رفتم شنا نکردم که مبادا در حال شنا کردن کسی از من عکس بگیرد. خیلی چیزها به خیلی چیزها نمی خورد. همه فیلم های ما فاخر است. هنرمندان هم همینگونه است. جایی رد می شدم، دیدم نوشتند "پورعرب" دستگیر شد با دست بند عکس گذاشته بودند که برای یک فیلم بود، به همین راحتی با یک تیتر آبروی هنرمند می رود. کسی به سمت بازیگران درجه دو و سه نمی رود. دولت باید به این افراد کمک کند. 
سندیکاها اصلا چگونه تشکیل می شود ؟ چرا باید یک آدمی که چندین سال در سینما و تلویزیون کار کرده است چون سنش بالا رفته، کنار گذاشته شود؟ به نظر شما دیگر لبخندی وجود خواهد داشت؟ 
بازیگر به دنبال احترام و ادب است. جایزه "پیونیانگ" من گم می شود و به من تحویل داده نشده خوب باید به چه کسی گفت؟ کسی که دستمزد بالا می گیرد مثل من قربانی میشود، قاعدتا من از خوب زندگی کردن بچه ها خوشحال می شوم. یک سری شایعه ها باعث افزایش دستمزد می شود. کاش این بالا رفتن دستمزدها باعث ساختن زندگی بازیگرها شود. بودجه های فیلم ها از قبل تقسیم شده است این سخت است نه دستمزد بازیگرها. 
ظهور و بروز بازیگرها جدید زیاد نبوده آن  چند نفر هم انقدر اذیت می شوند که باعث از بین رفتن آن ها می شود. بچه ها باید یک سری ملاحظاتی در فضای مجازی داشته باشند. 
وقتی کسی در ۲۵ سالگی استار می شود باید معلم داشته باشد تا به بیراهه نرود. دروغ های ما در دنیای مجازی است. من وقتی با شهاب حسینی کار می کردم، لذت می بردم از بازیگری. نوید محمدزاده وقتی بازی می کند، در واقع فکر می کند و بازی می کند و می توان به او گفت باریکلا.  اما کاش از این سرمایه ها مراقبت کنیم. من این دو را سرمایه میدانم ولی کاش بقیه هم قدر این افراد را بدانند. برخی از این ها برای فروش فقط استفاده می شوند. باید بشینیم با هم صحبت کنیم . من از دهه ۷۰ وارد سینما شدم ولی یک عکس از من در موزه سینما نیست. من تا کی سوار موتور شم و بروم خواستگاری باید نسل جدید وارد شوند."

61833450

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها