{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرستار سوئدی برنده تماشای فیلم‌های جشنواره گوتنبرگ و اقامت در فانوس دریایی شد

پرستار سوئدی برنده تماشای فیلم‌های جشنواره گوتنبرگ و اقامت در فانوس دریایی شد
کدخبر : 2568

لیزا انروت یک پرستار سوئدی از میان ۱۲ هزار نفر داوطلب، برنده بلیت تماشای کل برنامه جشنواره فیلم گوتنبرگ از داخل یک فانوس دریایی شد.

هنرام‌روز: او که پرستار اورژانس است توانست از بین داوطلبانی از ۴۵ کشور جهان فائق انتخاب شود و این بلیت را به از ان خود کند.

36E15567-F1DC-448E-B478-EB7E28D353E0

برنده این مسابقه می‌تواند یک هفته را در فانوس دریایی هامنسکار، جزیره‌ای کوچک و خالی از سکنه در دریای شمال در غرب سوئد، اقامت کند و تمامی ۶۰ فیلم جشنواره را ببیند.

خانم انروت در بیانیه‌ای گفت: «باد، دریا و امکان حضور در یک محل کاملا متفاوت برای یک هفته واقعا جذاب است.»

فرد داوطلب برنده شدن در این مسابقه می‌بایست چند مرحله آزمون شامل انگیزه نامه، مصاحبه و آزمایش برای اطمینان از مقاومت در برابر شرایط انزوا را از سر می‌گذراند.

میرجا وستر، مدیرعامل جشنواره فیلم گوتنبرگ، با ابراز خوشحالی از برنده شدن یک داوطلب پرستار در میانه همه‌گیری کرونا گفت : «انتخاب یک نفر از بین ۱۲ هزار نفر کار ساده‌ای نبود، اما نامه لیزا تاثیر زیادی بر ما گذاشت.»

خانم انروت روز شنبه به جزیره منتقل شد و تا پایان جشنواره در روز ۶ فوریه در این مکان خواهد ماند. مردم جهان نیز می‌توانند تجربه لیزا را از طریق ویدئوهای خاطرات روزانه دنبال کنند.

پیش از این جشنواره فیلم گوتنبرگ اعلام کرد که یکی از از علاقه‌مندان به سینما می‌تواند به مدت یک هفته در جزیره‌‌ای دور افتاده به تماشای فیلم‌هایی بنشیند که برای جشنواره سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند. ‌این میهمان اجازه ندارد کامپیوتر و تلفن به همراه داشته باشد یا حتی کتاب با خود به جزیره ببرد.

به دلیل محدودیت‌های وضع ‌شده برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری کووید-۱۹ جشنواره امسال بیشتر به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند فیلم‌ها را از خانه خود تماشا کنند.

منبع: گاردین

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها