{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

زندگینامه و بیوگرافی علی معلم

زندگینامه و بیوگرافی علی معلم
کدخبر : 2748
خبرنگار:

علی معلم ( زاده‌ی 19 آذر 1341- درگذشته‌ی 23 اسفند 1395) نویسنده‌، ناشر، منتقد، کارگردان، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی بود. معلم، سردبیر و مدیر مسئول ماهنامه دنیای تصویر نیز بود.

به گزارش هنر ام‌روز، علی معلم دوران کودکی خود را در دامغان گذراند و دوران متوسطه در رشته‌ی ریاضی-فیزیک را در تهران سپری کرد. او در دانشکده‌ی صدا و سیما مشغول به تحصیل در رشته‌ی کارگردانی شد و مقطع فوق لیسانس در رشته پژوهش هنر را دانشگاه هنر گذراند. وی سابقه‌ی تدریس سینما در دانشکده‌ و مراکز سینمایی را داشت.

Ra60f24f94c7fa196b6de6dd33f2d50dd

علی معلم در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و بین‌الملی در هیئت‌های داوری عضویت داشته است. و مهم تر از همه او مجری، تهیه کننده و مؤسس جشن سینمایی/ تلویزیونی دنیای تصویر( تندیس حافظ) است. علی معلم تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی چون شوکران، گاوخونی، ازدواج به سبک ایرانی و ... را عهده‌دار بود. همچنین ویراستاریِ آثاری چون آناستازیا، هرکول، شاهزاده مصر، شرک، جومانجی و... می‌توان اشاره کرده.

علی معلم

همسر علی معلم آذر معماریان است که در نبود ایشان تهیه کنندگی جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ را برعهده دارند. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌های امید و ایمان است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها