{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک درام سیاه نوجوانانه روزهای بهتر (Better Days) یکی از پنج نامزد جایزه‌ی «بهترین فیلم بین‌المللی» در اسکار ۲۰۲۱ است که از طرف هنگ‌کنگ معرفی شده.

یک درام سیاه نوجوانانه
روزهای بهتر (Better Days) یکی از پنج نامزد جایزه‌ی «بهترین فیلم بین‌المللی» در اسکار ۲۰۲۱ است که از طرف هنگ‌کنگ معرفی شده.
کدخبر : 3097

همان ابتدای فیلم، کپشنی قرار داده شده که ایده‌ی اصلی را مشخص می‌کند: مشکل تحت آزار قرار گرفتن بچه‌های ضعیف‌تر در مدرسه (bullying) و آسیب‌های روانی یا جسمی که از ناحیه‌ی هم‌سن‌ و سال‌های شرورشان متحمل می‌شوند یک معضل جهانی است و باید فکری برایش کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از کانال حسین معززی‌نیا، فیلم تا انتها وفادار است به  ایده و طبق کپشن‌های پایانی، قصه هم ظاهراً واقعی است و بر مبنای سرگذشت بچه‌هایی که چنین ماجرایی را از سر گذرانده‌اند.

نوع روایت و حال و هوای فیلم شباهت دارد به آثار همه‌پسندتر سینمای هنگ‌کنگ و فیلم‌هایی مثل روابط دوزخی، نه فیلم‌های نخبه‌گرا و خاصی که مثلاً وونگ کار وای می‌سازد.

بحران مرکزی داستان هم نزدیک‌شدن به امتحانی است که موفقیت دانش‌آموزان در آن، راه ورود به کالج را باز می‌کند و حساسیتش در حدی است که از کنکور خودمان هم مضطرب‌کننده‌تر به نظر می‌رسد. قهرمان داستان باید وسط آزارهای وحشتناکی که می‌بیند تمرکزش را برای این امتحان حفظ کند. امتحان هم در سه نوبت برگزار می‌شود و به همین دلیل هرچه پیش می‌رویم وضعیت بغرنج‌تر می‌شود.

روزهای بهتر به یک بار دیدن می‌ارزد، تعلیق خوبی دارد و به‌معنای دقیق کلمه یک فیلم «حرفه‌ای» محسوب می‌شود، ولی قرارگیری‌اش در میان پنج نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان، بیش از هر چیز علاقه‌ی اعضای آکادمی به موضوعات ملتهب انسانی و واکنش به بحران‌های امروز دنیا را عیان می‌کند. 

download

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها