{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پندار اکبری: دوست دارم با یک داستان بکر و جذاب وارد فضای فیلمسازی بشوم/خودم را فرزند تلویزیون میدانم!

پندار اکبری:
دوست دارم با یک داستان بکر و جذاب وارد فضای فیلمسازی بشوم/خودم را فرزند تلویزیون میدانم!
کدخبر : 3115

پندار اکبری معتقد است: تا به امروز آزمون و خطاهایی در خصوص فیلمسازی انجام داده‌ام و امیدوارم بایک فیلمنامه بکر و جذاب وارد این حوزه شوم. خودم را تحت هر شرایطی فرزند تلویزیون میدانم زیرا با تلویزیون شناخته شده‌ام.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، پندار اکبری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که تا به امروز با توجه به رشته تحصیلی خود کار تدوین و کارگردانی فیلم کوتاه نیز انجام داده است. اکبری با بازی در سریال‌های تلویزیونی مخاطب خود را پیدا کرد و از جمله بازیگرانی بوده است که در سال‌های پر مخاطب تلویزیون حضور داشته است. از جمله آثاری که این هنرمند تا به امروز انجام داده است می‌توان به: پنجمین خورشید، فاصله‌ها، گاندو، ایراندخت ونیاز حضور داشته است. به بهانه نوروز گفتگویی با این بازیگر انجام داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

از فعالیت‌های اخیر خود  بگویید؟

در حال حاضر مشغول بازی در یک سریال هستم که به علت این موضوع که هنوز خبر رسمی از کار منشر نشده است نمی‌توانم نام این مجموعه را بگویم.

کرونا چه مقدار باعث افت کاری شما است؟ و از نظر شما چه مزایا و معایبی برای عرصه هنر داشته است؟

ناخوداگاه برتمام مشغال تأثیر گذاشت و ما شاهد این موضوع بودیم که خیلی از کسب و کارها ورشکست شدند و درکنارش خیلی از مشاغل متحمل ضررهای چشم گیر شدند که سینما و تئاتر هم جز این مشاغل است به ویژه تئاتر که مخاطبان خود را از دست داد و یک سال هست که این اپیدمی گریبان گیر ما شده است و امیدوارم که هرچه زودتر از دست این ویروس منحوس رهایی پیدا کنیم.

در قالب سریال سازی هم همین اتفاق افتاد تولید کمتر شد و البته پیشنهادهایی بود که ترجیح دادم در آن‌ها حضور نداشته باشم زیرا کارکتر ها همه شبیه بهم بودند و من در گذشته نیز در آن کارکتر ها حضور داشته بودم. کرونا برای عرصه تماماً معایب بود وهیچ نقطه قابل دفاعی نداشته است و به بدنه زندگی همه لطمه زده است.

برای انتخاب یک فیلمنامه  دغدغه و نگاه  اصلی شما چیست؟

ترجیح من در ابتدا فیلمنامه خوب است و پرداخت درست کارکتر و نقش متفاوت باشد و به نظرم هر بازیگری به دنبال نقش متفاوت است اما به دلیل این موضوع که ما همیشه دچار کم بود خلاقیت و تفاوت بوده‌ایم ترجیح من بر یک فیلمنامه قوی و تیم سازنده است که همیشه دوست دارم تا گروه‌های خوب همکاری داشته باشم ودر انتخاب‌هایم به گروه سازنده توجه می‌کنم.

مهم‌ترین پروژه طی دوره‌ای که کار انجام داده‌اید کدام است؟

 زمانی که یک کار را انتخاب می‌کنیم و دران حضور پیدا می‌کنیم بی شک برایمان مهم است و نمی‌توانم بگویم که یک کار برای تفاوت خاصی داشته است زیرا تمام کارها انتخاب خودم بوده است.

باتوجه به رزومه خود که هم کار تدوین انجام داده‌اید و هم کارگردانی فیلم کوتاه کرده‌اید برایمان بگویید نمی‌خواهید وارد فضای فیلم سازی شوید؟

چرا که نه به دنبال یک فیلمنامه خوب با یک ایده جذاب، متفاوت وبکر می‌گردم. امیدوارم با توجه به تجربیات که برای آزمون و خطا هیم در این حوزه انجام داده‌ام بتوانم به سراغ سوژه‌ای بروم که حرفی برای گفتن داشته باشد.

شرایط فعلی تلویزیون چه مقدار برای شما قابل قبول است و از آن دفاع می‌کنید؟

این سؤال یک جواب مفصل دارد و باید بگویم من خودم را فرزند تلویزیون می‌دانم شاید تلویزیون یک بی مهری‌هایی به فرزندان خود کرده باشد و خیلی وقت‌ها آنهارا رها کرده باشد اما من همچنان خودم را با تمام بی‌کاری‌ها، کم لطفی‌ها و تمام اتفاقات فرزند تلویزیون میدانم و متعهد به تلویزیون هستم زیرا با تلویزیون شروع کردم و شناخته شدم زمانی در سریال‌های پر مخاطب و خیابان خلوت کن تلویزیون حضور داشته‌ام.

در جایگاه یک بازیگرچه نقدی  به تولیدات  تلویزیون دارید؟

به نظرم تلویزیون باید به روز شود و به سراغ سوژه‌های روز جامعه و دردهای روز جامعه حرکت کند فضای قصه‌ها باید کمی از دل مردم بربیاید البته من این نظر را صرفاً در خصوص بحث سریال سازی می‌گویم.

کارنامه کاری خورد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 به نظرم تا به امروز کارنامه کاری قابل دفاعی داشته‌ام شاید نباید در بعضی از کارها حضور پیدا می‌کردم اما در این کارنامه کارهای برجسته و درخشانی وجود دارد که به شدت قابل دفاع است.

کدام مدیوم و ژانر برایتان الویت دارد؟

ژانر مورد علاقه‌ام اکشن و معمایی است و در هر مدیومی که باشد برایم دوست داشتنی است و از طرفی هم به دنبال کارهای معمایی جنایی هستم که برایم واقعاً دل چسب است.

عبدالرضا اکبری به عنوان یک نصیحت چه چیزی رابه شما گفته است که تا به امروز از آن استفاده کرده‌اید؟

صبر و عجبول نبودن همیشه در کارهای خود یک آهستگی و صبر دارد که به من نیز گفته است همیشه این موضوع را سرلوحه کار خود قرار بدهم.

به عنوان صحبت پایانی هر چه می خواهید بگویید: آرزو دارم درسال جدید اتفاقات خوب و قابل تاملی برای مردم سرزمینم رخ بدهد و مسئولین کمی به شرایط اقتصادی سخت مردم کمک کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها