{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مدیر سینما سپیده: «خورشید» و «هفته‌ای یک بار آدم باش» فروش بهتری داشتند / عدم اطلاع‌رسانی و ساعت منع تردد وضعیت فروش را بدتر کرد

مدیر سینما سپیده:
«خورشید» و «هفته‌ای یک بار آدم باش» فروش بهتری داشتند / عدم اطلاع‌رسانی و ساعت منع تردد وضعیت فروش را بدتر کرد
کدخبر : 3285

مدیر سینما سپیده معتقد است در ایام نوروز سینماها می‌توانستند با فروش نسبتاً بهتری مواجه شوند اما عدم اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی سینماها و ساعت منع تردد وضعیت فروش را به مراتب بدتر کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، مهدی نیک‌آئین مدیر سینما سپیده در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: استقبال از فیلم‌های نوروز 1400 چندان چشمگیر و امیدوارکننده نبود. البته می‌شد فروش پایین آثار را پیش‌بینی کرد و اتفاق دور از ذهنی نبود اما عدم اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی سینماها و عدم اکران فیلم‌های مناسب در کنار شیوع ویروس کرونا این وضعیت را بدتر کرد.

نیک‌آئین در ادامه اظهار داشت: بیشترین تعداد بلیتی که ما در یک روز فروختیم 150 بلیت بود که اگر آن را در هر سانس تقسیم کنیم تعداد چندانی به حساب نمی‌آید. معمولاً مخاطبان سینما از ساعات غروب تا شب به سینما مراجعه می‌کنند و با توجه به قانون منع ترددی که در شهرها حاکم بود ما نهایتاً تا ساعت 20 سانس داشتیم که اگر اینگونه نبود قطعاً در بحث فروش وضعیت بهتری حاکم بود.

او افزود: امروز مسئله اصلی عدم اطلاع‌رسانی درست درباره بازگشایی سینماها است. متأسفانه صداوسیما درباره بازگشایی سینماها هیچ اطلاع‌رسانی درستی نداشته ولی هر بار که سینما تعطیل شده در اخبار خود بارها این موضوع را تکرار کرده است و هنوز بسیاری از مردم فکر می‌کنند که سینما تعطیل است. 

مدیر سینما سپیده در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم‌های «خورشید» و «هفته‌ای یک بار آدم باش» آثاری هستند که نسبت به دیگر فیلم‌های فروش نسبتاً خوبی داشتند و فیلم «خون شد» هم مخاطبان خاص خود را داشت. فکر می‌کنم اگر اطلاع‌رسانی درستی صورت می‌گرفت و قانون ساعت منع تردد وجود نداشت قطعاً فروش بهتری را شاهد بودیم.

نیک‌آئین در پایان درباره قیمت بلیت سینماها گفت: کسانی که به پایین بودن قیمت بلیت سینماها اعتقاد دارند، کاملاً درست می‌گویند اما قشری که معتقد است نباید قیمت افزایش پیدا کند هم بحثی منطقی دارد. به طور کل باید بپذیریم که هزینه تولید فیلم و ابزارهای سینما و وسایل سالن‌های سینما افزایش چشمگیری داشته و باید وضعیت به شکلی باشد که در اکران فیلم‌ها بتوانند به فروش مناسبی برسند اما از طرفی مردم هم توانایی هزینه کردن ندارند و خانواده‌ای 5 نفره اگر بخواهد سینما برود باید حدود 300هزار تومان هزینه کند که واقعاً رقم بالایی است. به نظر من باید سیاستی در نظر گرفت که هم مردم بتوانند به سینما بروند و هم اهالی سینما از پایین بودن قیمت بلیت متضرر نشوند. باید بین این دو موضوع یک تعادل ایجاد کرد و قیمت بلیت‌ها را در زمانی مناسب بالا برد.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها