{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مراسم «انسان‌دوستانه»‌ی اسکار ۲۰۲۱ به پایان رسید

مراسم «انسان‌دوستانه»‌ی اسکار ۲۰۲۱ به پایان رسید
کدخبر : 3532

چند ساعت پیش یکی از سردترین و کسالت‌بارترین دوره‌های تاریخ مراسم اسکار به پایان رسید، بدون هیچ‌کدام از آن کلیپ‌های هیجان‌انگیز نوستالژیک تاریخ سینمایی، بدون هیچ حادثه‌ی جذاب یا حتی یک سخنرانی به‌یادماندنی برنده‌هایی که روی سن رفتند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از کانال تلگرامی فیلم دیدن با حسین معززی‌نیا، انتقال جایزه‌ی کارگردانی به اوایل مراسم، و قرار دادن جایزه‌ی «بهترین فیلم» قبل از دو جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد و زن هم واقعاً توهین‌آمیز به نظر می‌رسد. این اندازه ستاره‌محوری، آن هم در مراسمی که از اندرزهای اخلاقی انباشته شده؟

مراسم امشب یک جور مجلس وعظ طولانی بود مملو از پیام‌های انسان‌دوستانه، ستایش اخلاق و توصیه‌های اکید به خودداری از نفرت ورزیدن به قومیت‌ها، نژادها و اقلیت‌ها. در چهار پنجم زمان مراسم هم اقلیت‌ها یا روی سن بودند یا جایزه بردند.

اول صبح درباره‌ی شش مورد از جایزه‌ها ابتدا پیش‌‌بینی‌ام را نوشته بودم، بعد ترجیح شخصی‌ام را. در این شش رشته، جایزه‌ای خارج از همین دو وضعیت داده نشد، و چه خوب که دو جایزه‌ی اصلی بازیگری نصیب فرانسیس مک‌دورمند و آنتونی هاپکینز شد که امسال درخشان بودند.

فیلم فوق‌العاده‌ی «پدر» با دو جایزه‌ی فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد چندان هم دست خالی از مراسم بیرون نیامد.

عجیب‌ترین جایزه‌هایی هم که داده شد اسکار بهترین فیلمنامه به Promising Young Woman و بهترین بازیگر نقش مکمل زن به Minari‌ بود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها