{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانم بازیگر در کسب جایزه اسکار، ناکام شد

 خانم بازیگر در کسب جایزه اسکار، ناکام شد
کدخبر : 3539

گلن کلوز از این حیث رکورددار شد و حالا در کنار پیتر اوتول اسطوره فیلم "لورنس عربستان" ایستاده است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، گلن کلوز بازیگر موجه و معتبر سینما حالا در ۷۳ سالگی برای هشتمین بار نامزد ناکام دریافت جایزه اسکار است و در این مسیر در کنار پیتر اوتول اسطوره فیلم لورنس عربستان ایستاده است.

گلن کلوز از "جهان به گفته گارپ" در ۱۹۸۳ تا "همسر" در ۲۰۱۹ ناکام مطلق دوره‌های اسکار بوده است. او در اسکارامسال با "مرثیه هیلبیلی" هم دست خالی ماند، تا با رکورد هشت ناکامی پیتر اوتول برابری کند. به هر روی این فیلم اخیر گلن کلوز برخلاف فیلم پرمایه "همسر" فیلم قبلی او اثر متوسطی است.

به گزارش همشهری آنلاین، گلن کلوز نخستین بار سال ۱۹۸۳ برای فیلم "جهان به روایت گارپ" نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. او در سال‌های ۱۹۸۴ (برای فیلم اندوه شدید) و ۱۹۸۵ (استعداد ذاتی) نیز در همین رشته نامزد شد.

او چهار بار هم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی شده است از جمله برای بازی در فیلم‌های روابط خطرناک (۱۹۸۹) و همسر (۲۰۱۹). کلوز ۷۳ ساله هنوز فرصت دارد تا اسکار به خانه ببرد. چرا که سابقه اسکار نشان داده غول هایی مانند کریستوفر پلامر و آنتونی هاپکینز در ۸۳ سالگی صاحب اسکار شدند که برای ستاره ولزی سینمای جهان این دومین جایزه اسکار بود.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها