{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فرهنگ سینما رفتن در حال فراموشی است

فرهنگ سینما رفتن در حال فراموشی است
کدخبر : 3574

مدیر سینما شاهد می‌گوید که سینماها پرچم‌دار رعایت بهداشت بودند اما درگیری آن با کرونا باعث شده است که فرهنگ سینما رفتن و عشق فیلم دیدن در سینما فراموش شود.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیر سینما شاهد تهران بیان کرد که سینماها در سال گذشته در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشرو بودند و باید آنان را جزو مراکزی دانست که شاید حتی یک مورد مبتلا و یا فوتی کرونایی نداشت. همین مسئله افتخاری برای سینمادارن کشور است. سینماها پرچم‌دار رعایت بهداشت در دوران کرونا بودند. اما خب در هر حال کرونا همان‌طور که دیگر مشاغل را درگیر خود کرده و به آنان لطمه زده، به سینماها نیز آسیب وارد کرده است. وی ادامه داد: آنچه که به عنوان یک سینمادار باعث نگرانی من می‌شود فراموشی عشق و فرهنگ به سینما رفتن است، چیزی که زمانی برای خودش مانند یک آئین بود اما الان مدت زمان زیادی است که کمتر تکرار می‌شود. اینکه نمایش خانگی در حال حاضر در حال فعالیت است یک واقعیت است که با سلیقه بخشی از مردم در ارتباط است. این موضوع نیز در کمتر شدن سینما رفتن مردم نیز سهیم است.

صباغی اضافه کرد که سینماها مظلوم واقع شده‌اند. باید همه ما اعم از دولت و بخش خصوصی بایکدیگر دست به دست هم بدهیم و نگذاریم که این فرهنگ فراموش بشود و به عنوان برنامه و آئین اصیل در کشور باقی بماند. چراغ سینماها در حال خاموشی است و اگر دولت بخواهد نگاهش مانند امروز به سینماها باشد چیزی به اسم سینما باقی نمی‌ماند.

این مدیر سینما در پاسخ به سؤال ما درباره نقش دولت آینده در نظام اکران بیان کرد که در سال‌های اخیر متوجه شدیم که سلیقه مردم ما در تماشای فیلم آزادانه‌تر شده و همین باعث شد تا فیلم‌های متفاوتی اکران شوند و فروش خوبی را شاهد باشیم. فیلم‌هایی در ژانرهای کودک و نوجوان، درام اجتماعی، کمدی و... . به نظرم در صورتی که دولت آینده و به طور مشخص وزارت ارشاد آن در فراهم کردن شرایط برای ساخت فیلم‌های متفاوت برای سینماگران مسیر را سهل و هموار کنند شاهد ساخت فیلم‌های بهتری و متفاوت‌تری در سینمای کشور خواهیم بود.

این مهم است که سلیقه مردم در ساخت فیلم‌ها لحاظ شود و از این نظر هم دولت و هم سینماگران باید به آن توجه داشته باشند. دو گونه کمدی و کودک و نوجوان در سال‌های اخیر نمونه‌های موفقی داشتند که باید در سینمای ما تکرار شود و این تکرار جز با همکاری دولت ممکن نخواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها