{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بهروز افخمی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ابتلا به کرونای خفیف و تجویز سیر برای ایمنی

بهروز افخمی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ابتلا به کرونای خفیف و تجویز سیر برای ایمنی
کدخبر : 3610

سال گذشته و در حین برگزاری جشنواره فیلم فجر که برگزاری ان در شرایط کرونا محل انتقاد بسیاری از منتقدان و سینماگران و فعالان این عرصه بود، بهروز افخمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد تعطیلی سینما‌ها و اجبار به ماسک زدن در سرتاسر کشور حرکتی اشتباه بوده‌است.

هنرام‌روز: بهروز افخمی:  «نه تنها نفس برگزاری جشنواره بد نبوده بلکه اصلا تعطیل کردن سینمای ایران کار بسیار غلطی بود. تحمیل ماسک به مردم کار غلطی بود. بستن مدارس و تبدیل کردن بچه‌ها به زندانی در خانه کار بسیار غلطی بوده. یک برنامه جهانی وحشت که احتمالا به خاطر اهداف سیاسی طراحی شده، در ایران به شکلی اجرا شد که انگار ما کاسه داغ‌تر از آش شده‌ایم!»

اما اظهارات حاشیه ساز این کارگردان به همین‌جا ختم نشد. اسفندماه ۱۳۹۹ تصاویری از پشت صحنه سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی منتشر شد که نشان می‌داد عوامل سریال پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند!

اینبار اقای افخمی در مصاحبه‌ای رادیویی در پاسخ به اینکه چرا در پشت صحنه ماسک نمی‌زنید گفت عمداً تلاش کرده است در تابستان ویروس خفیف کرونا را بگیرد: «در طول بهار آمارهای جهانی را که بررسی کردم دیدم که ویروس با نزدیک شدن به فصل گرم ضعیف می‌شود و گفتم اگر قرار هست بگیریم در تابستان مبتلا شویم. یک سری کارها مثل غرغره آب نمک را که به تجربه هم ثابت شده جلوگیری می‌کند کنار گذاشتم. اوایل تابستان کرونا گرفتم و سبک هم گرفتم و کاری هم با ریه‌ام نداشت. در طول فیلمبرداری برخی از بچه‌های گروه هم گرفتند چون به آنها هم اطمینان می‌دادم کرونا برای جوان‌ها خطری ندارد و برای زیر پنجاه سال‌ها هم تقریباً خطری ندارد. به این ترتیب در طول تابستان نصف گروه‌مان و در پاییز اغلب گروه کرونا گرفتند. پس نه می‌توانستند کسی را آلوده کنند نه خودشان مبتلا بشوند پس با خیال راحت بدون ماسک و پرهیزهای مربوط به این آنفلوآنزا که از آنفلوآنزا های دیگر هم ضعیف‌تر است کارمان را کردیم!»

اما جدیدترین خبر منتشر شده درباره اقدامات این کارگردان در زمان شیوع ویروس کرونا تجویز سیر به عوامل سریالش برای بالا رفتن مقاومت بدنشان است. شهین تسلیمی یکی از بازیگران سریال «رعد و برق» به کارگردانی «بهروز افخمی» در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «تولید سریال تقریباً یک سال و نیم طول کشید و در زمان شیوع کرونا تصویربرداری شد، خدا را شکر هیچ کدام از عوامل کرونا نگرفتند و همه صحیح و سالم بودند. نکته‌ای که می‌گویم ممکن است به نظر مخاطبان شما مسخره بیاید اما آقای افخمی از نظر تغذیه خیلی به بچه‌ها می‌رسیدند و هنگام ناهار و شام، یک کاسه سیر جلوی بچه‌ها می‌گذاشتند که بخورند. سیر آنتی بیوتیک دارد، این بیماری هم ویروسی و عفونی است؛ بنابراین سیر از بیماری جلوگیری می‌کند و عفونت را از بین می‌برد. من که عقیده‌ام این است، چون عوامل سیر می‌خوردند و تغذیه‌شان خوب بود، مقاومت بدنشان بالا بود.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها