{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمد آفریده:

سینما می‌تواند تجلی فرهنگ، هنر و جامعه کشور باشد

سینما می‌تواند تجلی فرهنگ، هنر و جامعه کشور باشد
کدخبر : 3714

محمد آفریده، کارگردان، نویسنده و مدیر سینمایی معتقد است: تمام مسائل نابسامان در حوزه سینما به علت نبود اعتقاد و عمل به پژوهش است و پژوهش می‌تواند منجر به قدرت و پیشتازی سینما شود.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، محمدآفریده درباره اهمیت پژوهش در سینما گفت: سینما یک مجموعه به‌هم مرتبط و متصل است و این مجموعه به گذشته، حال، فرهنگ، جامعه، دانش، آگاهی، آموزش، مدیریت، عوامل، صنوف و... وصل است. برای رسیدن به یک فهم درست از یک امر، باید همه عوامل مؤثر بر آن را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه‌های فرهنگی، پژوهش‌ها بیشتر زینت المجالس سازمان‌ها و مراکز شده است. حوزه‌های اجرایی مدت‌ها است که به خاطر گرفتاری‌های دائمی و بیشتر سیاست‌زدگی، فرصت بهره‌برداری از نتایج پژوهش‌ها را ندارند.

آفریده با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: سینما می‌تواند تجلی فرهنگ، هنر و جامعه هر کشوری باشد. سینمایی در دنیا قدرتمند و پیشتاز است که از دانش و آگاهی برخوردار است و پژوهش، دانش و آگاهی است و سینمایی که به‌راستی و با ریاضت از قدرت این معرفت برخوردار باشد، بیمه است.

این مدیر سینمایی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر آینده سینما گفت: سینما از دو بخش هنر و صنعت تشکیل می‌شود و تا آنجایی که به هنر مرتبط است انسان بی‌هنر نمی‌تواند نفس بکشد و بدون صنعت هم انسان قادر نیست زندگی خود را پیش ببرد. لذا آینده سینما در جهان بعد از کرونا، به نظرم روشن و پرانرژی و با نشاط ‌تر است.

وی ادامه داد: انسان در طول تاریخ همیشه سعی کرده از هر مسئله و مشکلی، فرصتی برای ساختن آینده بهتر داشته باشد و طبیعت و سرشت بشر این است که با امید، سازنده‌تر به پیش برود. البته سینمای ما هم می‌تواند از این امر مستثنی نباشد.

گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران به دبیری بهروز محمودی بختیاری خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها