{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«مکالمه»، فیلمی که کاپولا را صاحب نخل طلای کن کرد

«مکالمه»، فیلمی که کاپولا را صاحب نخل طلای کن کرد
کدخبر : 3792

«مکالمه» یکی از آثار فرانسیس فورد کاپولا کارگردان سه‌گانه مطرح «پدرخوانده» است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، «مکالمه» فیلمی آمریکایی به نویسندگی و کارگردان فرانسیس فورد کوپولا محصول سال ۱۹۷۴ با بازی جین هکمن است.

«مکالمه» روایتگر داستان یک جاسوس خصوصی زبده و حرفه‌ای با بازی جیمن هکمن است. او مردی تنها و گوشه‌گیر است و تمرکز زیادی بر روی شغلش دارد. اما در آخرین پرونده‌ای که به  او سپرده‌اند درگیر یک چالش درباره اخلاقی بودن شغل خود می‌شود. در این مأموریت او وظیفه دارد که از زن و مردی جوان جاسوسی کرده و به ارتباط بین آن‌ها پی ببرد. اما با به دست آوردن شواهدی از ارتباط بین این دو، از دادن اطلاعات به کارفرمای خود امتناع کرده و درگیر ماجرای تازه‌ای می‌شود.

در سال 1947 این فیلم توانست برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن شود. همچنین در همان سال توانست در سه بخش بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی و بهترین صدا نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

فرانسیس فورد کاپولا در گفت‌وگویی درباره شکل‌گیری ایده فیلم «مکالمه» گفته است: ایده اصلی فیلم "مکالمه" از مکالمه‌ای ساده بین من و اروینگ کریشنر شکل گرفت. درحال صحبت کردن دربارۀ مقوله جاسوسی بودیم که اروینگ گفت، اکثرا معتقدن امن ترین راه برای اینکه مورد شنود و جاسوسی قرار نگیرن، راه رفتن در انبوهی از جمعیته؛ اما باز هم یه سری از دستگاه‌ها موجودند که با میکروفون‌هایی قادرند صداهای مشخصی توی جمع رو با نشونه گیری  اشخاص در حین مکالمه ضبط ‌کنند. منم همون لحظه متعجب شدم و سریعا به این فکر افتادم که این یه ایده عالی برای یه فیلمه.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها