{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«خانه شیشه‌ای» به مافیای موسیقی می‌پردازد

«خانه شیشه‌ای» به مافیای موسیقی می‌پردازد
کدخبر : 3994

سیدامیر سیدزاده گفت: فیلم «خانه شیشه‌ای» کالبدشکافی فضای پشت صحنه و مافیای موسیقی پاپ ایران است.

به گزارش هنر ام‌روز، سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیر پورکیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت این اثر گفت: ما برای ساخت این فیلم هفت ماه پیش درخواست مجوز دادیم که پس از گذشت این زمان و انجام پاره‌ای اصلاحات مجوز ساخت فیلم صادر شد.

او ادامه داد: موضوع فیلم پرداختن به مسائل مافیای موسیقی است که با ساخت این فیلم دست عده‌ای از افراد سودجو که  در درون فضای موسیقی این روزها مشغول به کار هستند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند، رو خواهد شد.  افرادی که با رفتارهایشان موسیقی اصیل و سنتی ما را تحت شعاع قرار داده و حتی در مقطعی از بین بردند. ما در این فیلم به دنبال آسیب شناسی این جریان هستیم که در پشت صحنه چه اتفاقی رخ می‌دهد.

این تهیه‌کننده سینما همچنین درباره بازیگران این فیلم توضیح داد: در تلاش هستیم تا از تعدادی از خواننده‌های خوب موسیقی کشور در کنار بازیگران شاخص سینما دعوت کنیم  تا با آن‌ها این موضوع را کالبدشکافی کنیم و این روزها در حال مذاکره هستیم.

سیدزاده در ادامه به چرایی پرداختن به این موضوع اشاره و اظهار کرد: امیر پورکیان به همراه خانم رضایی صانع روی این موضوع مدت‌ها کار کردند و پس از یک سال و نیم تحقیق و پژوهش فیلمنامه نوشته شد و حدود هشت بار بازنویسی روی آن انجام شد تا به نسخه نهایی رسیدیم. فکر می‌کنم این فیلم بتواند جزو آثار پرمخاطب سینما باشد که کمک موثری در شناخت موسیقی صواب از ناصواب در ایران می‌کند. قهر مخاطب با موسیقی سنتی بخاطر فراوانی موسیقی پاپ و مدرنیته‌ای است که شاید 50 درصد آن فاقد هویت و اعتبار و اصالت باشد. از سوی دیگر افرادی وارد این حوزه شدند که براساس احساسات و ظواهر و نه تخصص موسیقایی و علمی در این عرصه به فعالیت می‌پردازند و عمدتا افراد کم سوادی هستند که فضای موسیقی را به قهقهرا کشانده‌اند. نکته سوم که به چرایی پرداختن به این موضوع برمی‌گردد صدور مجوز کنسرت‌های بی رویه‌ای است که تا پیش از کرونا انجام می‌شد و ما این روند را به بوته نقد کشیده‌ایم.

او در ادامه با بیان این که منتظر بهتر شدن شرایط هستند، افزود: تقریبا کارهای اداری را  آغاز کرده‌ایم و این روزها در حال مذاکره با عوامل هستیم و با بهترشدن وضعیت کرونا پیش تولید اجرایی را  آغاز خواهیم کرد.

تهیه‌کننده «ریست» درباره آثار آماده‌ای که در صف اکران دارد نیز گفت: فعلا برای فیلم «ریست» تصمیم اکران نداریم و حضور در جشنواره‌های معتبر جهانی را پیش رو داریم، برای سایر آثاری که آماده اکران دارم نیز دست نگه داشته‌ام تا شرایط کمی آرام شود و سالن‌های سینمایی باز شوند و بعد برای نمایش آنها اقدام خواهم کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها