{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پدر «جدایی نادر از سیمین»، پنجمین پدر ماندگار تاریخ سینما

پدر «جدایی نادر از سیمین»، پنجمین پدر ماندگار تاریخ سینما
کدخبر : 4351

شخصیت پدر نادر در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» با بازی زنده‌یاد علی‌اصغر شهبازی، به عنوان پنجمین پدر ماندگار تاریخ سینما و بالاتر از آثار کلاسیک «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگن و «دزد دوچرخه» ویتوریو دسیکا برگزیده شد.

هنرام‌روز: پایگاه اینترنتی روزنامه شیکاگو تریبیون با بازنشر گزارش سایت استکر ۲۵ فیلم برتر تاریخ سینما را با موضوع ماندگارترین پدرها را معرفی کرده است که در این فهرست نام فیلم برنده اسکار «#جدایینادراز_سیمین» در رده پنجم به چشم می‌خورد.

فیلم تحسین‌شده و برنده اسکار #اصغر_فرهادی با نمره ۸.۳ کاربران سایت معتبر آی‌ام‌دی‌بی و امتیاز ۹۵ متاسکور داستان زوجی از طبقه متوسط ایران را روایت می‌کند که با وجود داشتن یک دختر نوجوان، در گیر و دار پایان دادن به زندگی مشترک خود هستند. مرد برای مراقبت از پدر پیرش یک پرستار زن استخدام می‌کند و...

برترین پدر‌های تاریخ سینما

* دن کورلئونه با بازی مارلون براندو در نخستین «پدرخوانده» فرانسیس فورد کوپولا محصول ۱۹۷۲

* شخصیت‌های پدر در «جنگ‌های ستاره‌ای» جورج لوکاس

* «زندگی زیباست» روبرتو بنینی

* «انگل» بونگ جون هو

بعد از جدایی نادر از سیمین و در ادامه «دزد دوچرخه» ویتوریو دسیکا، «زیستن» آکیرا کوروساوا، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» استیون اسپیلبرگ، «خون به‌پا می‌شود» پل تامس اندرسن و «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگن هم فیلم‌های ششم تا دهم رده‌بندی برترین پدرهای تاریخ سینما هستند. در این فهرست نام فیلم‌هایی چون «یافتن نمو»، «در جستجوی خوشبختی»، «ربوده‌شده»، «خانواده اشرافی تننبام»، «حصارها»، «پدر عروس»، «عروسی مانسون» و «دیپان» هم به چشم می‌خورد.

منبع: همشهری

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها